Ezeken a helyeken biztosan kérhet kis vízlábnyomú ételt

Vízzel kapcsolatos figyelemfelhívó kampányt indított a Felelős Gasztrohős. Augusztusban az alapítvány Nálatok mi folyik?! címmel igyekszik felhívni a figyelmet arra, hogy nem magától értetődő, hogy bármikor iható édesvízhez juthatunk - írja kiadónk reklámipari szaklapja, a Kreatív.

Idén nyáron előfordult itthon is, hogy korlátozni kellett a vízhasználatot, eddig nem tapasztalt hőhullámok perzselnek végig országokat, egyre több az erdőtűz. Az UNICEF adatai alapján 1,42 milliárd ember él megfelelő mennyiségű és minőségű ivóvíz nélkül él, és ez a probléma nemcsak a harmadik világbeli országokat érinti. Az EU közel egyharmadán vannak időszakok, amikor a kereslet meghaladja a rendelkezésre álló kínálatot.

A Felelős Gasztrohős Alapítvány a nyár utolsó hónapjában az élelmiszer vízlábnyomával, az ivóvíz minőségével és víztakarékossággal kapcsolatban oszt meg információkat online felületein. A kampányba Fenntartható Vendéglátóhely minősítéssel rendelkező éttermeket is bevonnak: részt vesz az Almalomb, a Csillaghegyi Megálló, a FourBites, a Fruccola, a HellóAnyu, a Jardinette Kertvendéglő, a KIOSK Budapest, a Larus, a Mártogatós, a NaturaHill, a Púder Bár, a Reggeli és a Zöldülő Terasz is. Ők víztakarékos eszközöket használnak és kis vízlábnyomú ételt is lehet náluk kérni.



„Életünk minden területén szükségünk van vízre. Amellett, hogy a legjobb szomjoltó, főzünk és tisztálkodunk vele, a legtöbb használati tárgyunk, sőt még az általunk használt energia előállításához is szükség van rá. Emellett élelmiszereink is komoly mennyiségű rejtett vizet tartalmaznak; átlagosan 160 kádnyi vizet fogyasztunk el közvetetten, étkezéseink során” – mondta el Szabó Eszter, a Felelős Gasztrohős Alapítvány kommunikációs vezetője, aki azt is kiemelte, hogy a mennyiség mellett nagyon fontos a minőségre is figyelnünk.

„Az elmúlt években az NNK által végzett vízvizsgálati kutatásokból kiderült, hogy közel 750 ezer ember él olyan épületben, ahol a víz ólomtartalma meghaladja a határértéket. Szeretnénk erre is felhívni a figyelmet a kampány során, és megoldásokat mutatni arra, hogyan tudunk környezettudatos és egyben biztonságos módon vizet fogyasztani.”

Forrás: Kreatív Online


Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.
Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program

Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program 

Mert fontosnak tartják, hogy áruházaik térségében lévő termelők, a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.
A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól

A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól 

Az új helyszín a Gesztenyéskertben, a legendás Nagyvendéglő épületében kapott otthont – új arculattal, friss kínálattal, de a már jól ismert „czinieles” vendégszeretet szellemében.
Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában

Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában 

A gasztronómiai és kulturális piac felfedte első négy éttermét.
Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait

Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait 

Kihirdették 2025. évi Országos Borverseny győzteseit.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál

Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál 

Fél évszázad az autópálya mentén – 50 éves az M7 Bisztró.
Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz

Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz 

323 balatoni étterem, strandbüfé, termelői piac, kávézó, kultúrbisztró, kézműves hamburgerező és pékség – egyetlen kisméretű kiadványban.
Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak

Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak 

Megjelent a rendelet, és már hatályba is lépett.
Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról

Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról 

A kutatás rámutatott, hogy a rendszeresség hatással van az elfogyasztott adagokra.
Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson

Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson 

A legjobb európai borturisztikai könyv díját nyerte el a TokajGuide ötödik kiadása a gasztronómiai kiadványok világversenyén, a Gourmand International Awardson.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.