Ezeken a helyeken biztosan kérhet kis vízlábnyomú ételt

Vízzel kapcsolatos figyelemfelhívó kampányt indított a Felelős Gasztrohős. Augusztusban az alapítvány Nálatok mi folyik?! címmel igyekszik felhívni a figyelmet arra, hogy nem magától értetődő, hogy bármikor iható édesvízhez juthatunk - írja kiadónk reklámipari szaklapja, a Kreatív.

Idén nyáron előfordult itthon is, hogy korlátozni kellett a vízhasználatot, eddig nem tapasztalt hőhullámok perzselnek végig országokat, egyre több az erdőtűz. Az UNICEF adatai alapján 1,42 milliárd ember él megfelelő mennyiségű és minőségű ivóvíz nélkül él, és ez a probléma nemcsak a harmadik világbeli országokat érinti. Az EU közel egyharmadán vannak időszakok, amikor a kereslet meghaladja a rendelkezésre álló kínálatot.

A Felelős Gasztrohős Alapítvány a nyár utolsó hónapjában az élelmiszer vízlábnyomával, az ivóvíz minőségével és víztakarékossággal kapcsolatban oszt meg információkat online felületein. A kampányba Fenntartható Vendéglátóhely minősítéssel rendelkező éttermeket is bevonnak: részt vesz az Almalomb, a Csillaghegyi Megálló, a FourBites, a Fruccola, a HellóAnyu, a Jardinette Kertvendéglő, a KIOSK Budapest, a Larus, a Mártogatós, a NaturaHill, a Púder Bár, a Reggeli és a Zöldülő Terasz is. Ők víztakarékos eszközöket használnak és kis vízlábnyomú ételt is lehet náluk kérni.



„Életünk minden területén szükségünk van vízre. Amellett, hogy a legjobb szomjoltó, főzünk és tisztálkodunk vele, a legtöbb használati tárgyunk, sőt még az általunk használt energia előállításához is szükség van rá. Emellett élelmiszereink is komoly mennyiségű rejtett vizet tartalmaznak; átlagosan 160 kádnyi vizet fogyasztunk el közvetetten, étkezéseink során” – mondta el Szabó Eszter, a Felelős Gasztrohős Alapítvány kommunikációs vezetője, aki azt is kiemelte, hogy a mennyiség mellett nagyon fontos a minőségre is figyelnünk.

„Az elmúlt években az NNK által végzett vízvizsgálati kutatásokból kiderült, hogy közel 750 ezer ember él olyan épületben, ahol a víz ólomtartalma meghaladja a határértéket. Szeretnénk erre is felhívni a figyelmet a kampány során, és megoldásokat mutatni arra, hogyan tudunk környezettudatos és egyben biztonságos módon vizet fogyasztani.”

Forrás: Kreatív Online


Lehet kísérletezni, de a magyarok továbbra is a dobostortát imádják

Lehet kísérletezni, de a magyarok továbbra is a dobostortát imádják 

A 140 éves dobostorta továbbra is maga mögé utasítja a teljes desszertmezőnyt.
Jön a Balaton Fagyija közönségkóstolás

Jön a Balaton Fagyija közönségkóstolás  

Május 9-én rendezik meg az idei Balaton Fagyija választást egy kompon, amely a Tihany és Szántód közötti távon közlekedik.
Texasban nyílik a világ első nyomtatott kávézója

Texasban nyílik a világ első nyomtatott kávézója 

Brownsville-ben, Texasban készül megnyitni a világ első 3D nyomtatott kávézóját a Starbucks.
A világ tíz legjobb kávézója

A világ tíz legjobb kávézója 

Egy ausztráliai kávézó került a dobogó tetejére. Az olaszok labdába sem rúgnak.
Bővült a támogatásra pályázható italboltok köre

Bővült a támogatásra pályázható italboltok köre 

Az 1000-2000 fő közötti települések italüzletei is pályázhatnak a 3 milliós támogatásra.
Új gasztroélménytér Miskolc belvárosában

Új gasztroélménytér Miskolc belvárosában 

Fényfestés, zene, borok és gasztroélmények a Miskolci Soho-ban.
Bajban a hazai sertéstenyésztő ágazat

Bajban a hazai sertéstenyésztő ágazat 

A gazdák több százezer sertést nem tudnak értékesíteni, miközben a vidéki térségeket csődhullám fenyegeti.
Argentin borok Budapesten

Argentin borok Budapesten  

Idén is bemutatkozott Budapesten a Malbec, e világhírű argentin borfajta, az egyik legnagyobb hazai borkereskedésben.
Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták

Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták 

A legjellemzőbb gombabetegségekkel szemben ellenálló szőlőfajtákat, valamint magas hozzáadott értékkel rendelkező borászati termékeket fejlesztett ki a Varga Pincészet Kft. és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) konzorciuma. 
Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról

Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról 

A fiatalabb felnőttek számára a borfogyasztás már nem csupán hagyomány vagy gasztronómiai kiegészítő, hanem értékválasztás is.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.