Bár sokan úgy vélik, hogy a TikTok csupán a tinédzsergeneráció közösségi pontja, az utóbbi időben igencsak felértékelődött a jelentősége, főként a pandémia ideje alatt, amikor az emberek a négy fal között voltak kénytelenek tengetni a mindennapokat. Mára kvázi bevett szokássá vált, hogy az emberek a videómegosztón hívják fel a figyelmet egy jelenségre vagy kérnek segítséget valami miatt. Így tettek néhányan a Hooters pincérnői közül is, adta hírül az index.hu portál az Insider értesülése nyomán.
A vállalatot 1983 áprilisában alapították, azóta pedig rengeteg kritikát kapott koncepciója miatt, amelynek lényege, hogy meglehetősen pőrén öltözött személyzet szolgálja ki az éhes vendégeket. Az ott dolgozók persze vállalják mindezt, a cég azonban sokakat megbotránkoztatott legújabb rendelkezésével.
Állítólag némi tesztelés után több étteremben is elrendelték, hogy a személyzet váltsa le az eredetileg uniformisként viselt rövidnadrágját, helyette egy inkább egy bugyinak megfelelő alsóban vegyék fel és vigyék ki a rendeléseket.
A napokban vírusként terjedtek azok a videók a TikTokon, amelyeken a pincérnők összehasonlítják a régi és az új kötelező öltözéket, és bizony nem mindegyikük örült a változtatásnak, sőt.
"Szeretem a munkámat, de alsóneműben nem szeretnék dolgozni", mondta egyikük.
A TikTok-visszhang egyébként meglehetősen pozitívan sült el a ruha hosszát (vagyis annak nem létezését) hiányoló alkalmazottak számára. A panaszok ugyanis a vállalathoz is eljutottak, és úgy tudni, eleget is tettek a kérésnek: az egyik videót posztoló hölgy üzenetet kapott a Hooters vezérigazgatójától, amelyben azt írta, megengedi, hogy a pincérnők a korábbi, már jól bevált shortjukat viseljék munka közben.
A Hooters azonban már többször is kapott bírálatot amiatt, mert sokak szerint tulajdonképpen kiszolgáltatja az ott dolgozó nőket. Akadtak is bőven, akik perre mentek a céggel. 2013-ban egy alkalmazottnak 250 000 dollárt ítélt a bíróság egy faji megkülönböztetésről szóló perben. A vádirat szerint az afroamerikai pincérnőnek megtiltották, hogy szőke tincseket festessen a hajába. A cég állítólag azzal védekezett, hogy nincs náluk faji megkülönböztetés. 2019-ben már súlydiszkrimináció miatt perelte a Hooterst egy nő, akit azért nem vettek fel dolgozni egy éttermükbe, mert közel hatvan kilós súlya nem felelt meg a márka esztétikai követelményeinek.
Ma a vállalat több mint 420 telephelyen, 42 államban és 29 országban működteti franchise-okat, amelyek a Hooters of America, LLC tulajdonában vannak. Ezenkívül 25 Hooters étterem működik az Original Hooters Group részeként, amelyek külön tulajdonban vannak, de hasonló márkanevet használnak.
Forrás: Insider / index.hu