Magyar borok Sanghaiban

Stratégiai jelentőségű a Magyar Bormarketing Ügynökség megjelenése a ProWine Shanghai Szakkiállításon – mondta Magyarország nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztosa a szakkiállítás keretein belül tartott sajtótájékoztatón, 2023. november 8-án.

A mintegy fél évezredes borászati hagyományokkal rendelkező közép-európai ország jelentős kormányzati forrásokat különített el a magyar bor nemzetközi marketingjére, a 2022 és 2026 közötti négyéves időszakra.

Az e feladatra 2022 nyarán kinevezett kormánybiztos az első időszakban megalkotta a (magyar) Nemzeti Bormarketing Stratégiát, amelyet kiterjedt kutatásokra alapoztak annak érdekében, hogy átfogóan felmérhessék a magyar és nemzetközi borpiacot. Részletesen elemezték a szabályozási környezetet, vizsgálták a piacot a termelői, értékesítési, fogyasztói és kommunikációs szempontokból, trendeket elemeztek és lehetséges kitörési pontokat határoztak meg, majd a Magyar Bormarketing Ügynökséggel megkezdték a stratégia operatív megvalósítását.

Elemzésükben Kínát Magyarország egyik fő boros célpiacaként azonosították, ezért „stratégiai jelentősége van a marketingpolitikánk megvalósításáért felelős Magyar Bormarketing Ügynökség megjelenésének a Prowine Shanghai szakkiállításon: azért vettünk részt a rendezvényen, hogy minél szélesebb körben bemutathassuk folyékony értékeinket kínai barátainknak is, és marketingmunkánkkal egyaránt segíthessük a kínai importőrök és a magyar exportőrök munkáját” – fogalmazott Rókusfalvy Pál.   

Goreczky Gergely, a Magyar Bormarketing Ügynökség vezérigazgatója a sajtóeseményen kiemelte: „kutatásainknak köszönhetően ismerjük és folyamatosan monitorozzuk a kínai piac keresleti oldalát, vásárlói igényeit. Erre a tudásbázisra építve definiáltuk azt a releváns termékportfóliót, amellyel elsődleges célunkat kívánjuk elérni, nevezetesen azt, hogy a magyar bor ismertségét és elismertségét innovatív eszközökkel, hatékonyan erősíthessük Kínában is”. 

A ProWine Sanghaj kiállításon a Magyar Bormarketing Ügynökség különböző szakmai, kereskedelmi, illetve fogyasztói célcsoportot célzó aktivitásokkal mutatkozott be a borkedvelő közönségnek, ezzel növelve a Magyar Bor vonzerejét és versenyképességét. A kiállítás ideje alatt az érdeklődők különböző izgalmas szakmai programok révén, továbbá két fő termékvonal, a tokaji borok és a „bikavér” vörösbor cuvéek bemutatásával ismerkedhettek meg a magyar borokkal és azok gasztronómiai komponálhatóságával. A programból kiemelkedett a Tokaj Cocktail Masterclass, valamint Fongyee Walker MW Tokaj Masterclass-e és Edward Ragg MW Bikavér Masterclass-e. A prémium magyar borok, az érdekes programok és vezetett kóstolók tehát kiváló alkalmat kínáltak a vendégek számára, hogy a ProWine Shanghai ideje alatt közelebbről is megismerkedhessenek a kiváló magyar borokkal és megízlelhessék a híres Tokajit és a Bikavért!

Forrás: Magyar Bormarketing Ügynökség


Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben 

Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.
Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség 

Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.
Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től 

A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.
Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk 

Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.
Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja 

Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.
Legjobbak közt a magyar speciality kávé

Legjobbak közt a magyar speciality kávé  

A döntőbe a világ több százezer kávéja közül, kategóriánkként a legjobb tízet választják ki.
Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben

Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben  

A Zadole parkban zajló kétnapos rendezvényen a látogatók Katowice testvérvárosainak kulináris és kulturális kínálatával ismerkedhettek meg.
Fagylaltozók, strandbüfék a nyári ellenőrzések célkeresztjében

Fagylaltozók, strandbüfék a nyári ellenőrzések célkeresztjében 

Országos ellenőrzés lesz a főszezonban bizonyos vendéglátóhelyeken.
Átadták a Gyulai Pálinkafesztivál versenydíjait

Átadták a Gyulai Pálinkafesztivál versenydíjait 

Az idei pálinkafesztiválon az év gyümölcse a cseresznye, így külön kategóriaként bírálta a szakmai zsűri a cseresznyepálinkával töltött 27 bonbont.
Nyári ízek újrahangolva  – a Kozmo Hotel új szezonális étlapján

Nyári ízek újrahangolva – a Kozmo Hotel új szezonális étlapján 

Feith Attila executive séf vezetésével a szálloda nyári étlapja idén is ízutazásra hívja a vendégeket.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.