Magyar borok Sanghaiban

Stratégiai jelentőségű a Magyar Bormarketing Ügynökség megjelenése a ProWine Shanghai Szakkiállításon – mondta Magyarország nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztosa a szakkiállítás keretein belül tartott sajtótájékoztatón, 2023. november 8-án.

A mintegy fél évezredes borászati hagyományokkal rendelkező közép-európai ország jelentős kormányzati forrásokat különített el a magyar bor nemzetközi marketingjére, a 2022 és 2026 közötti négyéves időszakra.

Az e feladatra 2022 nyarán kinevezett kormánybiztos az első időszakban megalkotta a (magyar) Nemzeti Bormarketing Stratégiát, amelyet kiterjedt kutatásokra alapoztak annak érdekében, hogy átfogóan felmérhessék a magyar és nemzetközi borpiacot. Részletesen elemezték a szabályozási környezetet, vizsgálták a piacot a termelői, értékesítési, fogyasztói és kommunikációs szempontokból, trendeket elemeztek és lehetséges kitörési pontokat határoztak meg, majd a Magyar Bormarketing Ügynökséggel megkezdték a stratégia operatív megvalósítását.

Elemzésükben Kínát Magyarország egyik fő boros célpiacaként azonosították, ezért „stratégiai jelentősége van a marketingpolitikánk megvalósításáért felelős Magyar Bormarketing Ügynökség megjelenésének a Prowine Shanghai szakkiállításon: azért vettünk részt a rendezvényen, hogy minél szélesebb körben bemutathassuk folyékony értékeinket kínai barátainknak is, és marketingmunkánkkal egyaránt segíthessük a kínai importőrök és a magyar exportőrök munkáját” – fogalmazott Rókusfalvy Pál.   

Goreczky Gergely, a Magyar Bormarketing Ügynökség vezérigazgatója a sajtóeseményen kiemelte: „kutatásainknak köszönhetően ismerjük és folyamatosan monitorozzuk a kínai piac keresleti oldalát, vásárlói igényeit. Erre a tudásbázisra építve definiáltuk azt a releváns termékportfóliót, amellyel elsődleges célunkat kívánjuk elérni, nevezetesen azt, hogy a magyar bor ismertségét és elismertségét innovatív eszközökkel, hatékonyan erősíthessük Kínában is”. 

A ProWine Sanghaj kiállításon a Magyar Bormarketing Ügynökség különböző szakmai, kereskedelmi, illetve fogyasztói célcsoportot célzó aktivitásokkal mutatkozott be a borkedvelő közönségnek, ezzel növelve a Magyar Bor vonzerejét és versenyképességét. A kiállítás ideje alatt az érdeklődők különböző izgalmas szakmai programok révén, továbbá két fő termékvonal, a tokaji borok és a „bikavér” vörösbor cuvéek bemutatásával ismerkedhettek meg a magyar borokkal és azok gasztronómiai komponálhatóságával. A programból kiemelkedett a Tokaj Cocktail Masterclass, valamint Fongyee Walker MW Tokaj Masterclass-e és Edward Ragg MW Bikavér Masterclass-e. A prémium magyar borok, az érdekes programok és vezetett kóstolók tehát kiváló alkalmat kínáltak a vendégek számára, hogy a ProWine Shanghai ideje alatt közelebbről is megismerkedhessenek a kiváló magyar borokkal és megízlelhessék a híres Tokajit és a Bikavért!

Forrás: Magyar Bormarketing Ügynökség


Ezeket a strandételeket mindenképp meg kell kóstolni!

Ezeket a strandételeket mindenképp meg kell kóstolni! 

40 különleges balatoni ételt kóstolt körbe a Balatoni Kör szakmai előzsűrije, és választotta ki azt a tíz nevezőt, akik bekerültek az Év strandétele verseny döntőjébe.
Tevetej-nagyhatalom lennénk?

Tevetej-nagyhatalom lennénk? 

Ugyanis a magyarországi tevetej feldolgozását tanulmányozás céljából a távoli Csádból egy komplett delegáció érkezett hazánkba.
Ludányi József: Ezt csak szerelemből lehet csinálni

Ludányi József: Ezt csak szerelemből lehet csinálni 

A Mátra gyönyörű bortermelő vidékén található Ludányi Pincészet tulajdonosával, Ludányi Józseffel beszélgettünk a borászat történetéről és persze borokról.
Kik kapják idén a Gundel Károly-díjat?

Kik kapják idén a Gundel Károly-díjat? 

A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) már várja a jelöléseket.
A hely, ahol a „slow food” kifejezést komolyan veszik

A hely, ahol a „slow food” kifejezést komolyan veszik 

2024-ben a Dining Guide Év Fenntartható Étterme a Natura Hill Zebegény.
Íme, Európa legszebb szőlőbirtoka

Íme, Európa legszebb szőlőbirtoka 

Egy tanulmány több mint húszezer Google véleményt vizsgált meg, hogy felmérje, mely borászatok találhatók a legfestőibb helyeken.
MVI-jelentés 2023-ról: csökkent a vendéglátóhelyek száma

MVI-jelentés 2023-ról: csökkent a vendéglátóhelyek száma 

A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) minden évben közzéteszi statisztikai helyzetjelentését a vendéglátásról, így tettek 2023-mal kapcsolatban is.
A Top 10  legmenőbb koktélbár

A Top 10 legmenőbb koktélbár 

Mutatjuk az ország legmenőbb koktélbárjait!
Itt a brutális meleg, igazi logisztikai bravúr a gyorséttermekbe eljuttatni az alapanyagot

Itt a brutális meleg, igazi logisztikai bravúr a gyorséttermekbe eljuttatni az alapanyagot 

Extra hűtési megoldásokra van szükség, hogy az élelmiszerek a megfelelő hőmérsékleten érkezzenek meg a kiszolgáló egységekbe.
A foci EB-döntőjére készül Zamárdi söre

A foci EB-döntőjére készül Zamárdi söre 

Készül az első, balatoni településről elnevezett sör, amely Zamárdiban, a Balaton Beer Weekenden debütál.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.