Magyar borok Sanghaiban

Stratégiai jelentőségű a Magyar Bormarketing Ügynökség megjelenése a ProWine Shanghai Szakkiállításon – mondta Magyarország nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztosa a szakkiállítás keretein belül tartott sajtótájékoztatón, 2023. november 8-án.

A mintegy fél évezredes borászati hagyományokkal rendelkező közép-európai ország jelentős kormányzati forrásokat különített el a magyar bor nemzetközi marketingjére, a 2022 és 2026 közötti négyéves időszakra.

Az e feladatra 2022 nyarán kinevezett kormánybiztos az első időszakban megalkotta a (magyar) Nemzeti Bormarketing Stratégiát, amelyet kiterjedt kutatásokra alapoztak annak érdekében, hogy átfogóan felmérhessék a magyar és nemzetközi borpiacot. Részletesen elemezték a szabályozási környezetet, vizsgálták a piacot a termelői, értékesítési, fogyasztói és kommunikációs szempontokból, trendeket elemeztek és lehetséges kitörési pontokat határoztak meg, majd a Magyar Bormarketing Ügynökséggel megkezdték a stratégia operatív megvalósítását.

Elemzésükben Kínát Magyarország egyik fő boros célpiacaként azonosították, ezért „stratégiai jelentősége van a marketingpolitikánk megvalósításáért felelős Magyar Bormarketing Ügynökség megjelenésének a Prowine Shanghai szakkiállításon: azért vettünk részt a rendezvényen, hogy minél szélesebb körben bemutathassuk folyékony értékeinket kínai barátainknak is, és marketingmunkánkkal egyaránt segíthessük a kínai importőrök és a magyar exportőrök munkáját” – fogalmazott Rókusfalvy Pál.   

Goreczky Gergely, a Magyar Bormarketing Ügynökség vezérigazgatója a sajtóeseményen kiemelte: „kutatásainknak köszönhetően ismerjük és folyamatosan monitorozzuk a kínai piac keresleti oldalát, vásárlói igényeit. Erre a tudásbázisra építve definiáltuk azt a releváns termékportfóliót, amellyel elsődleges célunkat kívánjuk elérni, nevezetesen azt, hogy a magyar bor ismertségét és elismertségét innovatív eszközökkel, hatékonyan erősíthessük Kínában is”. 

A ProWine Sanghaj kiállításon a Magyar Bormarketing Ügynökség különböző szakmai, kereskedelmi, illetve fogyasztói célcsoportot célzó aktivitásokkal mutatkozott be a borkedvelő közönségnek, ezzel növelve a Magyar Bor vonzerejét és versenyképességét. A kiállítás ideje alatt az érdeklődők különböző izgalmas szakmai programok révén, továbbá két fő termékvonal, a tokaji borok és a „bikavér” vörösbor cuvéek bemutatásával ismerkedhettek meg a magyar borokkal és azok gasztronómiai komponálhatóságával. A programból kiemelkedett a Tokaj Cocktail Masterclass, valamint Fongyee Walker MW Tokaj Masterclass-e és Edward Ragg MW Bikavér Masterclass-e. A prémium magyar borok, az érdekes programok és vezetett kóstolók tehát kiváló alkalmat kínáltak a vendégek számára, hogy a ProWine Shanghai ideje alatt közelebbről is megismerkedhessenek a kiváló magyar borokkal és megízlelhessék a híres Tokajit és a Bikavért!

Forrás: Magyar Bormarketing Ügynökség


Szent Vince napján kiderülhet, idén milyen szőlőtermés várható

Szent Vince napján kiderülhet, idén milyen szőlőtermés várható 

A hagyománytisztelő boros gazdák Szent Vincét a bor védőszentjének, neve napját, január 22-t pedig hagyományos termésjósló ünnepnapnak tartják.
Jön a mentes séfverseny

Jön a mentes séfverseny 

2025-ben hetedik alkalommal kerül megrendezésre a Magyarországon, de talán a világszerte is egyedülálló Az Év Mentes Séfje verseny a Csak a Mentes szervezésében. 
TOP 5 budapesti gasztrohely – az év nyitányaként

TOP 5 budapesti gasztrohely – az év nyitányaként 

Az új év első hónapjában érdemes megállni egy pillanatra és időt hagyni a tervezésre, élvezni az ízeket, a pillanatokat.
Új kézben a Pastrami Étterem

Új kézben a Pastrami Étterem 

A tájékoztatás szerint az akvizíció elsődleges célja a 2009 óta létező brand megőrzése, a vendéglátóipari egység modernizálása, fejlesztése, hosszútávú működtetése.
Kilőtt a kávé ára 2024-ben

Kilőtt a kávé ára 2024-ben 

2024. december elején rekord szintre emelkedett a kávé ára a nemzetközi piacon. És az előrejelzések szerint 2025-ben tovább folytatódik a drágulás – a klímaváltozásnak köszönhetően.
Borfesztivál Újlakon

Borfesztivál Újlakon 

Csupán egy karnyújtásnyira Magyarországtól!
NAV-hír: kedvezőbb a borravaló adózása januártól

NAV-hír: kedvezőbb a borravaló adózása januártól 

Januártól már nemcsak a vendégtől kapott borravaló adómentes, hanem az is, amelyet a vendéglátó egység üzemeltetője ad.
Tokaji és egri termelők nyerték a Magyar Bor Nagydíjat

Tokaji és egri termelők nyerték a Magyar Bor Nagydíjat 

A Magyar Borszakírók Körének toplistája minden évben 12 fehér- és 12 vörösbort tartalmaz, az MBK tagjai ezeknek a tételeknek a vakkóstolója során ítélik oda a Magyar Bor Nagydíjat fehérben és vörösben.
Újabb hely zárt be Budapesten

Újabb hely zárt be Budapesten 

Végleg bezár a kultikus étterem.
Meghalt a magyar gasztronómia ismert alakja, a legendás étkezde lelke

Meghalt a magyar gasztronómia ismert alakja, a legendás étkezde lelke 

A Klauzál tér szívében található Kádár Étkezde nemcsak egy étterem volt, hanem egy intézmény, amelynek lelke Orbán Sándor volt. 

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.