Magyar borok Sanghaiban

Stratégiai jelentőségű a Magyar Bormarketing Ügynökség megjelenése a ProWine Shanghai Szakkiállításon – mondta Magyarország nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztosa a szakkiállítás keretein belül tartott sajtótájékoztatón, 2023. november 8-án.

A mintegy fél évezredes borászati hagyományokkal rendelkező közép-európai ország jelentős kormányzati forrásokat különített el a magyar bor nemzetközi marketingjére, a 2022 és 2026 közötti négyéves időszakra.

Az e feladatra 2022 nyarán kinevezett kormánybiztos az első időszakban megalkotta a (magyar) Nemzeti Bormarketing Stratégiát, amelyet kiterjedt kutatásokra alapoztak annak érdekében, hogy átfogóan felmérhessék a magyar és nemzetközi borpiacot. Részletesen elemezték a szabályozási környezetet, vizsgálták a piacot a termelői, értékesítési, fogyasztói és kommunikációs szempontokból, trendeket elemeztek és lehetséges kitörési pontokat határoztak meg, majd a Magyar Bormarketing Ügynökséggel megkezdték a stratégia operatív megvalósítását.

Elemzésükben Kínát Magyarország egyik fő boros célpiacaként azonosították, ezért „stratégiai jelentősége van a marketingpolitikánk megvalósításáért felelős Magyar Bormarketing Ügynökség megjelenésének a Prowine Shanghai szakkiállításon: azért vettünk részt a rendezvényen, hogy minél szélesebb körben bemutathassuk folyékony értékeinket kínai barátainknak is, és marketingmunkánkkal egyaránt segíthessük a kínai importőrök és a magyar exportőrök munkáját” – fogalmazott Rókusfalvy Pál.   

Goreczky Gergely, a Magyar Bormarketing Ügynökség vezérigazgatója a sajtóeseményen kiemelte: „kutatásainknak köszönhetően ismerjük és folyamatosan monitorozzuk a kínai piac keresleti oldalát, vásárlói igényeit. Erre a tudásbázisra építve definiáltuk azt a releváns termékportfóliót, amellyel elsődleges célunkat kívánjuk elérni, nevezetesen azt, hogy a magyar bor ismertségét és elismertségét innovatív eszközökkel, hatékonyan erősíthessük Kínában is”. 

A ProWine Sanghaj kiállításon a Magyar Bormarketing Ügynökség különböző szakmai, kereskedelmi, illetve fogyasztói célcsoportot célzó aktivitásokkal mutatkozott be a borkedvelő közönségnek, ezzel növelve a Magyar Bor vonzerejét és versenyképességét. A kiállítás ideje alatt az érdeklődők különböző izgalmas szakmai programok révén, továbbá két fő termékvonal, a tokaji borok és a „bikavér” vörösbor cuvéek bemutatásával ismerkedhettek meg a magyar borokkal és azok gasztronómiai komponálhatóságával. A programból kiemelkedett a Tokaj Cocktail Masterclass, valamint Fongyee Walker MW Tokaj Masterclass-e és Edward Ragg MW Bikavér Masterclass-e. A prémium magyar borok, az érdekes programok és vezetett kóstolók tehát kiváló alkalmat kínáltak a vendégek számára, hogy a ProWine Shanghai ideje alatt közelebbről is megismerkedhessenek a kiváló magyar borokkal és megízlelhessék a híres Tokajit és a Bikavért!

Forrás: Magyar Bormarketing Ügynökség


Falstaff: egri bor Közép-Európa legjobbjai között

Falstaff: egri bor Közép-Európa legjobbjai között 

Most került be először, és rögtön 96 ponttal értékelte a St. Andrea Szőlőbirtok egyik csúcsborát az osztrák Falstaff magazin.
Szezonrajt helyett záróra – búcsú egy ikonikus balatoni étteremtől

Szezonrajt helyett záróra – búcsú egy ikonikus balatoni étteremtől 

Évtizedes hagyományokkal rendelkezik a Kisfaludy-ház a balatoni vendéglátás területén, most mégis bezárt.
Nyitva a jelölési lehetőség az idei Gundel Károly-díjra

Nyitva a jelölési lehetőség az idei Gundel Károly-díjra 

A rangos elismerést a vendéglátó szakma legjobbjai kaphatják, évente legfeljebb hárman.
Élelmiszer-outlet nyílt Budapesten

Élelmiszer-outlet nyílt Budapesten 

A budapesti Récsei Centerben lévő felújított élelmiszerbolt több mint 100 négyzetméteren kínál termékeket.
Újabb Michelin-csillagos éttermek Horvátországban

Újabb Michelin-csillagos éttermek Horvátországban 

A Rovinjban található Agli Amici megtartotta két Michelin-csillagát, az egycsillagos éttermek száma pedig tízről tizenkettőre emelkedett Horvátországban.
Villány térségében is megjelent a veszélyes szőlőbetegség

Villány térségében is megjelent a veszélyes szőlőbetegség 

A villányi borvidék szőlőfajtáinak nagy része fogékony a kórokozóra, a terjedés csak hatékony megelőző intézkedésekkel akadályozható meg.
Szürkebarát Párbaj Badacsonytördemicen

Szürkebarát Párbaj Badacsonytördemicen  

Egy igazán egyedülálló, országos jelentőségű boros eseményre készül a Badacsonyi borvidék.
Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon

Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon  

Magyarországon is egyre többen keresik a könnyed, mégis gazdag ízélményeket nyáron – és ebben a sashimi kultúrája kulcsszerepet játszik.
Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban

Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban 

Megállhat a magyar szőlőtermesztés visszaesése, de a klímaváltozás jelentős károkat okozhat az ültetvényekben.
Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.