Sikeres magyar szereplés a világ legnagyobb borvásárán

A Magyar Turisztikai Ügynökség jóvoltából Magyarország idei részvétele minden eddiginél sikeresebb volt a bor és szeszesital ágazat legjelentősebb szakvásárán, a 2019. március 17. és 19. között megrendezett 25. ProWein Düsseldorf borvásáron. Az ország mind a hat borrégióját képviselve rekordszámú, 39 magyar pincészet mutatta be borait a 320 négyzetméter alapterületű, látványában teljesen megújult magyar standon. Itt mutatkozott be először a nemzetközi közönség előtt a magyar bor új márkakoncepciója, melynek középpontjában az alkotó ember áll: a magyar borász.

Magyarország hagyományosan minden évben képviselteti magát a világ legnagyobb borvásárán, a ProWein Düsseldorfon. A vásár 1994 óta ad otthont a borszakma legfontosabb nemzetközi képviselőinek és elsőszámú találkozóhelye a világ borászatainak, borkereskedőinek, borszakíróinak, importőröknek és véleményvezéreknek. Magyarország számára az idei megjelenés különösen jelentős volt. Egyrészt rekordot döntött a részt vevő magyar borászatok száma: hazánk még sosem képviseltette magát közel 40 borászattal közösségi magyar standon.

Emellett a ProWein Düsseldorf keretében debütált a nemzetközi szakmai- és nagyközönség előtt az új magyar bormárka. A márkakoncepciót március 1-jén, a Borjog és Bormarketing Konferencián mutatta be az MTÜ, amelynek mentén épülnek fel mostantól a nemzetközi kiállítások magyar standjai is. A magyar standot hatalmas érdeklődés övezte, amely számos különleges programot kínált az érdeklődőknek.

 

A közönséget 11, teltházzal zajló mesterkurzus vezette végig a magyar borok sokszínű világán, melyeket a borszakma nemzetközileg is elismert képviselői tartottak, közöttük öt Master of Wine címmel rendelkező előadó. Így előadott többek közt Tim Atkin Master of Wine, akit számos nemzetközi szaklap a világ egyik legbefolyásosabb borkritikusának nevez. Atkin előadásának témája a magyar bor csúcstermékének számító Tokaji Aszú volt. Emellett olyan témákban vehettek részt mesterkurzuson az érdeklődők, mint „A balatoni borrégió északi és déli partja”, „Tokaj: hagyományok és trendek”, „Jellegzetes magyar fajták”, „Hűvös klímájú borvidékeink” vagy „Villány két arca”.

A bor mellett a hazai gasztronómia is szerepet kapott a standon. Forrai Miklós séf készített borkorcsolyákat a vendégeknek, így a jellegzetes magyar alapanyagokkal és ételekkel is megismerkedhetett a közönség. A kiállítás második napján az egyre népszerűbb, kötetlen hangulatú Bar Time Budapest! fogadás zárta a magyar stand aznapi programjainak sorát. Az eseményt Horváth György és Torzsa Gabriella zenei előadása kísérte.

A Magyar Turisztikai Ügynökség évről évre egyre nagyobb számú borászatnak nyújt lehetőséget a bemutatkozásra azzal a céllal, hogy népszerűsítse a magyar borkultúrát, növelje a magyar bor nemzetközi presztízsét, elősegítse a borexporttal kapcsolatos üzleti lehetőségek bővítését és népszerűsítse Magyarországot, mint borturisztikai desztinációt.

Forrás: Turizmus Online


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.