A következő trendek várhatók a világon a szállodaiparban

A World Travel Monitor a nemzetközi turizmusra ez év augusztusig rendelkezésre álló adatok alapján készített értékelése szerint világviszonylatban 6%-kal nőttek külföldre irányuló utazások. Vizsgálták a jövő évre várható szállodaipari trendeket is, ezeket 9 pontba szedték ösze.

1. A vendégek preferenciáinak követése és a GDPR Európa után 2020-ban már Kaliforniában törvény szabályozza a vendégek adatainak kezelését. Ez hatással lehet arra, hogyan gyűjtik, tartják nyilván a szállodák a törzsvendégeikre vonatkozó adatokat pl. wifi használat, milyen ágyat szeret, melyek a kedvenc ételei, italai a törzsvendégeknek, stb.) Erre érdemes CSR software-eket használni, s biztosítani kell azt, hogy a vendégek adatai máshoz ne kerüljenek el.

2. Az un. „co-working” területek terjedése A „sharing economy” terjedésének egyik megnyilvánulása, hogy főleg a fiatalabb nemzedék nem szívesen tartózkodik a hagyományos szállodai lobbyban. Ezek helyett olyan helyet keres, ahol dolgozni, ismerkedni, fogyasztani is lehet. Ilyenek szállodán kívül az un. „coffee shop” típusú üzletek. A szállodáknak is hasonló funkciókat biztosíró, igényeket kielégítő tereket kell kialakítani, hogy a vendégeket a házban tartsák, itt fogyasztásra ösztönözzék.

3. A vendég megszerzésének költsége hatással van a szálloda üzleti értékére Adatok igazolják, hogy a vendég megszerzésének költségei (jutalékok, a sales személyzet költségei, stb.) jelentős hatással vannak a szálloda gazdálkodására, jövedelmezőségére. Ezeket a költségeket folyamatosan figyelni kell, illetve törekedni kell olyan bevételek elérésére, melyeknél jutalék fizetése nem merül fel.

4. Teljes bevétel optimalizáció Meg kell határozni a vendégek üzleti értékét az általuk fizetett szobaár, egyéb fogyasztás, évenkénti tartózkodásuk száma, s becsült életkoruk alapján. Minden vendég megbecsülése mellett azokra kell kiemelt figyelmet fordítani, melyekben nagyobb az üzleti potenciál.

5. A szállodaipart érintő technológiai és egyéb változások hatásai Az „Airbnb és társai” mellett várható, hogy a technológia – különösen az „Internet of things” – általános fejlődése is érinti a hotelek hagyományos működését. Ezek jelenthetikp pl. az okos otthonok technikai megoldásainak átvételét, alkalmazását. Az OTA-k térnyerése negatív hatással volt, van a hotelek nyereségére, s egyelőre nem sikerült jelentősen növelni a szállodai közvetlen foglalások arányát. Fel kell készülni arra, hogy a mobil eszközökön történő foglalások száma, aránya gyors ütemben növekszik, s várható, hogy a robotizáció is érinti a szállodaipart.

6. Kibernetikai biztonság Az informatikai megoldások terjedésével egyre fontosabbá válik a kibernetikai biztonság megteremtése, a szállodák IT rendszereinek, a hotelek, az általuk fogadott vendégek adatainak védelme.

7. Új technológiák alkalmazása – vendégek véleménye Nagyon fontos, hogy az új technológiák bevezetésénél az egyszerűségre és az alkalmazhatóságra egyaránt figyeljünk. A vendégek különfélék, van aki mobil telefonnal „kel és fekszik”, de nem mindenki. Meg kell ismer lehetőleg minél több, a szállodában lakó véleményét a hotel által kínált szolgáltatásokról, technikai megoldásokról. Célszerű a vendégek elutazása után mailben érdeklődni tapasztalataikról, megismerni véleményüket a közösségi médiában, kérdőívek segítségével. Összeségében kiemelt figyelmet kell fordítani a „Reputation management”-re.

8. A feliratkozás lehetősége személyre szóló kiszolgálást jelent Gondoljunk az Amazonra. Annak honlapján milliónyi termék közül választhatunk, melyeket rendelésünkre 1-2 napon belül házhoz szállítanak. Ehhez csak az Amazon Prime-ra kell feliratkozni. Ugyanez történik a Netflix., az Über, a Lyft esetében. A szálloda honlapja is legyen ezekhez hasonlóan vonzó és hatékony.

9. Training kézikönyvek helyett online tanulás A korábban általánosan használt „training kézikönyvek”-ek ma már ósdi megoldásnak számítanak. Szerepüket átveszik az online oktatási módszerek, a webinar-ok az oktatás minden területén, beleértve a szakmai továbbképzésektől, a masters fokozatok megszerzéséig


Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.