1. A vendégek preferenciáinak követése és a GDPR Európa után 2020-ban már Kaliforniában törvény szabályozza a vendégek adatainak kezelését. Ez hatással lehet arra, hogyan gyűjtik, tartják nyilván a szállodák a törzsvendégeikre vonatkozó adatokat pl. wifi használat, milyen ágyat szeret, melyek a kedvenc ételei, italai a törzsvendégeknek, stb.) Erre érdemes CSR software-eket használni, s biztosítani kell azt, hogy a vendégek adatai máshoz ne kerüljenek el.
2. Az un. „co-working” területek terjedése A „sharing economy” terjedésének egyik megnyilvánulása, hogy főleg a fiatalabb nemzedék nem szívesen tartózkodik a hagyományos szállodai lobbyban. Ezek helyett olyan helyet keres, ahol dolgozni, ismerkedni, fogyasztani is lehet. Ilyenek szállodán kívül az un. „coffee shop” típusú üzletek. A szállodáknak is hasonló funkciókat biztosíró, igényeket kielégítő tereket kell kialakítani, hogy a vendégeket a házban tartsák, itt fogyasztásra ösztönözzék.
3. A vendég megszerzésének költsége hatással van a szálloda üzleti értékére Adatok igazolják, hogy a vendég megszerzésének költségei (jutalékok, a sales személyzet költségei, stb.) jelentős hatással vannak a szálloda gazdálkodására, jövedelmezőségére. Ezeket a költségeket folyamatosan figyelni kell, illetve törekedni kell olyan bevételek elérésére, melyeknél jutalék fizetése nem merül fel.
4. Teljes bevétel optimalizáció Meg kell határozni a vendégek üzleti értékét az általuk fizetett szobaár, egyéb fogyasztás, évenkénti tartózkodásuk száma, s becsült életkoruk alapján. Minden vendég megbecsülése mellett azokra kell kiemelt figyelmet fordítani, melyekben nagyobb az üzleti potenciál.
5. A szállodaipart érintő technológiai és egyéb változások hatásai Az „Airbnb és társai” mellett várható, hogy a technológia – különösen az „Internet of things” – általános fejlődése is érinti a hotelek hagyományos működését. Ezek jelenthetikp pl. az okos otthonok technikai megoldásainak átvételét, alkalmazását. Az OTA-k térnyerése negatív hatással volt, van a hotelek nyereségére, s egyelőre nem sikerült jelentősen növelni a szállodai közvetlen foglalások arányát. Fel kell készülni arra, hogy a mobil eszközökön történő foglalások száma, aránya gyors ütemben növekszik, s várható, hogy a robotizáció is érinti a szállodaipart.
6. Kibernetikai biztonság Az informatikai megoldások terjedésével egyre fontosabbá válik a kibernetikai biztonság megteremtése, a szállodák IT rendszereinek, a hotelek, az általuk fogadott vendégek adatainak védelme.
7. Új technológiák alkalmazása – vendégek véleménye Nagyon fontos, hogy az új technológiák bevezetésénél az egyszerűségre és az alkalmazhatóságra egyaránt figyeljünk. A vendégek különfélék, van aki mobil telefonnal „kel és fekszik”, de nem mindenki. Meg kell ismer lehetőleg minél több, a szállodában lakó véleményét a hotel által kínált szolgáltatásokról, technikai megoldásokról. Célszerű a vendégek elutazása után mailben érdeklődni tapasztalataikról, megismerni véleményüket a közösségi médiában, kérdőívek segítségével. Összeségében kiemelt figyelmet kell fordítani a „Reputation management”-re.
8. A feliratkozás lehetősége személyre szóló kiszolgálást jelent Gondoljunk az Amazonra. Annak honlapján milliónyi termék közül választhatunk, melyeket rendelésünkre 1-2 napon belül házhoz szállítanak. Ehhez csak az Amazon Prime-ra kell feliratkozni. Ugyanez történik a Netflix., az Über, a Lyft esetében. A szálloda honlapja is legyen ezekhez hasonlóan vonzó és hatékony.
9. Training kézikönyvek helyett online tanulás A korábban általánosan használt „training kézikönyvek”-ek ma már ósdi megoldásnak számítanak. Szerepüket átveszik az online oktatási módszerek, a webinar-ok az oktatás minden területén, beleértve a szakmai továbbképzésektől, a masters fokozatok megszerzéséig