Beruházói, üzemeltetői szempontok, ügyfélközpontú szolgáltatás az FF&E szektorban

Megkülönböztető stratégiájának köszönheti sikereit a Westwood Kft. az iroda-, hotel és lakó beruházásokban; mondja Dala Soma (CEO). Személyre szabott és teljes körű belsőépítészeti szolgáltatást nyújtanak, akár a tervezéstől a megvalósulásig, egyedi gyártású bútorok kivitelezésével és az általuk forgalmazott termékekkel látják el projektjeiket.

Ahogy rávilágít, egyéni látásmóddal közelítik meg a megbízók elvárásait, fontos üzemeltetési és üzleti szempontok mellett szolgálják ki a tervezői elképzeléseket az adott belsőépítészeti projekt megvalósításánál. Ez nagyban eltér az általános itthoni gyakorlattól és ez teszi kiemelkedővé a Westwood hozzáállását és munkamódszerét, ez fémjelzi projektjeiket.

Dala Soma (j) és Harry Xiao (b), a két cégalapító / Forrás: Westwood
Dala Soma (j) és Harry Xiao (b), a két cégalapító / Forrás: Westwood

Hogy kezdődött? Négy éve kezdődött a Westwood D. Intercontinental története. A két alapító; Dala Soma és Harry Xiao, Svájcban, a világ első számú hotel- és vendéglátás üzleti iskolában, az Ecole Hoteliere de Lausanne egyetemen szerzett diplomát és ott kötöttek barátságot. A céget Soma 2018-ban alapította, amihez az egyetemi évek után hazatérve, 2020-ban csatlakozott társa is, és ezzel egyidőben nyitották meg Budapesten saját, önálló irodájukat, a Westwood-ot, amely elsősorban a belsőépítészeti, FF&E területre fókuszál. Ekkorra Soma már több ingatlanfejlesztő cégnél is dolgozott idehaza, mint hotelfejlesztési és üzemeltetési tanácsadó és töltött be vezető szerepeket más cégekben is. Már a kezdeti cél is az volt, hogy a szállodai-, irodai és lakóprojekteket testreszabott megoldásokkal szolgálják ki, ne pedig a megszokott, általános módon, hanem a megrendelő igényeit és szempontjait kiemelt figyelemmel szem előtt tartva. Az elmélyült szakmai tudás mellett ezt a szolgáltatói szemléletet is elsajátították Svájcban.

Verno House / Forrás: Westwood
Verno House / Forrás: Westwood

Referenciák? Egyik legkiemelkedőbb munkájuk a 2023-ban elkészült és átadott Verno House hotel. A Verno House az egyik legfrissebb színfoltja Budapestnek, üdítő példája a gondosan kiválasztott és kivitelezett szállodai berendezés megvalósulásának; a projektben a Westwood Kft. mind a közösségi terek, mind a lakóterek kialakításában részt vett. Az 50 szobás szállodában a belsőépítész tervezőkkel és a hotel üzemeltetővel mindvégig szoros együttműködésben volt lehetőség magas minőségű és sok esetben egyedi igényekre szabott mobil bútorok és kiegészítők beszállítására.

A projektben megvalósultak a lobby és a szobák ülőbútorai mellett az étterem étkezőasztal szettjei és a terasz teljes körű berendezése, egyedi tervezésű és gyártású teraszbútorokkal és mázas kerámia kaspókkal, melyek kifejezetten a hotel részére készültek. Szintén említésre méltó, aktuális projektjük, a tavaly átadott Mediátor iroda, mely egy több, mint 1000 m2 összterületű design & build beruházásként valósult meg, számos egyedi belsőépítészeti megoldással, egyedi asztalosmunkákkal és válogatott forgalmazott termékeikkel, a tervezéstől a megvalósulásig végig vezetve a projektet.

Miképp valósítják meg, amit elvállalnak? A már említett erősségük, az átfogó és egyedülálló szolgáltatás nyújtás és szemlélet; a széles és a végletekig testre szabható termékpaletta mellett, a kiterjedt nemzetközi kapcsolatrendszer, a globális beszállítói hálózat teszi őket ütőképessé. Ennek köszönhetően egy-egy munkát komplett módon tudnak megoldani, kiszolgálni. Akár teljes körű termékbeszállítással, burkolattól a bútorokon át a kiegészítőkig vagy akár egy-egy részfeladatot elvállalva. Minden projekt esetében a megrendelői elvárásoknak, a releváns előírásoknak és az üzemeltetői, üzleti szempontoknak való megfelelés a cél. Ennek kombinációjából születnek meg az optimalizált, személyre szabott ajánlatok, megoldások. A folyamat szerves részét képezik a versenyeztetés, a mintáztatás, a beszállítói és partneri, kereskedelmi és műszaki egyeztetések és fejlesztések is.

Verno House / Forrás: Westwood
Verno House / Forrás: Westwood

Milyen az ideális megbízás? A legjobb helyzet az, amikor még a tervezési fázisban lépnek be egy projektbe. Ilyenkor van lehetőség bevonódni a tervezésbe, meghatározni egy-egy projekt arculatát és az elejétől végig kísérni a megvalósításig azt. Az épület komplett működésének megismerése és a részletekig alaposan megtervezett terek, elemek kivitelezése teszik izgalmassá.

Nem utolsó sorban, így tudják a legjobban kontrollálni a költségeket, annak érdekében, hogy a beruházó által meghatározott költségvetési keretben maradjon a belsőépítészet anélkül, hogy áldozatot kelljen hozni akár megjelenésben, akár minőségben. Ez azért is nagyon fontos, mert a belsőépítészeti termékek beszerzése mindig egy projekt legutolsó fázisába esik, amikor már szűkössé válhat az előre megtervezett költségkeret. Pedig egy vendéget/végfelhasználót jellemzően a legjobban azon termékek fognak meg és érdekelnek, amiket érez, tapint és lát. Mégis sokszor adódik úgy, hogy a belsőépítészeti megvalósulás a későbbi, már kivitelezési fázisban kap csak figyelmet, ilyenkor érdekes kihívás az addigra sokszor szűkössé vált költségkeretnek való megfelelés vagy a lehetőség, hogy egy ilyen projektfázisban hozzanak be valami új, kreatív megoldást, másfajta látásmódot.

Mi a teljes csomag, amit a cég kínál? Minden, ami egy vendégszobában megjelenik: hideg és meleg burkolatok, beépített, asztalos bútorok, mobilbútorok, egyedi berendezési tárgyak, világítási eszközök, tapéták – minden, ami a belsőépítészeti fit-out területét lefedi. Arra is kiterjed a Westwood figyelme, hogy milyen élettartamra terveznek. Az üzemeltethetőség, a fenntarthatóság fontos szempontok, hiszen például egy hotel esetén általában 6-7 év az az intervallum, amikor az első bútorcserére sor kerül. Így olyan standardoknak megfelelő anyagokkal és termékekkel dolgoznak, amik megbízhatóan beilleszthetők a projektekbe. Ezen és más okok miatt is, nem mindig az ár a legfontosabb tényező. Előfordulhat, hogy esetenként más cégek olcsóbb termékeket ajánlanak a beruházóknak, de azon termékeket a beruházó többszörösen fizetné meg a jövőben, még ha nem is a beruházás keretein belül, hanem később, az üzemeltetés során elkülönített ún. ’FF&E reserve’-t kellene hamarabb felhasználnia. Ami sokszor már túl későn derül ki és csorbul a projekt minősége. A Westwood tudatosan ilyen munkákhoz nem adja a nevét. A cég mindig törekszik a legjobb ár biztosítására, de a legfontosabbnak tartja a minőséget.

Mediator - Az év irodája / Forrás: Westwood
Mediator - Az év irodája / Forrás: Westwood

Hotel vs. iroda? Ismert tény, hogy 2024-ben kevesebb átadott szobaszám jelenik majd meg a hazai piacon, ám ami alakul, azok mind nagyon ígéretes projektek. A Westwood nemcsak a szállodai szegmensben, hanem az irodai piacon is jelen van, így ottani munkákkal is számolnak. Ahogy Dala Soma fogalmaz: az iroda projektek más jellegű tudást, figyelmet igényelnek, de szintén kiemelten fontosak a megrendelői és a felhasználói igényekre szabott belsőépítészeti kialakítások és termékek. A jelen piaci helyzet nem minden szegmensnek kedvez, illetve bizonyos projekteken nagyobb kihívást is jelent, de ez inkább inspiráló és kreativitásra buzdító hatást gyakorol a fiatal szakemberekből álló Westwood csapatra. Energikusan és kitartóan állnak helyt és mélyülnek el a projektek megvalósításaiban a versenyt pedig üdvözölik!

Egyébként ebben rejlik a más típusú szemléletmódon kívül a Westwood ereje és hatékonyságának titka: fiatal, lelkes, kreatív, hozzáértő gárda, akiket egy-egy nehezebb feladat nem hátráltat, hanem ösztönöz a legtökéletesebb megoldás felé, szinte együtt lélegezve a megrendelővel és a projekttel.

Nemzetközi piacra lépés? Mindenféleképp terv a nemzetközi színtérben való helytállás. Már most is több projektben partnerként dolgoznak a régióban. Csehországban például két munkában is részt vesznek, a megbízott tervezőkkel közösen felelnek a teljes belsőépítészeti koncepció kialakításáért.

Mediator - Az Év irodája / Forrás: Westwood
Mediator - Az Év irodája / Forrás: Westwood

Hogyan tovább? Tervezik a kereskedelmi tevékenység mellett a szolgáltatás lábakat is egyre hangsúlyosabban megmutatni, még több projektben értékesíteni. Cél, hogy maradandót alkossanak, értéket teremtsenek. A fenntarthatóság és az elvárt szakmai minőség mellett dolgoznak azon, hogy olyan innovációval jelenjenek meg a piacon, ami még hatékonyabbá, gyorsabbá és különlegesebbé teszi a szolgáltatásukat. A szervezet is folyamatosan bővül. Tény: 2023-ban háromszorosára nőtt a cég az előző évhez képest, és a növekedési pálya idén is folytatódik. Különösen figyelemreméltó ez egy olyan nehezített piaci helyzetben, mint amivel most találják szembe magukat, de azon dolgoznak, hogy a szakértelmük és hozzáállásuk nélkülözhetetlenné tegye őket az FF&E szegmensben a piacon.


Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában

Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában 

Négy magyarországi szálláshellyel bővül a szállodalánc.
Megkezdődött a 44. Országos Borverseny

Megkezdődött a 44. Országos Borverseny 

Mintegy 2700 palack bor versenyez.
Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája

Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája 

Az ötcsillag superior minősítésű hotel 285 szobájában több mint 600 vendéget tud fogadni.
Turisztikai fejlesztés Nógrádban

Turisztikai fejlesztés Nógrádban 

Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.
Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.
Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken 

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.
Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén  

Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.
MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly

MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly 

Márciusi trendriport a KSH adatai alapján.
Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál

Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál 

A Mövenpick bejelentette a Mövenpick Hotel Budapest Centre megnyitását.
Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra

Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra 

Évekkel ezelőtt, fejlesztés céljából zárt be az egri Hunguest Hotel Flóra azért, hogy 2024. december 18-án megújult külsővel és belsővel születhessen újjá.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.