Beruházói, üzemeltetői szempontok, ügyfélközpontú szolgáltatás az FF&E szektorban

Megkülönböztető stratégiájának köszönheti sikereit a Westwood Kft. az iroda-, hotel és lakó beruházásokban; mondja Dala Soma (CEO). Személyre szabott és teljes körű belsőépítészeti szolgáltatást nyújtanak, akár a tervezéstől a megvalósulásig, egyedi gyártású bútorok kivitelezésével és az általuk forgalmazott termékekkel látják el projektjeiket.

Ahogy rávilágít, egyéni látásmóddal közelítik meg a megbízók elvárásait, fontos üzemeltetési és üzleti szempontok mellett szolgálják ki a tervezői elképzeléseket az adott belsőépítészeti projekt megvalósításánál. Ez nagyban eltér az általános itthoni gyakorlattól és ez teszi kiemelkedővé a Westwood hozzáállását és munkamódszerét, ez fémjelzi projektjeiket.

Dala Soma (j) és Harry Xiao (b), a két cégalapító / Forrás: Westwood
Dala Soma (j) és Harry Xiao (b), a két cégalapító / Forrás: Westwood

Hogy kezdődött? Négy éve kezdődött a Westwood D. Intercontinental története. A két alapító; Dala Soma és Harry Xiao, Svájcban, a világ első számú hotel- és vendéglátás üzleti iskolában, az Ecole Hoteliere de Lausanne egyetemen szerzett diplomát és ott kötöttek barátságot. A céget Soma 2018-ban alapította, amihez az egyetemi évek után hazatérve, 2020-ban csatlakozott társa is, és ezzel egyidőben nyitották meg Budapesten saját, önálló irodájukat, a Westwood-ot, amely elsősorban a belsőépítészeti, FF&E területre fókuszál. Ekkorra Soma már több ingatlanfejlesztő cégnél is dolgozott idehaza, mint hotelfejlesztési és üzemeltetési tanácsadó és töltött be vezető szerepeket más cégekben is. Már a kezdeti cél is az volt, hogy a szállodai-, irodai és lakóprojekteket testreszabott megoldásokkal szolgálják ki, ne pedig a megszokott, általános módon, hanem a megrendelő igényeit és szempontjait kiemelt figyelemmel szem előtt tartva. Az elmélyült szakmai tudás mellett ezt a szolgáltatói szemléletet is elsajátították Svájcban.

Verno House / Forrás: Westwood
Verno House / Forrás: Westwood

Referenciák? Egyik legkiemelkedőbb munkájuk a 2023-ban elkészült és átadott Verno House hotel. A Verno House az egyik legfrissebb színfoltja Budapestnek, üdítő példája a gondosan kiválasztott és kivitelezett szállodai berendezés megvalósulásának; a projektben a Westwood Kft. mind a közösségi terek, mind a lakóterek kialakításában részt vett. Az 50 szobás szállodában a belsőépítész tervezőkkel és a hotel üzemeltetővel mindvégig szoros együttműködésben volt lehetőség magas minőségű és sok esetben egyedi igényekre szabott mobil bútorok és kiegészítők beszállítására.

A projektben megvalósultak a lobby és a szobák ülőbútorai mellett az étterem étkezőasztal szettjei és a terasz teljes körű berendezése, egyedi tervezésű és gyártású teraszbútorokkal és mázas kerámia kaspókkal, melyek kifejezetten a hotel részére készültek. Szintén említésre méltó, aktuális projektjük, a tavaly átadott Mediátor iroda, mely egy több, mint 1000 m2 összterületű design & build beruházásként valósult meg, számos egyedi belsőépítészeti megoldással, egyedi asztalosmunkákkal és válogatott forgalmazott termékeikkel, a tervezéstől a megvalósulásig végig vezetve a projektet.

Miképp valósítják meg, amit elvállalnak? A már említett erősségük, az átfogó és egyedülálló szolgáltatás nyújtás és szemlélet; a széles és a végletekig testre szabható termékpaletta mellett, a kiterjedt nemzetközi kapcsolatrendszer, a globális beszállítói hálózat teszi őket ütőképessé. Ennek köszönhetően egy-egy munkát komplett módon tudnak megoldani, kiszolgálni. Akár teljes körű termékbeszállítással, burkolattól a bútorokon át a kiegészítőkig vagy akár egy-egy részfeladatot elvállalva. Minden projekt esetében a megrendelői elvárásoknak, a releváns előírásoknak és az üzemeltetői, üzleti szempontoknak való megfelelés a cél. Ennek kombinációjából születnek meg az optimalizált, személyre szabott ajánlatok, megoldások. A folyamat szerves részét képezik a versenyeztetés, a mintáztatás, a beszállítói és partneri, kereskedelmi és műszaki egyeztetések és fejlesztések is.

Verno House / Forrás: Westwood
Verno House / Forrás: Westwood

Milyen az ideális megbízás? A legjobb helyzet az, amikor még a tervezési fázisban lépnek be egy projektbe. Ilyenkor van lehetőség bevonódni a tervezésbe, meghatározni egy-egy projekt arculatát és az elejétől végig kísérni a megvalósításig azt. Az épület komplett működésének megismerése és a részletekig alaposan megtervezett terek, elemek kivitelezése teszik izgalmassá.

Nem utolsó sorban, így tudják a legjobban kontrollálni a költségeket, annak érdekében, hogy a beruházó által meghatározott költségvetési keretben maradjon a belsőépítészet anélkül, hogy áldozatot kelljen hozni akár megjelenésben, akár minőségben. Ez azért is nagyon fontos, mert a belsőépítészeti termékek beszerzése mindig egy projekt legutolsó fázisába esik, amikor már szűkössé válhat az előre megtervezett költségkeret. Pedig egy vendéget/végfelhasználót jellemzően a legjobban azon termékek fognak meg és érdekelnek, amiket érez, tapint és lát. Mégis sokszor adódik úgy, hogy a belsőépítészeti megvalósulás a későbbi, már kivitelezési fázisban kap csak figyelmet, ilyenkor érdekes kihívás az addigra sokszor szűkössé vált költségkeretnek való megfelelés vagy a lehetőség, hogy egy ilyen projektfázisban hozzanak be valami új, kreatív megoldást, másfajta látásmódot.

Mi a teljes csomag, amit a cég kínál? Minden, ami egy vendégszobában megjelenik: hideg és meleg burkolatok, beépített, asztalos bútorok, mobilbútorok, egyedi berendezési tárgyak, világítási eszközök, tapéták – minden, ami a belsőépítészeti fit-out területét lefedi. Arra is kiterjed a Westwood figyelme, hogy milyen élettartamra terveznek. Az üzemeltethetőség, a fenntarthatóság fontos szempontok, hiszen például egy hotel esetén általában 6-7 év az az intervallum, amikor az első bútorcserére sor kerül. Így olyan standardoknak megfelelő anyagokkal és termékekkel dolgoznak, amik megbízhatóan beilleszthetők a projektekbe. Ezen és más okok miatt is, nem mindig az ár a legfontosabb tényező. Előfordulhat, hogy esetenként más cégek olcsóbb termékeket ajánlanak a beruházóknak, de azon termékeket a beruházó többszörösen fizetné meg a jövőben, még ha nem is a beruházás keretein belül, hanem később, az üzemeltetés során elkülönített ún. ’FF&E reserve’-t kellene hamarabb felhasználnia. Ami sokszor már túl későn derül ki és csorbul a projekt minősége. A Westwood tudatosan ilyen munkákhoz nem adja a nevét. A cég mindig törekszik a legjobb ár biztosítására, de a legfontosabbnak tartja a minőséget.

Mediator - Az év irodája / Forrás: Westwood
Mediator - Az év irodája / Forrás: Westwood

Hotel vs. iroda? Ismert tény, hogy 2024-ben kevesebb átadott szobaszám jelenik majd meg a hazai piacon, ám ami alakul, azok mind nagyon ígéretes projektek. A Westwood nemcsak a szállodai szegmensben, hanem az irodai piacon is jelen van, így ottani munkákkal is számolnak. Ahogy Dala Soma fogalmaz: az iroda projektek más jellegű tudást, figyelmet igényelnek, de szintén kiemelten fontosak a megrendelői és a felhasználói igényekre szabott belsőépítészeti kialakítások és termékek. A jelen piaci helyzet nem minden szegmensnek kedvez, illetve bizonyos projekteken nagyobb kihívást is jelent, de ez inkább inspiráló és kreativitásra buzdító hatást gyakorol a fiatal szakemberekből álló Westwood csapatra. Energikusan és kitartóan állnak helyt és mélyülnek el a projektek megvalósításaiban a versenyt pedig üdvözölik!

Egyébként ebben rejlik a más típusú szemléletmódon kívül a Westwood ereje és hatékonyságának titka: fiatal, lelkes, kreatív, hozzáértő gárda, akiket egy-egy nehezebb feladat nem hátráltat, hanem ösztönöz a legtökéletesebb megoldás felé, szinte együtt lélegezve a megrendelővel és a projekttel.

Nemzetközi piacra lépés? Mindenféleképp terv a nemzetközi színtérben való helytállás. Már most is több projektben partnerként dolgoznak a régióban. Csehországban például két munkában is részt vesznek, a megbízott tervezőkkel közösen felelnek a teljes belsőépítészeti koncepció kialakításáért.

Mediator - Az Év irodája / Forrás: Westwood
Mediator - Az Év irodája / Forrás: Westwood

Hogyan tovább? Tervezik a kereskedelmi tevékenység mellett a szolgáltatás lábakat is egyre hangsúlyosabban megmutatni, még több projektben értékesíteni. Cél, hogy maradandót alkossanak, értéket teremtsenek. A fenntarthatóság és az elvárt szakmai minőség mellett dolgoznak azon, hogy olyan innovációval jelenjenek meg a piacon, ami még hatékonyabbá, gyorsabbá és különlegesebbé teszi a szolgáltatásukat. A szervezet is folyamatosan bővül. Tény: 2023-ban háromszorosára nőtt a cég az előző évhez képest, és a növekedési pálya idén is folytatódik. Különösen figyelemreméltó ez egy olyan nehezített piaci helyzetben, mint amivel most találják szembe magukat, de azon dolgoznak, hogy a szakértelmük és hozzáállásuk nélkülözhetetlenné tegye őket az FF&E szegmensben a piacon.


Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.