Corinthia Hotel Budapest: 5* Superior

Budapesten elsőként a Corinthia Hotel Budapest nyerte el az 5* Superior minősítést, értesült a TurizmusOnline.

A döntés a Hotelstars Union minősítési rendszere alapján történt. A követelményeket a szervezet egyik alapító tagja a Magyar Szállodaszövetség ellenőrizte. A Hotelstars Union ma már az Európai Unió 11 tagországában – többek között Ausztriában, Németországban és Hollandiában - 150 millió vendégnek nyújt egységes támpontot a szállodák színvonalának megítéléséhez.

A Hotelstars minősítési rendszer előny a vendégnek, mert egységes, átlátható, biztonságot ad az elvárt minőség meghatározásában és előny a szállodának, mivel nemzetközileg egységes színvonalat tud biztosítani, ezáltal elősegíti a hatékony marketing tevékenységet. Az Országgyűlés Sport és Turizmus Bizottsága a jövőben várhatóan javasolni fogja, hogy a Hotelstars minősítési rendszert alkalmazzák a szállodák osztályba sorolásánál nemzeti védjegyként.

A közös szállodai minősítési rendszer összesen 270 feltétel teljesítésén alapul. Ezeket többek között a vendégek körében végzett felmérések alapján dolgozták ki, így megfelelnek a mai kor igényeinek, a vendégek elvárásainak. Az új követelmények nagy hangsúlyt helyeznek a szállodák magas minőségű szolgáltatásaira, egyebek mellett a wellnessre, a kifogástalan alváskomfortra.

A lista természetesen nem csak a szállodai szobatípusokat érintette (Elnöki lakosztály, Alelnöki lakosztály, De luxe suite, Junior suite, Executive, Superior) hanem kiterjedt a 26 apartmanból álló Royal Residence területre és a szálloda egyéb szolgáltatásaira is.

Megvizsgálták a patinás Royal spa szolgáltatásait, mely egyedülálló feltöltődést nyújt a vendégeknek, speciális kezeléseket kínál és a visszatérő vendégek számára exkluzív bérletet biztosít. Az éttermi rész is górcső alá került beleértve az ázsiai különlegességeket kínáló Rickshaw-t, a francia és magyar konyha ízeit felvonultató illetve a vasárnapi Sunday Brunch-oknak teret adó Brasserie&Atrium éttermet, a Le Bar Royale-t és a rendezvény illetve banketing területeket is.

A Corinthia Hotel Budapest minősítése 2011. június közepén történt meg és a követelményeknek igen magas szinten sikerült megfelelni. Ezzel elsőként Budapesten elnyerte az 5* Superior minősítést, melyre méltán lehetnek büszkék az eredetileg 1896-ban Grand Hotel Royal néven alapított, majd 2002-ben felújított és régi pompájában újranyitott szálloda tulajdonosai és dolgozói.

Ez a minősítés egy újabb elismerés a szállodának, amely az utóbbi évek során számos egyéb díjat is elnyert, többek között a Condé Nas Johansens, a TripAdvisor, a Best of Budapest, az American Academy of Hospitality Services, Az Utazó Magazin, az Investors in People, a Prix Villegiature Awards és a World Travel Awards különböző kategóriájú díjait. Utóbbinak az idei szavazása jelenleg zajlik.


Átadták az idei Aranynap-díjakat

Átadták az idei Aranynap-díjakat 

Hat magyarországi konferencia és wellness szálloda, valamint rendezvényhelyszín kapott elismerést.
Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a Hotel Helia megújulásáról

Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a Hotel Helia megújulásáról 

A Danubius Hotel Helia – nevéhez méltóan, hiszen a „Helia” a Naphoz kötődőt jelenti – fénylő pont a főváros szállodai kínálatában.
Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában

Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában 

Négy magyarországi szálláshellyel bővül a szállodalánc.
Megkezdődött a 44. Országos Borverseny

Megkezdődött a 44. Országos Borverseny 

Mintegy 2700 palack bor versenyez.
Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája

Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája 

Az ötcsillag superior minősítésű hotel 285 szobájában több mint 600 vendéget tud fogadni.
Turisztikai fejlesztés Nógrádban

Turisztikai fejlesztés Nógrádban 

Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.
Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.
Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken 

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.
Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén  

Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.
MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly

MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly 

Márciusi trendriport a KSH adatai alapján.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.