Corinthia Hotel Budapest: 5* Superior

Budapesten elsőként a Corinthia Hotel Budapest nyerte el az 5* Superior minősítést, értesült a TurizmusOnline.

A döntés a Hotelstars Union minősítési rendszere alapján történt. A követelményeket a szervezet egyik alapító tagja a Magyar Szállodaszövetség ellenőrizte. A Hotelstars Union ma már az Európai Unió 11 tagországában – többek között Ausztriában, Németországban és Hollandiában - 150 millió vendégnek nyújt egységes támpontot a szállodák színvonalának megítéléséhez.

A Hotelstars minősítési rendszer előny a vendégnek, mert egységes, átlátható, biztonságot ad az elvárt minőség meghatározásában és előny a szállodának, mivel nemzetközileg egységes színvonalat tud biztosítani, ezáltal elősegíti a hatékony marketing tevékenységet. Az Országgyűlés Sport és Turizmus Bizottsága a jövőben várhatóan javasolni fogja, hogy a Hotelstars minősítési rendszert alkalmazzák a szállodák osztályba sorolásánál nemzeti védjegyként.

A közös szállodai minősítési rendszer összesen 270 feltétel teljesítésén alapul. Ezeket többek között a vendégek körében végzett felmérések alapján dolgozták ki, így megfelelnek a mai kor igényeinek, a vendégek elvárásainak. Az új követelmények nagy hangsúlyt helyeznek a szállodák magas minőségű szolgáltatásaira, egyebek mellett a wellnessre, a kifogástalan alváskomfortra.

A lista természetesen nem csak a szállodai szobatípusokat érintette (Elnöki lakosztály, Alelnöki lakosztály, De luxe suite, Junior suite, Executive, Superior) hanem kiterjedt a 26 apartmanból álló Royal Residence területre és a szálloda egyéb szolgáltatásaira is.

Megvizsgálták a patinás Royal spa szolgáltatásait, mely egyedülálló feltöltődést nyújt a vendégeknek, speciális kezeléseket kínál és a visszatérő vendégek számára exkluzív bérletet biztosít. Az éttermi rész is górcső alá került beleértve az ázsiai különlegességeket kínáló Rickshaw-t, a francia és magyar konyha ízeit felvonultató illetve a vasárnapi Sunday Brunch-oknak teret adó Brasserie&Atrium éttermet, a Le Bar Royale-t és a rendezvény illetve banketing területeket is.

A Corinthia Hotel Budapest minősítése 2011. június közepén történt meg és a követelményeknek igen magas szinten sikerült megfelelni. Ezzel elsőként Budapesten elnyerte az 5* Superior minősítést, melyre méltán lehetnek büszkék az eredetileg 1896-ban Grand Hotel Royal néven alapított, majd 2002-ben felújított és régi pompájában újranyitott szálloda tulajdonosai és dolgozói.

Ez a minősítés egy újabb elismerés a szállodának, amely az utóbbi évek során számos egyéb díjat is elnyert, többek között a Condé Nas Johansens, a TripAdvisor, a Best of Budapest, az American Academy of Hospitality Services, Az Utazó Magazin, az Investors in People, a Prix Villegiature Awards és a World Travel Awards különböző kategóriájú díjait. Utóbbinak az idei szavazása jelenleg zajlik.


Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.