A döntés a Hotelstars Union minősítési rendszere alapján történt. A követelményeket a szervezet egyik alapító tagja a Magyar Szállodaszövetség ellenőrizte. A Hotelstars Union ma már az Európai Unió 11 tagországában – többek között Ausztriában, Németországban és Hollandiában - 150 millió vendégnek nyújt egységes támpontot a szállodák színvonalának megítéléséhez.
A Hotelstars minősítési rendszer előny a vendégnek, mert egységes, átlátható, biztonságot ad az elvárt minőség meghatározásában és előny a szállodának, mivel nemzetközileg egységes színvonalat tud biztosítani, ezáltal elősegíti a hatékony marketing tevékenységet. Az Országgyűlés Sport és Turizmus Bizottsága a jövőben várhatóan javasolni fogja, hogy a Hotelstars minősítési rendszert alkalmazzák a szállodák osztályba sorolásánál nemzeti védjegyként.
A közös szállodai minősítési rendszer összesen 270 feltétel teljesítésén alapul. Ezeket többek között a vendégek körében végzett felmérések alapján dolgozták ki, így megfelelnek a mai kor igényeinek, a vendégek elvárásainak. Az új követelmények nagy hangsúlyt helyeznek a szállodák magas minőségű szolgáltatásaira, egyebek mellett a wellnessre, a kifogástalan alváskomfortra.
A lista természetesen nem csak a szállodai szobatípusokat érintette (Elnöki lakosztály, Alelnöki lakosztály, De luxe suite, Junior suite, Executive, Superior) hanem kiterjedt a 26 apartmanból álló Royal Residence területre és a szálloda egyéb szolgáltatásaira is.
Megvizsgálták a patinás Royal spa szolgáltatásait, mely egyedülálló feltöltődést nyújt a vendégeknek, speciális kezeléseket kínál és a visszatérő vendégek számára exkluzív bérletet biztosít. Az éttermi rész is górcső alá került beleértve az ázsiai különlegességeket kínáló Rickshaw-t, a francia és magyar konyha ízeit felvonultató illetve a vasárnapi Sunday Brunch-oknak teret adó Brasserie&Atrium éttermet, a Le Bar Royale-t és a rendezvény illetve banketing területeket is.
A Corinthia Hotel Budapest minősítése 2011. június közepén történt meg és a követelményeknek igen magas szinten sikerült megfelelni. Ezzel elsőként Budapesten elnyerte az 5* Superior minősítést, melyre méltán lehetnek büszkék az eredetileg 1896-ban Grand Hotel Royal néven alapított, majd 2002-ben felújított és régi pompájában újranyitott szálloda tulajdonosai és dolgozói.
Ez a minősítés egy újabb elismerés a szállodának, amely az utóbbi évek során számos egyéb díjat is elnyert, többek között a Condé Nas Johansens, a TripAdvisor, a Best of Budapest, az American Academy of Hospitality Services, Az Utazó Magazin, az Investors in People, a Prix Villegiature Awards és a World Travel Awards különböző kategóriájú díjait. Utóbbinak az idei szavazása jelenleg zajlik.