Értékes és informatív előadást hallhattunk a Google adatai alapján a cég képviselőjétől, Erdős Ádámtól, a jubileumi, 50. MSZÉSZ Közgyűlés nyitónapi szeminárium programján.
Saját felméréseik alapján a multicégnél lévő rákeresések és találatok alapján a következőket állapította meg a Google-nál: a magyarok januárban szívesen foglalják le előre nyári pihenésüket, de igazán április-május hónapban böngészik azokat a nyaralóhelyeket, ahová aztán be is foglalják a vakációt.
Szintén a kattintások alapján derült ki számukra, hogy tavaly, 2017-ben jelentősen - 15 százalékkal - nőtt a külföldről hazánk iránt érdeklődők száma, és a Google adatai alapján legtöbben Németországból Angliából és Olaszországból érdeklődtek magyarországi látogatás iránt. Ezenkívül jelentős számban emelkedett a Távol-Keletről, Ukrajnából, Spanyolországról, Izraelből és a távoli Indiából Magyarországra rákeresők száma. Kína csak azért nincs e sorban, jegyezte meg a szekértő, mivel ott nincs lehetőség Google-keresésre, onnan tehát a cégnek nincsenek adatai.
Magyar honfitársaink nyáron első helyen Siófokot részesítik előnyben, ezt követi a városok sorában Eger, valamint Budapest, de Hajdúszoboszló sem marad le, valamint Balatonfüred is szépen teljesít, vagyis gyakran felkelti úticélként a magyar utazó figyelmét.
Azt is meg kell állapítani, emelte ki a szakértő, hogy a keresések több mint fele ma már mobilról érkezik, igaz, tette hozzá Erdős, nagyobb csomagok iránt, vagy nagyobb távolságra lévő desztináció esetén nem telefonról indítják a foglalást, hanem általában előveszik a PC-t vagy a laptopot a magyar utazók.
És akkor mindezek alapján milyen trendek állapíthatók meg? Egyrészt a felhasználók viselkedése alapján és döntésében nagy szerepet játszanak a mikromomentumok (el szeretnék utazni, megtervezem, le is foglalom azonnal), másrészt ma, az okoskütyük világában szereti a felhasználó érezni, hogy gyorsan és hatalommal bír. E trendek alapján azt javasolja az utazási szakember, hogy a szálláshelyeken nagy figyelmet fordítsanak a filmek, videók, azobák és a környezet profi befotózására, ha egy mód van rá, szakemberrel videót is készíttessenek. Tippet is adott hozzá: például ma még kevesen tudják, az adott hely utcaképét mutató, un. Street view fotókba bele lehet nyúlni, javítani lehet az utcaképen, ha úgy ítéljük meg kedvezőbbnek.
Másik módszer, ami segíthet: a chatbotok használata. Hiszen amennyiben chatbot válaszol a jelentkező utazók kérdéseire, az automatizálódással akár a krónikus munkaerőhiányra is lehet ez egyfajta gyógymód.
Forrás: Vendég