De hová tüntek a kínai turisták?

A magyar májusban foglalja le a nyaralását, és imád Siófokra indulni - a Google felmérései alapján.

Értékes és informatív előadást hallhattunk a Google adatai alapján a cég képviselőjétől, Erdős Ádámtól, a jubileumi, 50. MSZÉSZ Közgyűlés nyitónapi szeminárium programján.

Saját felméréseik alapján a multicégnél lévő rákeresések és találatok alapján a következőket állapította meg a Google-nál: a magyarok januárban szívesen foglalják le előre nyári pihenésüket, de igazán április-május hónapban böngészik azokat a nyaralóhelyeket, ahová aztán be is foglalják a vakációt.

Szintén a kattintások alapján derült ki számukra, hogy tavaly, 2017-ben jelentősen - 15 százalékkal - nőtt a külföldről hazánk iránt érdeklődők száma, és a Google adatai alapján legtöbben Németországból Angliából és Olaszországból érdeklődtek magyarországi látogatás iránt. Ezenkívül jelentős számban emelkedett a Távol-Keletről, Ukrajnából, Spanyolországról, Izraelből és a távoli Indiából Magyarországra rákeresők száma. Kína csak azért nincs e sorban, jegyezte meg a szekértő, mivel ott nincs lehetőség Google-keresésre, onnan tehát a cégnek nincsenek adatai.

Magyar honfitársaink nyáron első helyen Siófokot részesítik előnyben, ezt követi a városok sorában Eger, valamint Budapest, de Hajdúszoboszló sem marad le, valamint Balatonfüred is szépen teljesít, vagyis gyakran felkelti úticélként a magyar utazó figyelmét.

Azt is meg kell állapítani, emelte ki a szakértő, hogy a keresések több mint fele ma már mobilról érkezik, igaz, tette hozzá Erdős, nagyobb csomagok iránt, vagy nagyobb távolságra lévő desztináció esetén nem telefonról indítják a foglalást, hanem általában előveszik a PC-t vagy a laptopot a magyar utazók.

És akkor mindezek alapján milyen trendek állapíthatók meg? Egyrészt a felhasználók viselkedése alapján és döntésében nagy szerepet játszanak a mikromomentumok (el szeretnék utazni, megtervezem, le is foglalom azonnal), másrészt ma, az okoskütyük világában szereti a felhasználó érezni, hogy gyorsan és hatalommal bír. E trendek alapján azt javasolja az utazási szakember, hogy a szálláshelyeken nagy figyelmet fordítsanak a filmek, videók, azobák és a környezet profi befotózására, ha egy mód van rá, szakemberrel videót is készíttessenek. Tippet is adott hozzá: például ma még kevesen tudják, az adott hely utcaképét mutató, un. Street view fotókba bele lehet nyúlni, javítani lehet az utcaképen, ha úgy ítéljük meg kedvezőbbnek.

Másik módszer, ami segíthet: a chatbotok használata. Hiszen amennyiben chatbot válaszol a jelentkező utazók kérdéseire, az automatizálódással akár a krónikus munkaerőhiányra is lehet ez egyfajta gyógymód.

 

Forrás: Vendég


Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.