A tanulmány érdekes megállapítása, hogy azokon a piacokon volt kisebb a visszaesés, ahol ismert hotelmárkák vannak jelen. Európán belül a revpar (egy kiadható szállodai szobára jutó bruttó árbevétel) változása Berlinben, Londonban és Bécsben többé-kevésbé elviselhető volt, míg Barcelonában és Prágában jelentősen visszaesett az előző év azonos időszakához képest. „Látszik, hogy az erős hotelmárkák tudták jól tartani magukat.” – mondta James Chappell, az STR Global ügyvezető igazgatója. A következő számok azt mutatják, mennyi volt (helyi valutában) és hány százalékkal változott a revpar a különböző városokban 2008 végén az előző év azonos időszakához viszonyítva.
Berlin 65 euró, +2,6 százalék
London 101 font, +2,5 százalék
Bécs 104 euró, +4,5 százalék
Barcelona 94 euró, -10,3 százalék
Prága 1736 cseh korona, -23,6 százalék