Az első díjkiosztóra már a szakmai programok végén, utolsó napirendi pontként került sor, amikor az innovációs pályázat 4 döntőse mutatkozott be a plénum előtt - ez a HotelHood, a Hotel Interactive, a Rational és az Omikron volt -, közülük választotta ki a szakmai közönség a győztest, amely idén az OMIKRON Informatika Kft. lett, amely az ARH Informatika Zrt. által fejlesztett Digitális Recepció megoldásával nyerte el a szakmai közönség tetszését. Ez tulajdonképpen egy olyan megoldás, amely 4 másodperc alatt beolvas bármilyen kártyaalapú standard okmányt, a chipen tárolt adatok kiolvasásával ellenőrzi az okmány hitelességét, és az útiokmányból kiolvasott személyes adatokat gyorsan, automatikusan továbbítja a szállodai PMS szoftvereknek. Ezzel is segíti a szállásadók munkáját azzal, hogy az adatszolgáltatási kötelezettség így könnyedén teljesíthető. És mivel kiküszöbölhető a lassú, sok hibalehetőséget rejtő papíralapú adminisztráció és kézi-adatbevitel - a recepciós azzal foglalkozhat többet, aki miatt a pult mögött áll: a vendéggel.
Az esti gálavacsora alkalmával pedig sor került az "Év ifjú szállodása 2019" díj átadására is. Itt elhangzott, 9 pályázat érkezett idén, és ezek közül a szakmai grémium egybehangzó véleménye alapján az az eredetileg szociológusi végzettségeű, németül, angolul kiválóan beszélő , recepciósként a pályáját kezdő, jelenleg pedig a győri ETO Park Hotel teljes létesítménykomplexumát vezető Fazekas Eufrozina kapta. Az ifjú tehetség a szakmai közönség elismerő tapsa közepette vehette át a kitüntetést.
Forrás: turizmusonline.hu