Ez történt az MSZSZ Közgyűlésen

Munkatársunktól -. Azzal, hogy unalmasan és egyhangúan telt volna a Magyar Szállodaszövetség (MSZSZ) 35. Közgyűlése – igazán nem vádolhatja senki a szervezőket. Garancia volt erre már maga a helyszín kiválasztása is (amire most először pályáztatás útján került sor), hiszen a balatoni Ramada Hotel & Resort Lake tulajdonosát, Wossala Györgyöt úgy jellemezte köszöntő beszédében dr. Erdei János MSZSZ elnök, mint „a hazai szállodaipar fenegyerekét.”

Két napos MICE szeminárium előzte meg a szállodások évi rendes találkozóját, majd nagy ütemben elkezdtek érkezni a szállodaigazgatók, menedzserek – a ház parkolója nem is volt felkészülve ekkora rohamra. Balatonalmádi polgármestere, Keszey István köszöntötte immár másodszor az egybegyűlteket (hiszen 2006 novemberében egyszer már otthont adott az eseménynek a balatoni szálloda), majd dr. Erdei János elnöki beszámolója következett.

Bár vendég már van, a bevétel nem nő

Többek közt elhangzott, öt éve nem emeltek tagdíjat a Szövetségben, ez alkalommal 50-en kérték – cégek, magánszemélyek -, hogy beléphessenek a szállodások érdekképviseleti szervezetének tagjai közé, és új szekció született - a boutique szállodásoké. A szállodaipar hazai helyzetét elemezve az elnök – főként az utolsó két hónap adatait látva – javuló tendenciát lát, bár kénytelen megállapítani, hogy az elmúlt időszak eredményei még a 2006. év értékeit sem érik el. 2011. január-februárja pedig rosszabb számokat mutat, mint 2010 vége – márpedig akkor is mélyen a terv alatt végeztek a házak. És bár valóban elkezdtek felfelé indulni a mutatók – ahogy Európában másutt is -, azonban idehaza az általános tendencia jelenleg az, hogy bár nő a szobafoglalások száma, azonban bevétel terén, az átlagárat nézve továbbra is gyászos képet mutatunk: hátulról a harmadikok vagyunk a térségben, csak Litvánia és Észtország produkált nálunk pocsékabb számokat.

Két védjegy egy csárdában – igazi magyar történet

Kopócsy Andrea (ex-MSZSZ-elnök, a K + K Hotel Opera igazgatónője) vezeti a Hotelstars Unionba (HU), azaz a nemzetközi szállodai minősítő rendszerbe való belépést. Jelenleg 239-en regisztráltak, közülük 75 hotel nyerte el a minősítést. MSZSZ-tagok 25 százalék kedvezményt kapnak a belépti díjból, 64 revizorral végzik a munkát, és részletes információt kapunk a Mystery guesting nevű minőségi mérési módszerről, amelyik nem tévesztendő össze a Mystery shoppinggal: ez utóbbinál ugyanis titokban érkeznek az ellenőrök a házba, az előbbinél viszont jó előre beharangozzák jövetelüket. Majd a HU-hoz kapcsolódva a kormányzat részéről dr. Nemes Andrea (NGM Turizmus főosztályvezető) kijelenti, hogy tart a nemzeti védjegyrendszer kidolgozása, amelynek bevezetését szükségesnek tartja a kormány. Kérdésünkre, miszerint hogy is van most a nemzeti-nemzetközi védjegy – ezek szerint két minősítést kell majd megszereznie egyetlen szállodának, hogy legálisan működjön, azt a választ kapjuk, hogy az MSZSZ minden erejével azon van, hogy a HU-t fogadják el állami szinten nemzeti védjegyként is – ezért lobbiznak vezetőik, június 2-án kezdődnek e témában az egyeztető tárgyalások.

Ahogy kell

A Magyar Turizmus Zrt részéről ketten is érkeztek Almádiba - Horváth Gergely vezérigazgató és Dudás Krisztina marketingigazgató -, mindketten cégük új stratégiáját mutatják be, illetve a belföldre és külföldre szóló kampányokról szólnak. Újdonság, hogy ezentúl Szerbia és más délszláv országok felé is erőteljesen kommunikál az MT Zrt, és lesz, ahol virtuális irodát nyitnak, azaz nem ülnek alkalmazottak napi 8 órán keresztül irodákban, hanem online képviselet nyílik. Júniustól folyamatosan programajánló magazint jelentet meg az állami cég, ezekből a hazai Tourinform irodákba kerül, MOL-kutakhoz, a Heti Válaszba és a Magyar Nemzetbe behúzásként. Svéd valóságshow szereplők lepik el, derül ki, júniusban a fővárost és a Balatont: itt keres majd párt magának például a svéd Alekosz – nagyszerű promóciós lehetőséget nyújtva ezzel a skandináv ország nagynézettségű műsorán keresztül.

Végül nem lehet figyelmen kívül hagyni a szervezést: Wossala György nagyon tudja, mi kell egy szállodásnak. A vendéglátás, a szobák kényelme, bennük a bekészítés kifogástalan, még olyan apróságokra, ám vendégnek szóló apró figyelmességekre is odafigyelt a profi szakember, hogy a tökéletesen felszolgált vacsora után digestive-eket is készíttetett a folyosón asztalokra – harapnivalót, gyümölcsöt, sajtot, borokat. Két helyen szólt hajnalig az élőzene, az egész házban bárki bárhol lazíthatott, a csillaggal teleszórt égben és a szállodát körülölelő Balaton látványában gyönyörködhetett a mulató – feledhetetlenné varázsolva az MSZSZ XXXV. Közgyűlését ezzel. És hogy el ne felejtsük: egyben ez volt az MSZSZ búcsúközgyűlése, hiszen a tagság nagy többségben (81,1 %) megszavazta, hogy ezentúl Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének hívják a szervezetet, gondolva arra a 750 vendéglátóegységre, amelyek szállodákon belül, akár annak égiszén belül, akár önállóan üzemel. (V.Á.)


Ha szálláshely-felújításban gondolkodik, ezt látnia kell!

Ha szálláshely-felújításban gondolkodik, ezt látnia kell! 

Évekig tartó átfogó fejlesztés után nem akármilyen új ruhába öltöztette a hazai szállodalánc négycsillagos egri egységét, a Hunguest Flórát.
Gyerekcsúszda az étterembe, póni a kertben: családbarát szálloda az Accent portfóliójában

Gyerekcsúszda az étterembe, póni a kertben: családbarát szálloda az Accent portfóliójában 

Ez a Lutzmannsburgban található, négycsillagos Hotel Xylophon, amely közvetlen átjárást biztosít a Sonnentherme-be – Ausztria egyik legnagyobb élményfürdőjébe.
Al Habtoor Palace Budapest: a luxushotelek új korszaka Európában

Al Habtoor Palace Budapest: a luxushotelek új korszaka Európában 

A magyar szálloda csatlakozik a Preferred Hotels & Resorts Legend Collection-höz.
Hamarosan Év Szállodája díjátadó gála – még regisztrálhat! VIDEÓVAL

Hamarosan Év Szállodája díjátadó gála – még regisztrálhat! VIDEÓVAL 

Február 21-én részese lehet az év egyik legexkluzívabb szállodai eseményének.
Különleges szálláshelyet nyit Budapest szívében a nemzetközi ingatlanóriás

Különleges szálláshelyet nyit Budapest szívében a nemzetközi ingatlanóriás 

A NUMA Group, Európa egyik vezető digitális idegenforgalmi szolgáltatója bejelentette a magyar piacra lépését, amely során elsőként 170 egységből álló innovatív szálláshelyet nyit Budapest szívében, ezzel tovább erősítve jelenlétét a kelet-közép-európai régióban.
Budapesti házban dolgozik az Év Fiatal Szállodása 2024 pályázat győztese

Budapesti házban dolgozik az Év Fiatal Szállodása 2024 pályázat győztese 

A pályázat legfőbb célkitűzése, hogy példaképet állítson a pályakezdő és junior kollégák elé.
Új értékesítési és marketingigazgató a pesti ötcsillagos házban

Új értékesítési és marketingigazgató a pesti ötcsillagos házban 

Az InterContinental Budapesthez új értékesítési és marketingigazgató érkezett.
Igazgatóváltás a Mellow Mood Hotels élén

Igazgatóváltás a Mellow Mood Hotels élén 

Veégh Máté lett a szállodai cégcsoport új általános igazgatója.
Budapesti egységek ennél a szállodacsoportnál

Budapesti egységek ennél a szállodacsoportnál 

Az East City Hotel és a Thomas Hotel is csatlakozik a brandhez.
Stílusos, kifinomult és újszerű együttműködés a Lánchíd lábánál

Stílusos, kifinomult és újszerű együttműködés a Lánchíd lábánál 

Feledésbe merült technikával készült ékszerek a budapesti hotelben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.