Ez várható 2024-ben az ingatlanpiacon

A kereskedelmi ingatlanpiac meghatározó szereplői találkoztak Cannes-ban, hogy bemutassák a szektor fő trendjeit.

Az előrejelzések szerint az idén nem a legjobb évét záró ingatlanszektor kilátásai 2024-re kedvezőek a bérbeadottságot és az új befektetéseket tekintve is. Emellett azonban olyan komoly kihívásokra, trendekre kell felkészülni a jövőben, mint a valós és e-kereskedelem összefonódása, valamint a márkák aktivitásának támogatása, miközben az ESG elvárásoknak való megfelelés is elérte a szektort. Mindez határozott változásokat igényel a bérlők és a bérbeadók közötti kapcsolat szintjén is.

 

Az idei év elemzése

A MAPIC konferencia, az ingatlanszakma egyik legmeghatározóbb nemzetközi fóruma idén az Age of Responsible Growth: Committing to a better future címet kapta, és ennek jegyében a kereskedelmi ingatlanszektor fejlődésére és felelősségére fókuszált. „A kereskedelmi, szórakoztatóipari, vendéglátóipari és ingatlanpiaci szereplők 2024-re a szektor növekedését helyezték kilátásba, amit a jelenleg erősödő, európai szinten átlagosan 3,5 százalékos üresedési ráta és a többi ingatlanszektorhoz képest magasabb új befektetések is alátámasztanak. Ez utóbbit annak ellenére tudta elérni, hogy a teljes ingatlanbefektetési tranzakciószám jelentősen visszaesett, volumenben a 2009-es szintre csökkent. A visszaesés a forgalmi adatokban is látható, igaz, az infláció hatása miatt „csupán” a 2019-es bevételi szintre süllyedt”, mondta Gyertyánfy Miklós, a Westend multifunkciós épületegyüttesét is üzemeltető Gránit Pólus csoport működési vezérigazgató-helyettese.

Az offline és online kereskedelem összefonódik

A számok mögött azonban egy másik trend is jól látható: a kiskereskedelem átalakulóban van, egyre jellemzőbb a boltból történő kiszállítás és az online rendelések boltban átvétele. Mivel a vásárlók azon elvárása erősödött, hogy minél hamarabb megkapják a terméket, függetlenül attól, hogy milyen platformon – online, mobilon vagy a boltban – vásárolnak, ezért a kereskedőknek azt kell mérlegelniük, hogy hogyan lehet a leghatékonyabban, leggyorsabban eljuttatni az árut a vevőhöz, a fizikai üzletet feltöltve vagy a raktárban tárolva az árukészletet. Mindez óriási készletezési és logisztikai kihívás a kereskedőknek.

Márkaaktivitás támogatása

Emellett a kiskereskedelmi márkák a reklámaktivitásukat is növelik a forgalom élénkítése érdekében – erre itthon is nagy szükség van, hiszen idén éves szinten 6,5 százalékkal csökkent a forgalom. A bérbeadóknak ezért ebben az helyzetben az a feladatuk, hogy a fizikai üzlettel támogassák az új vásárlók bevonását, a márkahűség építését. A sikeres márkák újfajta, adatalapú, flexibilis marketingstratégiákat valósítanak meg, aminek komoly feltétele, hogy a bérbeadó és bérlő között az eddigieknél szorosabb párbeszéd alakuljon ki, a forgalomra és vevőösszetételre vonatkozóan minél jobb minőségű adatok álljanak rendelkezésre, amiket akár azonnal meg tudnak osztani egymással.  

ESG kritériumoknak megfelelés

Az ESG elvárások a kiskereskedelmi ingatlanszektort is egyre komolyabban érintik. Ebből az „E”, a környezeti faktor – ezen belül is leginkább az épületek műszaki-energetikai korszerűsítése és az ehhez kapcsolódó digitális fejlesztések – jelentik a legnagyobb kihívást, mivel jelentős capexet igényelnek. A bérbeadóknak ezért előre kell gondolkodni arról, hogy a következő 5 évben milyen beruházások lesznek szükségesek műszaki téren és a bérlői mix frissítése érdekében. Az „S”, a társadalmi pillért tekintve a bevásárlóközpontoknak még inkább fel kell vállalniuk a helyi közösségekkel folytatott együttműködés erősítését, és a városi közösségi események fontos színtereivé lépnek elő. Egyúttal támogatni tudják azt az uniós célkitűzést is, hogy a városközpontok revitalizálása megtörténjen.  

 

Forrás: Well.hu


Accor-jelentés 2023-ról: növekedés nemzetközi szinten, a magyar piacot is beleértve

Accor-jelentés 2023-ról: növekedés nemzetközi szinten, a magyar piacot is beleértve 

A világ vezető szállodaipari csoportja közzétette 2023-as évre vonatkozó pénzügyi eredményeit.
Budapesti kiállításon debütál a hazai sztárdesigner új kollekciója

Budapesti kiállításon debütál a hazai sztárdesigner új kollekciója 

Budapesten, a Bútor, Lámpa, Lakástextil kiállításon állítják ki Varró Zoltán comói palotába tervezett tapétáit.
Itt épülnek jelenleg az ország legdrágább szállodái

Itt épülnek jelenleg az ország legdrágább szállodái 

A fővárosban járva egyre több helyen tűnnek fel az utóbbi években szállodafejlesztések, melyek között meglehetősen sok a látványos, felsőkategóriás hotel.
Beköltözött a tavasz a JAB Villa bemutatótereibe

Beköltözött a tavasz a JAB Villa bemutatótereibe 

És mivel megérkezett – be is mutatja a JAB magyarországi csapata, Bakody Katalin vezetésével a tavasz jegyében készült, csodaszép, friss Chivasso, JAB és Gardisette tavaszi kollekcióit üzleti partnereiknek.
Új csapattaggal bővült az Accent Hotels osztrák divíziója

Új csapattaggal bővült az Accent Hotels osztrák divíziója 

2024. február 12-től Kálmán-Vörös Júlia vette át az Accent Hotels által Ausztriában üzemeltetett 6 szállodának a marketing területét.
Átalakulóban a hazai ingatlanpiac

Átalakulóban a hazai ingatlanpiac 

Jönnek a bérlakások és a hibridmodellek - ez utóbbi esetben irodákat alakítanak át hotelekké.
A magyar belsőépítész, aki Ázsiában és Dél-Amerikában is tervez

A magyar belsőépítész, aki Ázsiában és Dél-Amerikában is tervez 

Varró Zoltán, aki több éven át töltötte be Klasszis TopDesign versenyünk zsűri elnöki tisztét, a legismertebb hazai belsőépítészek egyike, aki az utóbbi években külföldön is egyre kapósabb.
Cleanspire: a környezettudatos takarítás területén egyedülálló hazai újítás

Cleanspire: a környezettudatos takarítás területén egyedülálló hazai újítás 

Mondhatnánk, olyan ez a történet, mint a mesékben – csakhogy nem egészen lenne igaz.
Mennyire etikus a megnövekedett rezsiköltséget áthárítani a vendégre?

Mennyire etikus a megnövekedett rezsiköltséget áthárítani a vendégre? 

Jókora meglepetések érik mostanában a vendégeket a Balaton partján és másutt is. A szállodák a megnövekedett rezsi és egyéb költségeket különféle módokon próbálják áthárítani a hozzájuk érkezőkre.

Interjú

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.
Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban

Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban 

Korábban írtunk már a ZAZIE „újragondolatlanul” merész, hamisítatlan magyar konyhájáról - de nem lehet szó nélkül elmenni Nagy Gergő szemet gyönyörködtető tányérdesszertjei mellett sem.