A megkérdezett 354 európai, észak-amerikai és ázsiai vezető 47 százaléka a tavalyinál kevesebbet utazik a következő 12 hónapban, 28 százalék pedig nem négy vagy ötcsillagos, hanem alacsonyabb kategóriájú hotelt választ. Emellett 63 százalékuk úgy gondolja, hogy a cégük a gazdasági válság miatt kedvezőbb árat tud majd kicsikarni a szállodáktól. A többség azt mondja, az erős márka meghatározó szempont, amikor eldöntik, melyik szállodát válasszák. Amikor azokat a dolgokat kellett megemlíteni, amelyek nélkül nem tudnak meglenni, a következők jöttek szóba: internet-kapcsolat (76 százalék), csendes szoba (56 százalék), jó közlekedés (54 százalék) vagy központi fekvés (52 százalék). Akkor tartják egy szálloda szolgáltatásait jónak, ha rugalmasan reagálnak a vendégek kéréseire (68 százalék), hatékony a be- és a kijelentkezés (64 százalék), és gyorsan megoldják a problémákat (59 százalék). Csaknem 30 százalék tartotta fontosnak, hogy a személyzet emlékezzen arra, mit szeretnek. „A megszorítások korába léptünk. A cégek olyan hatékonyan akarják lebonyolítani az üzleti útjaikat, ahogyan csak lehetséges” – mondta Antoine Medawar, az Amadeus Hospitality Business Group ügyvezető igazgatója, és hozzátette: „el kell felejteni a konditermet és a jó éttermeket. A szállodáknak arra kell odafigyelniük, hogy gyors legyen a be-és a kijelentkezés, és jó legyen az internet-elérés. A jó Wi-Fi és az erős márka fontosabb, mint valaha.”
Felejtsék el a konditermet és a jó éttermeket!
Az üzleti utazók a tavalyinál kevesebb, rövidebb és olcsóbb utakat tesznek majd, ráadásul az eddigitől eltérő szempontok alapján választanak szállodát – derül ki az Amadeus Hospitality Business Group egyik új tanulmányból.

Verdi Budapest Hotel: befejeződött a márkaváltás, jöhet a felújítás
Új név, új arculat, új lehetőségek.

Tojásfestés, locsolkodás, wellness a húsvéti befutók
A tavalyi évhez hasonlóan népszerű a húsvét a belföldi utazók körében – derült ki az egyik szállásfoglaló portál adataiból.
MSZÉSZ Dél-dunántúli régióülés: hosszabb foglalási ablakok, növekvő számú nyári foglalások
Április 15-én, kedden zajlott a szakmai program Pécsett.

Pihenés és konferenciaélet újratöltve: nyitva Hajdúszoboszló ikonikus szállodája
A ház az elmúlt években teljesen megújult: a teljes felújtásnak köszönhetően modern külsővel és elegáns belső tereivel várja ismét vendégeit.

Az Emírségben nyitotta meg új egységét a Rove-lánc
A Rove Al Marjan Island szálloda az Al Marjan-sziget tengerpartján nyílt meg Rász el-Haimában.

Belföldi szállásfoglalások alakulása Q1 alatt
Főként rövid, 1-2 éjszakás belföldi utazásokat választottak a hazai vendégek az év első három hónapjában.

Luxusszállodát nyitott az Orient Express Rómában
Az Orient Express La Minerva a legújabb ötcsillagos szálloda, amely Rómában nyílt meg.

Újjászületés – ismét fogad vendégeket a tavaly leégett visegrádi Silvanus
Bár hivatalosan csak kedden nyitott újra a visegrádi Hotel Silvanus, már sok szoba volt foglalt, és a szerdai ünnepélyes megnyitó alatt is egyre érkeztek vendégek a házba.

Tűz Ronaldo marrakeshi szállodájában
A tűzesetet „kis tűzként” írták le, azonban lángokat is lehetett látni az épületen belül, ami aggodalmat keltett a vendégek és a személyzet körében.

Magyar portré- és divatfotós kiállítása nyílt a Vár tövében
Hetedik Art Corner kiállítás – a Leo Bistro és a Hotel Clark közösségi tereiben.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.