A megkérdezett 354 európai, észak-amerikai és ázsiai vezető 47 százaléka a tavalyinál kevesebbet utazik a következő 12 hónapban, 28 százalék pedig nem négy vagy ötcsillagos, hanem alacsonyabb kategóriájú hotelt választ. Emellett 63 százalékuk úgy gondolja, hogy a cégük a gazdasági válság miatt kedvezőbb árat tud majd kicsikarni a szállodáktól. A többség azt mondja, az erős márka meghatározó szempont, amikor eldöntik, melyik szállodát válasszák. Amikor azokat a dolgokat kellett megemlíteni, amelyek nélkül nem tudnak meglenni, a következők jöttek szóba: internet-kapcsolat (76 százalék), csendes szoba (56 százalék), jó közlekedés (54 százalék) vagy központi fekvés (52 százalék). Akkor tartják egy szálloda szolgáltatásait jónak, ha rugalmasan reagálnak a vendégek kéréseire (68 százalék), hatékony a be- és a kijelentkezés (64 százalék), és gyorsan megoldják a problémákat (59 százalék). Csaknem 30 százalék tartotta fontosnak, hogy a személyzet emlékezzen arra, mit szeretnek. „A megszorítások korába léptünk. A cégek olyan hatékonyan akarják lebonyolítani az üzleti útjaikat, ahogyan csak lehetséges” – mondta Antoine Medawar, az Amadeus Hospitality Business Group ügyvezető igazgatója, és hozzátette: „el kell felejteni a konditermet és a jó éttermeket. A szállodáknak arra kell odafigyelniük, hogy gyors legyen a be-és a kijelentkezés, és jó legyen az internet-elérés. A jó Wi-Fi és az erős márka fontosabb, mint valaha.”
Felejtsék el a konditermet és a jó éttermeket!
Az üzleti utazók a tavalyinál kevesebb, rövidebb és olcsóbb utakat tesznek majd, ráadásul az eddigitől eltérő szempontok alapján választanak szállodát – derül ki az Amadeus Hospitality Business Group egyik új tanulmányból.

Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában
Négy magyarországi szálláshellyel bővül a szállodalánc.

Megkezdődött a 44. Országos Borverseny
Mintegy 2700 palack bor versenyez.

Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája
Az ötcsillag superior minősítésű hotel 285 szobájában több mint 600 vendéget tud fogadni.

Turisztikai fejlesztés Nógrádban
Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen
A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén
Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.

MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly
Márciusi trendriport a KSH adatai alapján.

Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál
A Mövenpick bejelentette a Mövenpick Hotel Budapest Centre megnyitását.

Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra
Évekkel ezelőtt, fejlesztés céljából zárt be az egri Hunguest Hotel Flóra azért, hogy 2024. december 18-án megújult külsővel és belsővel születhessen újjá.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.