A megkérdezett 354 európai, észak-amerikai és ázsiai vezető 47 százaléka a tavalyinál kevesebbet utazik a következő 12 hónapban, 28 százalék pedig nem négy vagy ötcsillagos, hanem alacsonyabb kategóriájú hotelt választ. Emellett 63 százalékuk úgy gondolja, hogy a cégük a gazdasági válság miatt kedvezőbb árat tud majd kicsikarni a szállodáktól. A többség azt mondja, az erős márka meghatározó szempont, amikor eldöntik, melyik szállodát válasszák. Amikor azokat a dolgokat kellett megemlíteni, amelyek nélkül nem tudnak meglenni, a következők jöttek szóba: internet-kapcsolat (76 százalék), csendes szoba (56 százalék), jó közlekedés (54 százalék) vagy központi fekvés (52 százalék). Akkor tartják egy szálloda szolgáltatásait jónak, ha rugalmasan reagálnak a vendégek kéréseire (68 százalék), hatékony a be- és a kijelentkezés (64 százalék), és gyorsan megoldják a problémákat (59 százalék). Csaknem 30 százalék tartotta fontosnak, hogy a személyzet emlékezzen arra, mit szeretnek. „A megszorítások korába léptünk. A cégek olyan hatékonyan akarják lebonyolítani az üzleti útjaikat, ahogyan csak lehetséges” – mondta Antoine Medawar, az Amadeus Hospitality Business Group ügyvezető igazgatója, és hozzátette: „el kell felejteni a konditermet és a jó éttermeket. A szállodáknak arra kell odafigyelniük, hogy gyors legyen a be-és a kijelentkezés, és jó legyen az internet-elérés. A jó Wi-Fi és az erős márka fontosabb, mint valaha.”
Felejtsék el a konditermet és a jó éttermeket!
Az üzleti utazók a tavalyinál kevesebb, rövidebb és olcsóbb utakat tesznek majd, ráadásul az eddigitől eltérő szempontok alapján választanak szállodát – derül ki az Amadeus Hospitality Business Group egyik új tanulmányból.

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus
350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak
A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts
Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója
A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben
A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?
Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében
A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője
A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.