Feltörekvő piacokon fejleszt az Accor

Az európai piacon megszerzett vezető pozíció megerősítése és a feltörekvő piacokon vezető pozícióra törés szerepel az Accor szállodavállalat szeptember elején ismertetett terjeszkedési stratégiájában.

A szeptember 13-án tartott sajtókonferencián Denis Hennequin, az Accor elnök-vezérigazgatója elmondta, a cégcsoport további fejlesztésének stratégiai terveiben az európai piacon megszerzett vezető pozíció kiterjesztése szerepel. Kiemelt figyelmet fordítanak a feltörekvő piacokra, itt szintén vezető pozícióba igyekszik kerülni az Accor, és megtartani ezt a szerepet.

Európában 2010 végén 2368 szállodában közel 260 ezer szállodai szoba fogadta az Accor vendégeit. Az európai országok nagy részében vezető pozíciót tud magáénak a cégcsoport, főként a középkategóriás és economy szegmensben. Európában stratégiai fontosságú helyeken terveznek szállodanyitást. Londonban például 2012-ben nyílik az Ibis & Novotel London Blackfriars a város központjában, 297 Ibis szobával és 182 Novotel szobával.

A feltörekvő piacok egyik fontos területén, az ázsiai csendes óceáni térségben az Accornak 2010 végén 430 szállodája működött, összesen 83 600 szobával, amellyel a nemzetközi szereplők közül piacvezetőnek számít a térségben. Kínában igen aktívan jelen vannak a szállodaipar más nemzetközi szereplői is. Az Accor mellett az IHG, a Wyndham, Starwood, Marriott is számos szállodanyitás tervez az országban.

Kínában az Accor 2010 végén 107 szállodát működtetett, amelyet tervei szerint a közeljövőben 210-re növel, 2015-re pedig 400-ra bővül ez a szám. Stratégiája egyetlen olyan vállalatként jelen lenni a piacon, amely a kedvező árútól a luxuson át, a felső kategóriás, kifejezetten a kínai piacra kialakított szállodamárkáig kínál hotelszobákat. Erre egy új pozíciót is létrehozott az Accor: a szállodalánc kínai üzemeléséért felelős üzemeltetési igazgatót nevezett ki Samuel Shih személyében, aki szeptember eleje óta erősíti az Accor menedzsmentjét. Az Accor kínai piacra „optimalizált” márkája a Grand Mercure In China nevet viseli, amelynek bejelentését most októberre tervezik. A felső kategóriás hotellánc 14 szállodájára már megállapodás született, további 14 szállodáról pedig már előrehaladott tárgyalások folynak.

Indiába szintén vezető pozíciót szeretnének, a tervek szerint 2015-re 90 szállodában 20 000 szobát kínálnak itt. Ebből a kulcsfontosságú helyszíneken fekvő luxusszálloda 12 darab lesz, a közép kategóriás szegmensben 33, a budget és economy szegmensben pedig 45 szálloda fog működni az Accor kötelékében 2015-re Indiában.

Jelentős figyelmet fordítanak Dél-Amerikára is, ahol jelenleg 166 Accor szálloda található több mint 25 ezer szobával. Igazán erős vezető szerepet tölt be az Accor Brazíliában, de a nemzetközi szereplők között elől van Argentínában, Chilében, Kolumbiában, Peruban is. Brazíliában agresszív terjeszkedést tervez a szállodalánc, mostani 143 szállodáját hamarosan 217-re növeli, 2015-re pedig 250 Accor szálloda fog működni az országban, ebből 85 lesz közép- és felső kategóriás és 170 budget és economy szálloda.

Ha a következő évekre tervezett növekedési stratégáját nézzük, az Accor főként economy és budget szállodáinak számát fogja bővíteni világszerte. Az összes szállodanyitás 60 százaléka ebből a szegmensből adódik. Földrajzilag a feltörekvő piacokon bővít jelentősen: 54 százaléka az új házaknak itt nyílik, ezen belül 27 százalék Kína, India és Brazília részesedése.


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?