A "World of Opportunities" névre keresztelt program során gyűjtött összeg Magyarországon - akárcsak Európa többi országában - az S.O.S. Gyermekfalvak számlájára kerül (a támogatás kedvezményezettje Nagy-Britanniában a The Prince's Trust Fairbridge jótékonysági alapítvány).
A "You Eat, We Give" (Ön fogyaszt, mi adakozunk) jótékonysági akció célja világszerte a fiatalok munkanélküliségének visszaszorítását segítő alap támogatása. Ennek keretében az európai Marriott szállodák hátrányos helyzetű fiatatloknak nyújtanak segítséget, hogy azok befuthassák a tehetségüknek megfelelő pályát.
"A Marriott elkötelezett a fiatalok, különösen a hátrányos helyzetű fiatalok támogatása mellett - mondta Robert Grader, a Budapest Marriott Hotel vezérigazgatója - Örülünk, ha vendégeink egy nagyszerű ebédet vagy vacsorát fogyasztanak el szállodáink éttermében, mert eközben támogatják a közösségünkben élő fiatalokat."
Kocsis Mária, a Budapest Marriott Értékesítési és Marketing Igazgatója elmondta, hogy az akció a februári hónapban kerül lebonyolításra, amely ugyan a budapesti szállodák esetében nem a legerősebb időszak, de a "You Eat, We Give" kampány Európa 256 Marriott szállodájában egyidejűleg zajlik, és több európai nagyvárosban ebben az időszakban is 70-80 százalékos kihasználtsággal üzemelnek a lánc hoteljei. Büszkén tette hozzá, hogy a budapesti szállodák éttermeiben a "külsős" vendégek száma igen magas, a Sunday Brunchok alkalmával szinte rendszeres a telt ház, nem egy esetben ilyenkor a rendezvénytermeket berendezik az ebédre érkezők számára.
A sajtótájékoztatón jelen lévő Jávorszky Iván, az SOS Gyermekfalu Magyarország nemzeti igazgatója kiemelte, hogy a támogatás nem merül ki a közvetlen anyagi segítséggel, de tavalyi évben az S.O.S. Gyermekfalvak egyik kis lakója, aki szakácsként végzi tanulmányait, a Marriott Budapest konyháján tölthette el szakmai gyakorlatát.
A Vendég&Hotel kérdésére Rainer Sachau, a Marriott európai alelnöke elmondta, hogy a személyenkénti egy eurós hozzájárulás összege nem adódik hozzá a vendégek számlájához, az akció nem jár áremeléssel, ez kizárólag a szállodalánc árrésének terhére történik.
A tapasztalatok szerint a szállodák vendégei örömmel vesznek részt a kezdeményezésben, míg a több napra a hotelekbe érkező vendégek általában csak egy-két alkalommal keresik fel a szálloda éttermét, a többi alkalommal külső helyszínen étkeznek, az akció időszakában szívesebben maradnak a házon belül, és költik el ott ebédjüket, vacsorájukat.
A "World of Opportunities" program nem ér véget február utolsó napjával (de ahogy Robert Grader hozzátette, a szökőnap miatt egy nappal meghosszabbodik a "You Eat, We Give" akció), a Marriott szállodalánc folyamatosan biztosítja a támogatott alapítványokat, az év további időszakaiban is megszervezik az ezt célzó programjaikat.
Kolbe Gábor / Vendég&Hotel Online