Hátrányos helyzetű gyermekeket támogat a Marriott

(Tudósítónktól) - Február hónapban személyenként egy euróval növeli az erre a célra létrehozott alap összegét a Budapest Hotel Marriott és a Courtyard by Marriott Budapest City Center az éttermében elfogyasztott ebédek, illetve vacsorák után.

A "World of Opportunities" névre keresztelt program során gyűjtött összeg Magyarországon - akárcsak Európa többi országában - az S.O.S. Gyermekfalvak számlájára kerül (a támogatás kedvezményezettje Nagy-Britanniában a The Prince's Trust Fairbridge jótékonysági alapítvány).

A "You Eat, We Give" (Ön fogyaszt, mi adakozunk) jótékonysági akció célja világszerte a fiatalok munkanélküliségének visszaszorítását segítő alap támogatása. Ennek keretében az európai Marriott szállodák hátrányos helyzetű fiatatloknak nyújtanak segítséget, hogy azok befuthassák a tehetségüknek megfelelő pályát.

"A Marriott elkötelezett a fiatalok, különösen a hátrányos helyzetű fiatalok támogatása mellett - mondta Robert Grader, a Budapest Marriott Hotel vezérigazgatója - Örülünk, ha vendégeink egy nagyszerű ebédet vagy vacsorát fogyasztanak el szállodáink éttermében, mert eközben támogatják a közösségünkben élő fiatalokat."

Kocsis Mária, a Budapest Marriott Értékesítési és Marketing Igazgatója elmondta, hogy az akció a februári hónapban kerül lebonyolításra, amely ugyan a budapesti szállodák esetében nem a legerősebb időszak, de a "You Eat, We Give" kampány Európa 256 Marriott szállodájában egyidejűleg zajlik, és több európai nagyvárosban ebben az időszakban is 70-80 százalékos kihasználtsággal üzemelnek a lánc hoteljei. Büszkén tette hozzá, hogy a budapesti szállodák éttermeiben a "külsős" vendégek száma igen magas, a Sunday Brunchok alkalmával szinte rendszeres a telt ház, nem egy esetben ilyenkor a rendezvénytermeket berendezik az ebédre érkezők számára.

A sajtótájékoztatón jelen lévő Jávorszky Iván, az SOS Gyermekfalu Magyarország nemzeti igazgatója kiemelte, hogy a támogatás nem merül ki a közvetlen anyagi segítséggel, de tavalyi évben az S.O.S. Gyermekfalvak egyik kis lakója, aki szakácsként végzi tanulmányait, a Marriott Budapest konyháján tölthette el szakmai gyakorlatát.

A Vendég&Hotel kérdésére Rainer Sachau, a Marriott európai alelnöke elmondta, hogy a személyenkénti egy eurós hozzájárulás összege nem adódik hozzá a vendégek számlájához, az akció nem jár áremeléssel, ez kizárólag a szállodalánc árrésének terhére történik.

A tapasztalatok szerint a szállodák vendégei örömmel vesznek részt a kezdeményezésben, míg a több napra a hotelekbe érkező vendégek általában csak egy-két alkalommal keresik fel a szálloda éttermét, a többi alkalommal külső helyszínen étkeznek, az akció időszakában szívesebben maradnak a házon belül, és költik el ott ebédjüket, vacsorájukat.

A "World of Opportunities" program nem ér véget február utolsó napjával (de ahogy Robert Grader hozzátette, a szökőnap miatt egy nappal meghosszabbodik a "You Eat, We Give" akció), a Marriott szállodalánc folyamatosan biztosítja a támogatott alapítványokat, az év további időszakaiban is megszervezik az ezt célzó programjaikat.

Kolbe Gábor / Vendég&Hotel Online


Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.