A Danubius Hotels (DH) szállodalánc a vendéglátás legújabb trendjeihez igazodva teljesen új gasztronómiai koncepciót teremtett. A helyi beszállítók termékeire építő, egészségtudatos, kézműves alapanyagokat előtérbe helyező kínálat nemcsak a jelenlegi elvárásoknak felel meg, hanem az ESG-szabályozásokra is előre tekintve alakítja a vendéglátás jövőjét a jelenben.
Fotó: Danubius Hotels/Tamás Pál
Papdi László, a Danubius Hotels F&B igazgatója a Danubius Hotel Heliában tartott bemutatón ismertette a megújult reggeli koncepciót, valamint mesélt szakmai pályafutásáról is. Karrierje egy rövidnek induló londoni tapasztalatszerzéssel indult, amely végül 14 éven át tartó nemzetközi munkává alakult – több kontinens, számos ország, majd Japán volt az utolsó állomás, ahonnan végül hazatért Magyarországra. Az egyik ötcsillagos Mellow Mood szállodában dolgozott executive séfként, mielőtt a Danubius Hotels felkérte az F&B igazgatói pozícióra.
Mint mondta, a megbízás rendkívül izgalmas kihívást jelentett:
a szállodaláncnál zajló nagyszabású fejlesztések és átalakítások részeként az ország összes egységében teljes mértékben újra kellett gondolni a gasztronómiai kínálatot. Az első lépés a reggeliztetés reformálása volt, amelyhez egy belső felmérés eredményeit használták fel.
A csapatával közösen kialakított új koncepció legfontosabb elemei:
• Minőségi pékáruk a cégcsoporton belüli kutatás eredményeire alapozva
• Magyar vaj a speciális vajadagolókban, hogy a vendégek helyi alapanyagokat fogyaszthassanak
• Prémium kávé a reggelinél is, külön figyelmet fordítva a női vendégek igényeire
• Magasabb minőségű narancslé, amely a férfi vendégek kívánságai alapján került a kínálatba
A koncepciót egy 2024 őszén végzett vendégelégedettségi kutatás is megerősítette, amelyet a Danubius Hotels budapesti szállodáiba érkező külföldi vendégek körében végeztek. Fabriczki Petra, a szállodalánc kommunikációs igazgatója elmondta, hogy a felmérésből egyértelműen kiderült:
a vendégek számára a nap legfontosabb étkezése a reggeli. Az értékelt termékek közül a minőségi pékáruk, a prémium kávé és a narancslé szerepelt az első helyeken, de a helyi ízek és alapanyagok iránti igény is kiemelkedő volt.
A vendégigények folyamatos változására reagálva a DH újabb szintet lépett a gasztronómiai kínálat terén. A bemutatón kiderült, hogy Papdi László és csapata a reggeliztetés és a rendezvénykínálat reformja során kiemelt figyelmet fordított az ételérzékenységgel élő vendégekre is:
ennek eredményeként a szállodalánc minden egységében elérhetővé váltak a kiváló minőségű gluténmentes pékáruk.
Fotó: Danubius Hotels/Tamás Pál
Egy magyar kézműves manufaktúra, a Serfőző Gluten Free Bakery termékei kerültek a reggelizőasztalokra és a különféle események, rendezvények vendéglátásába. A márka alapítója, Serfőző Márti már tíz éve van jelen a gluténmentes piacon, és az általa készített édes és sós finomságok mostantól a szállodalánc minden tagjában megtalálhatóak.
Nemcsak a pékáruk terén történt jelentős változás: a süteménykínálat is teljes átalakuláson megy keresztül. A kreatív tervezés és az innováció Rezneki Zoltán, a lánc központi cukrászatának vezetőjének kreativitását, több évtizedes hozzáértését dicséri.
Tizennégy új sütemény kerül a vitrinekbe, köztük laktózmentes és egyéb allergénmentes változatok is. Mivel a cukrászatunk központi rendszerben működik, ezt az új választékot a szállodalánc minden egységében biztosítani tudjuk
– meséli Rezneki Zoltán.
Fenntartható reggeliztetés: okosmegoldások és hulladékcsökkentés
A DH új szemléletet vezet be a reggeliztetés terén, amely nemcsak a vendégélményt javítja, hanem a fenntarthatóságot is szem előtt tartja. Az F&B igazgatója a bemutató során végigkalauzolta a meghívottakat a reggeliztető szigeteken, és megosztotta, milyen innovációk teszik hatékonyabbá és környezetkímélőbbé az étkeztetést.
Fotó: Danubius Hotels/Tamás Pál
Az egyik kiemelt újdonság a speciális vajadagoló, amely kiküszöböli a kis kiszerelésű vajak csomagolásából származó hulladékot. Hasonló elven működik a Nutella-adagoló is, amely minimalizálja az eldobott csomagolóanyagok mennyiségét. De a Danubius ennél is tovább ment: az élelmiszer-hulladék újrahasznosításán dolgoznak, hogy az ételmaradékokból granulátum készülhessen, amely később biodízel üzemanyagként hasznosulhat.
Digitális büfétáblák és adatvezérelt reggeliztetés
A fenntarthatósági szempontok mellett a digitalizáció is kiemelt szerepet kapott a fejlesztések során. A reggelizőpultoknál törés- és vízálló digitális büfétáblák sorakoznak, amelyek valós időben friss információkat nyújtanak az ételekről a vendégek számára. Ezzel a Danubius már most alkalmazkodik ahhoz a digitális átálláshoz, amelyet a szállodaipar számára 2026. január 1-jén hatályba lépő ESG-törvény fog előírni.
A technológiai újításoknak azonban itt sincs vége: a szállodalánc olyan intelligens rendszeren dolgozik, amely lehetővé teszi a konyha számára, hogy pontos adatokat kapjon arról, hány vendég tartózkodik a reggeliző térben, hányan fejezték már be az étkezést, és hányan érkeznek még a szobáikból. Ez a valós idejű adatelemzés nemcsak a szolgáltatások gördülékenységét javítja, hanem segít optimalizálni az ételek előkészítését, csökkentve ezzel a pazarlást.