Az elmúlt két évhez hasonlóan az 57. Cannes Lions is a BBDO-nak ítélte oda Az Év Hálózata-díjat, és a második helyen ezúttal is a DDB szerepel, változás a harmadik helyen történt, ahol nem a Leo Burnett, hanem a Young & Rubicam (Y&R) szerepel.
A sorrend azt tükrözi, hogy ezek az ügynökségek voltak a legeredményesebb versenyzők a film, a sajtó, az outdoor, a rádió, a média, a cyber, a direkt, a promo, a titánium és integrált kategóriákban.
A nemzetközi versenyen idén jobban szerepelt a Sao Paulo-i AlmapBBDO, a tavalyi eredményéhez képest egyet előrelépett, ami Az Év Ügynöksége díjat jelentette számára, a sorban a Y&R New York, majd a portlandi Wieden+Kennedy (W+K) követi.
A produkciós cégeknek járó Aranypálmát az Egyesült Államok-beli MJZ kapta, így 2005 és 2006 utána ismét övé lett ez a díj. A tízes lista többi nyertesét megnézheti itt.
Új díjak Cannes-ban
Két új díjat is odaítélek Cannes-ban, az egyik az év független ügynökségének járt, és azt a céget ismerték el vele, amelyik a legtöbb pontot gyűjtötte össze a kategóriákban. A hamburgi Jung von Mattot az előbb említett portlandi W+K követi, a harmadik pedig a svéd Forsman & Bodenfors.
A Cannes Lions régi adósságát törlesztette idén, amikor létrehozta a Grand Prix for Good elnevezésű díját, ugyanis társadalmi célú kreatív eddig nem kaphatott fődíjat. A titánium és integrált kategória zsűrije a kategóriák arany oroszlánt kapott TCR-kampányaiból válogatott.
A fődíjat a Metropolitan Police kés-ellenes kampánya kapta, amit a londoni Abbot Mead Vickers BBDO készített. Az interneten futó szpot történetét a felhasználó alakíthatta, ehhez 21 film készült tízféle befejezéssel.