Kevesebb vendég a Nyugat-Dunántúlon

A szálláshelyek forgalmának augusztusi és szeptemberi növekedése után októberben ismét kevesebben éjszakáztak a Nyugat-Dunántúli régióban. A vendégek száma 5,4%-kal az éjszakáké 4,8%-kal csökkent az egy évvel korábbihoz viszonyítva. Az átlagos tartózkodási idő 3 napot tett ki - derül ki a KSH Gyorstájékoztatójából. 

'

 

 

Január-októberben összességében csökkent a régió kereskedelmi szálláshelyeinek látogatottsága, a vendégek száma 2,8%-kal, az éjszakáké 2,2%-kal marad el az előző év azonos időszakától. A külföldi és a belföldi forgalom is mérséklődött, a külföldiek 0,7%-kal, a belföldiek 3,4%-kal kevesebb időre maradtak. Az átlagos tartózkodási idő 3,1 éjszakát tett ki. A vendégek az éjszakák háromnegyedét a szállodákban töltötték. Közülük a négycsillagos, a háromcsillagos egységek, valamint a gyógyszállók népszerűsége a legnagyobb, a forgalom közel négytizedét, illetve három– háromtizedét ezekben regisztrálták. A szállástípusok közül forgalomnövekedést az ötcsillagos szállodákban, a gyógyszállókban, az ifjúsági szállókban valamint az üdülőházakban értek el, míg a többiben csökkenés következett be. A vendégek 38,5%-a a határon túlról érkezett a régióba, ezen belül közel kilenctizedük az uniós országokból. Továbbra is Németország, Ausztria és Csehország a legfontosabb külföldi partnerünk, közülük a németek érdeklődése csökkent, az osztrákoké kismértékben, a cseheké viszont jelentősen nőtt. Számottevően többen foglaltak szállást Bulgáriából, Olaszországból, Lengyelországból, Szerbiából, Szlovákiából, Ukrajnából és Oroszországból is. Az átlagos tartózkodási idő átlagosan 3,8 nap volt, az izraeliek ennél jóval tovább 8,9 napot maradtak a térségben. Az oroszok és a németek is többet időztek az átlagosnál, 6,5 illetve 6,2 napot töltöttek a szálláshelyeken.

Január-októberben a nyugat-dunántúli kereskedelmi szálláshelyek 40,3 milliárd Ft árbevételt realizáltak, mely folyó áron valamelyest nagyobb az előző év azonos időszakánál. A bevételek valamivel több mint felét a szállásdíjak, kevesebb mint felét az egyéb bevételek és wellness szolgáltatások tették ki, mely döntően (58,8%) vendéglátásból származott. A kevesebb belföldi vendég ellenére az üdülési csekk felhasználásának szerepe mind nagyobb a hazai turizmusban. Január-októberben a hazai vendégek által eltöltött éjszakák szállásdíjának 43,3%-át üdülési csekkel egyenlítették ki. Értékét tekintve ez 9,0%-kal haladta meg a tavaly ilyenkorit. A szállásfoglalások csökkenése következtében a nyugat-dunántúli kereskedelmi szálláshelyek férőhelykihasználtsága az előző év azonos időszakához viszonyítva 2,6%-kal romlott.

'

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.