Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Az esztergomi MSZÉSZ-közgyűlésen a szakértők – Popovits Éva (Accor Hotels), Bogár Zoltán (Danubius Hotels), Galla Gergő (Barceló Budapest) és Kerek Péter (Accent Hotels) – közösen beszélgettek arról, hogyan használják az STR-t a mindennapi gyakorlatban. A moderátor Somlyai Zoltán, az MSZÉSZ elnöke volt. 

(b-j): Somlyai Zoltán, Popovits Éva, Bogár Zoltán, Galla Gergő, Kerek Péter
(b-j): Somlyai Zoltán, Popovits Éva, Bogár Zoltán, Galla Gergő, Kerek Péter
Fotó: Tamás Pál/MSZÉSZ

A kerekasztal beszélgetés résztvevői külön kihangsúlyozták, hogy vidéki szállodás kollégáknak is nagy segítség az STR használata – és a következők alapján kiderül, hogy miért javasolják országos szinten az STR napi használatát?

Mi az az STR? És miben segíti a napi munkát?

Az STR olyan adatokat szolgáltat, amelyek alapján a szállodák kulcsfontosságú mutatókat követhetnek nyomon:

         •       Foglalkoztatottsági arány (Occupancy Rate): a kiadott szobák aránya az összes rendelkezésre álló szobához képest.

         •       Átlagos napi szobaár (Average Daily Rate – ADR): az egy napra jutó átlagos szobaár.

         •       Elérhető szobánkénti bevétel (Revenue Per Available Room – RevPAR): az egy elérhető szobára jutó bevétel, amely a foglaltsági arány és az ADR szorzataként számítható ki.

Ezek a mutatók segítenek a szállodásoknak megérteni saját teljesítményüket és összehasonlítani azt versenytársaikkal.

Az STR által nyújtott adatok alapján a szállodások hatékonyabban tervezhetik meg áraikat, promóciókat és egyéb üzleti döntéseiket. Vagyis ezek a mutatók segítenek abban is, hogy hol van lehetőségük a bevételek növelésére.

Az STR adatainak használata különösen fontos a költségvetés tervezésekor és a tulajdonosokkal való kommunikáció során. Az adatok alapján a szállodák pontos képet kaphatnak arról, hogyan teljesítenek a versenytársaikhoz képest, és hol van lehetőségük a költségvetésük optimalizálására.

A múltbeli adatok elemzése mellett az előrejelzések is hasznosak lehetnek a jövőbeli trendek megértésében és a stratégiai tervezésben. Az STR adatainak rendszeres elemzése segíthet a szállodáknak abban, hogy alkalmazkodjanak a piaci változásokhoz, és versenyképesek maradjanak.

Az STR adatok napi szintű frissítése elengedhetetlen a pontos elemzésekhez és a stratégiai döntésekhez.

A rendszeres adatbevitel lehetővé teszi a szállodák számára, hogy időben reagáljanak a piaci változásokra, optimalizálják áraikat és javítsák versenyképességüket. Emellett az STR jelentések hasznosak a tulajdonosokkal való kommunikációban is, mivel objektív képet nyújtanak a szálloda teljesítményéről a versenytársakhoz képest.

A jövőbeni tervezés során az STR előrejelzései segítenek azonosítani a piaci trendeket és lehetőségeket, így a szállodák hatékonyabban készíthetik el költségvetéseiket és marketingstratégiáikat.

A rendszeres és pontos adatbevitel tehát kulcsfontosságú a szállodák sikeres működéséhez és növekedéséhez.


15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe

15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe 

Idén 15 éves a Lady in Red program, amely a Kempinski szállodalánc egyik legjellegzetesebb arculati eleme.
Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról

Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról 

Az idei év ötödik hónapjában Magyarországon 987 szálloda üzemelt.
Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel

Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel 

NGM: tovább dübörög a turizmus a hazai szálláshelyeken.
Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben

Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben 

Bemutatkozott az ibis Styles Debrecen Airport Hotel.
KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról

KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról 

Áprilisban a turisztikai szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel

Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel 

Jó ideje árulták, mostanra megszületett a megállapodás: tulajdonost váltott a Duna-parti ötcsillagos szálloda.
MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra

MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.
Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda

Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda 

Elsőként a balatoni házak közül Green Globe-minősítést kapott a Mövenpick BalaLand Resort.
Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás

Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás 

Rövidülnek, de nem maradnak el a nyaralások. Tények és tervek a magyarok belföldi vakációjáról – a szállásfoglaló portál adatai alapján.
„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött?

„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött? 

A milliárdos, akiről ma mindenki beszél, de kevesen ismerik igazán.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.