A design, a nívós belsőépítészet, az elegáns, vendégbarát belső tér ma akár versenyeszköz is lehet. Ön szerint mennyire értékelik, és egyáltalán számít-e a vendégeknek a szálláshelyek, vendéglátóhelyek belső terei?
Úgy gondolom, hogy minden olyan design elem, ami a piacon az adott projektet „megkülönbözteti” a többitől, az előnyt jelenthet. Ilyen a design is. Az, hogy ez a foglaltságban vagy az átlagárban jelenik-e meg hangsúlyosabban - az a célcsoporttól függ. Ha egy szálloda vagy egy étterem ad magára, időnként vált, akár stílust is, alkalmazkodva ahhoz a környezethez, ahol működik, illetve a vállalkozást vezető menedzsment stratégiai, illetve gasztro koncepciójához.
Vajon adottak-e ma ehhez a feltételek Magyarországon? Elképzelhető, hogy a megvalósítás akadálya a mostani, gazdaságilag bizonytalan helyzet?
A piac diktál. Így amennyiben az adott ház nem követi a szükséges termék megújulást, akkor bizony könnyen lemaradhat. A jelenlegi gazdasági körülmények mindenkinek egyformák, ami sajnos nem kedvez egy design által vezérelt megújulásnak. Az viszont különbséget tesz a piaci résztvevők között, hogy az adott szálloda vagy étterem mikor lát lehetőséget a designváltásban, amivel piaci előnyt tud szerezni.
Mennyire tartja fontosnak az olyan megmérettetéseket, mint a Klasszis TopDesign verseny?
Egy ilyen megmérettetésben kapott díj marketing előnyt jelenthet, és ezzel mindenképp élni kell.
Forrás: Turizmus Online