Szerepel-e a tananyagban és ha igen, mekkora terjedelemben, hogy mennyire fontos az esztétikum, a design, a modern, divatos enteriőr a szállodaiparban és a vendéglátásban?
Rendszeresen szállodalátogatásra visszük a gyakorlati oktatás keretében a hallgatókat. Tudatosan állítjuk össze a meglátogatott helyeket, hogy a legújabb belsőépítészeti megoldásokkal is megismerkedhessenek.
A szállodamenedzsment első tantárgyának keretében egy szállodai szobát kell tervezniük a hallgatóinknak, amit képekkel kell illusztrálni, egy kiválasztott koncepció alapján, majd a prezentáció során azt be is kell mutatniuk.
A szállodamenedzsment szak második tantárgyában pedig a tervezés és a felújítás legfontosabb szabályaival ismerkednek meg, ahol kiemelt szempont az enteriőr.
Hasonló a feladat a vendéglátás menedzsmentben, amelynek keretében a vendéglátó üzletek kialakítása, tervezése fontos tantárgy.
Lát-e fejlődést ezen a területen a szakmában? Milyen trendek törtek előre, mennyire számít a külföldi példakép?
Hatalmas a fejlődés, teljesen nyitott az ország. Új és még újabb szálloda brand-ek jelennek meg, nem csak a négy- és ötcsillagos piacon, hanem a három csillagosok, a panziók és az egyéb szálláshelyek területén is, úgymint az airbnb és a falusi szálláshelyek.
A letisztult, minimalista, tradíciókat őrző, lokális elemekre építkező, és a környezettel összhangban lévő (fenntartható) elveket követő, Z generáció számára nagyon fontos a külső megjelenés. Egy különleges belső enteriőr kedvéért is akár el is utaznak valahova.
Mennyire tartja fontosnak az olyan megmérettetést, mint a TopDesign verseny?
A versenyek szerepe óriási. Gyorsabb fejlődést generál a piacon és motiváló, felhívja a figyelmet erre a témára. A szakma szereplői is jobban megismerhetik a piacot, ugyanakkor az utazók, érdeklődők is informálódhatnak a legújabb irányzatokról.
A hallgatók számára beszámol-e majd erről a megmérettetésről?
Mindenképpen. Sok-sok képpel, videóval illusztrálva.
Forrás: Turizmus Online