Az előadásra a VIMOSZ szervezésében a Turizmus-Vendéglátás Ágazati Párbeszéd Bizottság által rendezett „Válasz a válságra - A szállodai értékesítési tevékenység hatékonyabbá tétele” címmel rendezett konferencián került sor.
Vajda Éva, az keresőmarketing fejlesztéssel foglalkozó iWebMa Kft. ügyvezetője előadásában elmondta: egy honlap elkészültét megelőzően a saját helyzet reális felmérése szükséges, kutatás és elemzés során fel kell térképezni a célcsoportot. Ezt követően jöhet az optimalizált weboldal elkészítése, mely önmagában nem cél, hanem eszköz a célcsoport megfelelő és költséghatékony eléréséhez.
Szintén az online megjelenésről szólt Maráczi Gábor, a Magyar Szállodaszövetség (MSZSZ) alelnökének előadása. Maráczi úgy véli: kitörési lehetőség az internetes megjelenés, mivel 2009-re szóló becslések szerint is az utazásra világszerte költött 253 milliárd euró harmada a világhálón cserélt gazdát.
Kialakult egy új fajta utazó, aki - ismertette Maráczi - gyors információra vágyik, valós idejű árra és azonnali, visszaigazolt fogalalásra van szüksége. Az új igényekre válaszképpen az idegenforgalom ontja magából a honlapokat. A hagyományos foglalási és egyéb releváns honlapokon túl egyre növekvő szerepe van a közösségi oldalaknak illetve az ún. review site-oknak. Utóbbiakon az utasok mondják el személyes véleményüket, osztják meg tapasztalataikat. Ezekre az oldalakra egyre inkább oda kell figyelni - hívja fel a figyelmet Maráczi Gábor hozzátéve, hogy az ezeken szereplő bejegyzések nem lehetnek kezeletlenek, azok moderálására meg kell adni a hozzászólásokban tárgyalt szolgáltatónak is a lehetőséget.