Magyar szállodaipar: közepes

A magyarországi szállodák szeptemberben a többi közép-kelet-európai országhoz hasonlítva közepes teljesítményt mutattak, de a 2011 január-szeptemberi hónapok átlagát nézve az egy kiadható szobára jutó nettó bevétel (revpar) mutatóban a vizsgált öt ország között csak a 4. helyet érték el - állapította meg a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) a turisztikai piackutatással foglalkozó STR Global társaság legfrissebb felmérése alapján készített elemzésében - adta hírül az MTI.

Az idén szeptemberben Budapest az STR riportban szereplő 41 város között szobafoglaltságban a 22., nettó átlag szobaárban és a nettó revparban is egyaránt a 39. helyen végzett.
2011 szeptemberében Magyarországon a szállodák iránti bel- és külföldi kereslet is lassult az első félévhez képest.
A belföldi kereslet alakulásában a szállodaszövetség szerint jelentős szerepe lehetett annak, hogy az üdülési csekk felszámolására vonatkozó döntés következtében a csekkek eladása január és szeptember között 30 milliárd forintra csökkent a múlt év hasonló időszakának 39,8 milliárd forintjával szemben. A visszaesés 24,6 százalék volt.
A szállodákban beváltott csekkek volumene idén 10,67 milliárd forintot tett ki, a bázis 13,47 milliárd forinttal szemben. A szállodai felhasználásban a visszaesés 20,8 százalék volt.
A Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP-kártya) piaci bevezetését az OTP mellett a K&H Bank, illetve az MKB is megkezdte, szórványosan megjelentek a szállodákban a SZÉP-kártyával fizető vendégek is. Ezek száma egyenlőre olyan alacsony, hogy az általuk generált forgalom nagyságrendje nem érzékelhető - írta az MSZÉSZ.
A hazai szállodákban január és szeptember között a vendégéjszakák számának 5,8 százalékos emelkedése ellenére a 14.104 forint bruttó szállodai átlag szobaár csupán 0,1 százalékkal magasabb a bázisnál.
Az ugyanebben az időszakban elért 6.706 forint revpar mutató 3,5 százalékkal javult, ami részben a szobafoglaltság kismértékű növekedésének, illetve annak köszönhető, hogy főleg az ötcsillagos hotelek teljesítménye javult ugrásszerűen.
A szállodai átlagárak és revpar alakulásában jelentős szerepe volt annak is, hogy január és szeptember között az euró/forint átlag árfolyam 271,21 forint volt, a múlt év hasonló időszakának 275,14 forint árfolyamával szemben.
Bár január-szeptember között a magyarországi szállodákban realizált 91,49 milliárd forint bruttó szoba árbevétel 6 százalékkal magasabb a 2010 hasonló időszakának 86,28 milliárd forint szoba árbevételénél, de ez 1,1 százalékkal elmarad a 2007. évi 92,47 milliárd forinttól. Az eltelt 4 év alatt jelentősen nőtt a hazai szállodai kapacitás, mintegy 20 százalék infláció volt, miközben a szállodai bevételek gyakorlatilag a 2007. évi szinten maradtak. Ez a fő oka a szállodák rossz jövedelmezőségi, pénzügyi helyzetének - vélekedett a szövetség.
Budapesten a szállodák teljesítménye január és szeptember között az országos átlagot meghaladóan javult. A fővárosi szállodák 10.034 forint revpar mutatója 49,6 százalékkal magasabb az 6.706 forintos országos átlagnál.
A közlemény szerint a beutazás szempontjából meghatározó, Magyarország számára a 10 legfontosabb piac közül öt esetében - orosz, román, cseh, osztrák, amerikai - növekedés, míg öt esetében - német, olasz, francia, brit, lengyel - csökkenés történt. (MTI)


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.