Az ötéves tervről Amy McPherson a szállodalánc európai elnöke és ügyvezetője adott tájékoztatást a berlini ITB-n. A vállalat jelenleg 40 000 szobával rendelkezik az európai piacon, és 2015-re már el kívánják érni a 80 000 szobát. Az amerikai alapítású Marriott komoly kihasználatlan potenciált lát az öreg kontinensen, ahol a teljes szállodai kapacitásnak csak 30 százaléka sorolható márkák alá, míg az Egyesült Államokban 70 százaléka. És míg Európában a Marriott csak 1, addig az USA-ban 9 százalékot hasít ki a piaci tortából.
A szállodalánc új brand-je, az Autograph Collection egyebek között azt a célt szolgálja, hogy tőkeigényes és hosszadalmas építkezések helyett minél több egyedi arculatú és független hotelt vonjon be a Marriott saját ernyője alá, rövid idő alatt jelentős mértékben szélesítve ezzel a portfóliót. 2010 során már 25 csúcsszínvonalú, exkluzív, független luxushotelt szeretne tudni új márkája sorai között.
Komoly szerephez jut az európai terjeszkedésben a Courtyard by Marriott márka meghonosítása is a kevésbé frekventált nyugat-európai városokban, valamint a kelet-európai országokban. Hazánk első Marriott Courtyard szállodája áprilisban nyit a budapesti Blaha Lujza téren.