Megnyílt az első Armani Hotel a dubaji Burdzs Kalifában

A világ legmagasabb épületének első emeletein várja a visszafogott eleganciára vágyó vendégeket Giorgio Armani első szállodája. Egy átlagos szoba ára egy éjszakára négyezer dirham, vagyis körülbelül 96 ezer forint, míg a legpazarabb lakosztályért ennek tízszeresét kérik el.

Reprezentatív helyszínt választott saját szállodaláncolata beindításához Giorgio Armani: első szállodája a nemrég felavatott, 828 méter magas világrekorder felhőkarcolóban nyílt meg a napokban. A 160 szobás Armani Hotel a torony első hat emeletét foglalja el, írja a Reuters. A 75 éves divattervező a Burdzs Kalifa legfontosabb bérlője, hiszen ezenkívül övé további nyolc emelet, ahol az általa berendezett luxuslakások várják bérlőiket.

A szálloda Giorgio Armani és az arab világ legnagyobb ingatlanbefektető cége, az Emaar Properties közös beruházása. A dubaji Armani Hotel csak az első a sorban: a láncolat következő szállodái 2011-ben Milánóban, majd a marokkói Marrakeshben és az egyiptomi Marrassiban nyitják meg kapuikat. A dubaji luxusszálloda megnyitója a tervezetthez képest egy hónapot csúszott: először problémák adódtak a torony liftjével, emiatt le kellett zárni a kilátót. Majd az izlandi vulkánkitörés hamufelhője miatti európai légtérzár késleltette az eseményt.

„Minimalista vagyok, azt vallom: a kevesebb több. Ami itt zajlik Dubajban, az ennek pontosan az ellentéte. De Mohamed Al-Abbar engem akart, én pedig őt" - nyilatkozta a divattervező a szálloda nyitóünnepségén. Az Emaar Properties igazgatója, Mohamed al-Abbar a "sivatagi Las Vegasként" jellemezte a divattervezőnek Dubajt. A tervező - és Casa Armani nevű lakberendezési cége - felelős az összes helyiség belsőépítészeti kialakításáért, a függönyöktől kezdve a kanapéhuzatokon át az evőeszközökig.

A szállodában nyolc étterem, wellness-center, spa, Armani-night club, édességüzlet, virágbolt és további üzletek szolgálják a turisták kényelmét. A vendégek 3000 dirhamért foglalhatnak asztalt a Prive Lounge-ba, ahol a világ legnagyobb LCD-kijelzős képernyőjén követhetik a tervező divatbemutatóit.

A Közel-Kelet országai közül a válság Dubaj idegenforgalmát viselte meg a legjobban, itt estek vissza leginkább az idegenforgalomból származó bevételek 2009-ben. A súlyosan eladósodott ország GDP-jének 19 százaléka származik az idegenforgalomból. A Jones Lang LaSalle ingatlancég legutóbbi jelentése viszont már arról számol be, a dubaji idegenforgalom kezd magához térni. (nol.hu)


Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.