Mindenhol nőttek a szállodai átlagárak

A 2012-es első félévben 4 százalékkal javult a szállodai ágazat teljesítménye, az átlagárak azonban továbbra is a 2005-ös szinten mozogtak. 

Öt év óta először növekedett a világon mindenhol a szállodai szobákért kifizetett összeg, derül ki a Hotels.com idei első félévet viszgáló Hotel Price Index (HPI) felméréséből. Globális szinten ez a növekedés 4 százalék volt, a tavalyi azonos időszakhoz képest. A gazdasági helyreállás tehát a szállodaszektorban is érezhető.

A Hotel Price Index az időszakban 108 ponton állt, a növekedés ellenére az átlagos szállodai szobaárak világszerte továbbra is viszonylag alacsonyak voltak, nem haladták meg a 2007 első félévében mért csúcsértéket, amikor a HPI 119 ponton állt.

A Hotel Price Index felmérést 2004 óta vizsgálja azt, hogy a turisták valójában mennyit fizetnek egy szállodai szobáért világszerte. Az idei első félévben a felmérés szerint a Csendes-óceáni térségben 6%-kal, Észak-Amerikában 5%-kal, Ázsiában 4%-kal nőttek a szállodai szobaárak, míg Latin-Ameikában, Európában és a Közel-Keleten a növekedés mindössze 1 százalékos volt.

Az Arab tavasz eseményeit követően visszatért a fogyasztói bizalom a Közel-Kelet és Észak-Afrika iránt, a szállodai árak is ennek megfelelően emelkedtek. Ugyanez igaz Ázsiára is, ahol 2011-es márciusi földrengést, cunamit és nukleáris katasztrófát követően visszatért a japánok utazói kedve. A régióban felhajtó ereje volt a kínai nemzetközi utasoknak is, illetve a helyi low cost légitársaságok (Peach Aviation, Scoot) terjeszkedésének.

Az USA-ban nőtt az üzleti célú utazások száma, az utasok magasabb költési hajlandósága miatt a szállodák akciók nélkül is nagy forgalmat bonylítottak.

Habár Európában összességében nőttek az átlagárak, vegyes képet mutat a régió. Az eurózóna egyes országaiban visszaesés volt az árakban, az emberek alacsonyabb költési hajlandósága és a fogyasztói bizalom esése miatt a főbb európai városokban és nyaralóhelyeken alacsonyabb kihasználtsággal működtek a szállodák a tavalyi első félévhez képest. 


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.