On-line sales, marketing, Revenue Management

November 22-én, Hajdúszoboszlón, a meglehetősen retró hangulatú Hunguest Hotel Békében elkezdődött a hazai szállodások és szállodai éttermesek legjelentősebb, kétnapos szakmai programja. A hagyományokhoz híven az első nap oktató jellegű szemináriumok keretében előadásokkal indult. Segítségül azoknak, akik nem vehetnek részt a kelet-magyarországi összejövetelen, sűrítve bemutatjuk az első nap legfontosabb történéseit.

Új országimázs, sikeres nyári kampány, induló téli marketing akció

Elsőként Bánhegyi Zsófia (MTÜ) lépett a pulpitusra, aki a megújított hazai és nemzetközi országmarketingről beszélt. Aki korábban már hallotta a vezérigazgató-helyettes asszony ilyen témájú előadását, azzal most szomorúan közöljük, ez a prezentáció nem az volt, mint a korábbiak, azaz alaposan lemarad a legfrissebb infókról, aki kihagyta a szerdai, hajdúszoboszlói előadást. Amelyből többek közt megtudtuk, Magyarországnak nem erős a márkaképe a külföldiek körében, Budapestet viszont jobban ismerik a határon kívül élők. A belföldi utakat spontán módon döntik el honfitársaink, rövid idő alatt döntenek, hogy hová és mikor indulnak, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) munkájának célja az, hogy a döntés ne ad hoc, hanem tudatos legyen. Konkrétumokat hallhattunk a január 15-én induló belföldi téli turisztikai kampányról is, amelyben rekreáció, felfrissülés a hívó szó, és elsősorban Hévízre, Bükfürdőre és a nyíregyházi Sóstóra koncentrál az ügynökség. Végül a nyári első kampányukról tudhattunk meg érdekes adatokat, például azt, hogy 4,3 millió embert értek el spotjaikkal, a nyári kampányfilmet 3,2 millióan látták, és hatására (is) 5,8 százalékkal nőtt szeptemberben az utazási kedv. Az MTÜ vadonatúj szakmai weboldala hétfőn, november 27-én indul, rajta minden információ megtalálható, ami a szakmának fontos.

A website hatalma

A délelőtt másik kiemelkedő előadása David Orensanz (SHR Europe) volt, aki bár sok újdonsággal nem szolgált a szakmai publikumnak, annál több praktikus tanáccsal viszont igen CRM, azaz ügyféladatok, sales területről. David azt ajánlotta, érdemes elbeszélgetni a vendégekkel, kell a személyes kapcsolat. A revenue kezelésre is kitért, ezzel kapcsolatban kiemelte, hogy nem szabad a múltra épített árakkal dolgozni. Fontosnak tartotta még a szakértő a weboldal megfelelő kezelését, azt mondta, ebbe nincs mese, pénzt kell fektetni, ha valaki sikeres működtetést remél. Beszélt a kizárólag mobileszközöket használó generációról is (akik nem használnak laptopot sem) kizárólag okostelefonról intézik foglalásaikat, valamint a szálláshely stb. kiválasztását. Végül ötletet adott ahhoz, hogy nem szégyen ötletet átvenni másoktól, a légitársaságoktól említett példát, méghozzá azt, ahogy csomagokat értékesítenek profi módon, valamint azt, ahogy repülőút tervezésnél hatékonyan és gyorsan váltható egyúttal biztosítás.

Y-generáció: kattint, kiválaszt, foglal

Orosz, kínai és izraeli vendégek töltenek nálunk a legtöbb vendégéjszakát, hangzott el a Booking.com prezentációja alkalmával. Minimum négy nap esetükben a hazánkban töltött éjszakaszám. Az Y-generáció foglalási szokásairól is megtudhattunk egyet s mást, például azt, hogy az azonnali foglalást preferálják, nem számítógépeket, hanem szinte kizárólag okostelefonokon át érkezik tőlük a foglalás. Személyre szabott ajánlat számukra a siker kulcsa, és a booking.com szakértői szerint szintén nem szégyen jó ötletet átvenni másoktól: az amazon pl. vásárlóadatokat gyűjt profi módon, és ezen adatok alapján küldi ügyfele/jövendő ügyfele számára következő ajánlatát.

 

Forrás: Vendég & Hotel


15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe

15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe 

Idén 15 éves a Lady in Red program, amely a Kempinski szállodalánc egyik legjellegzetesebb arculati eleme.
Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról

Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról 

Az idei év ötödik hónapjában Magyarországon 987 szálloda üzemelt.
Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel

Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel 

NGM: tovább dübörög a turizmus a hazai szálláshelyeken.
Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben

Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben 

Bemutatkozott az ibis Styles Debrecen Airport Hotel.
KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról

KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról 

Áprilisban a turisztikai szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel

Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel 

Jó ideje árulták, mostanra megszületett a megállapodás: tulajdonost váltott a Duna-parti ötcsillagos szálloda.
MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra

MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.
Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda

Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda 

Elsőként a balatoni házak közül Green Globe-minősítést kapott a Mövenpick BalaLand Resort.
Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás

Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás 

Rövidülnek, de nem maradnak el a nyaralások. Tények és tervek a magyarok belföldi vakációjáról – a szállásfoglaló portál adatai alapján.
„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött?

„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött? 

A milliárdos, akiről ma mindenki beszél, de kevesen ismerik igazán.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.