On-line sales, marketing, Revenue Management

November 22-én, Hajdúszoboszlón, a meglehetősen retró hangulatú Hunguest Hotel Békében elkezdődött a hazai szállodások és szállodai éttermesek legjelentősebb, kétnapos szakmai programja. A hagyományokhoz híven az első nap oktató jellegű szemináriumok keretében előadásokkal indult. Segítségül azoknak, akik nem vehetnek részt a kelet-magyarországi összejövetelen, sűrítve bemutatjuk az első nap legfontosabb történéseit.

Új országimázs, sikeres nyári kampány, induló téli marketing akció

Elsőként Bánhegyi Zsófia (MTÜ) lépett a pulpitusra, aki a megújított hazai és nemzetközi országmarketingről beszélt. Aki korábban már hallotta a vezérigazgató-helyettes asszony ilyen témájú előadását, azzal most szomorúan közöljük, ez a prezentáció nem az volt, mint a korábbiak, azaz alaposan lemarad a legfrissebb infókról, aki kihagyta a szerdai, hajdúszoboszlói előadást. Amelyből többek közt megtudtuk, Magyarországnak nem erős a márkaképe a külföldiek körében, Budapestet viszont jobban ismerik a határon kívül élők. A belföldi utakat spontán módon döntik el honfitársaink, rövid idő alatt döntenek, hogy hová és mikor indulnak, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) munkájának célja az, hogy a döntés ne ad hoc, hanem tudatos legyen. Konkrétumokat hallhattunk a január 15-én induló belföldi téli turisztikai kampányról is, amelyben rekreáció, felfrissülés a hívó szó, és elsősorban Hévízre, Bükfürdőre és a nyíregyházi Sóstóra koncentrál az ügynökség. Végül a nyári első kampányukról tudhattunk meg érdekes adatokat, például azt, hogy 4,3 millió embert értek el spotjaikkal, a nyári kampányfilmet 3,2 millióan látták, és hatására (is) 5,8 százalékkal nőtt szeptemberben az utazási kedv. Az MTÜ vadonatúj szakmai weboldala hétfőn, november 27-én indul, rajta minden információ megtalálható, ami a szakmának fontos.

A website hatalma

A délelőtt másik kiemelkedő előadása David Orensanz (SHR Europe) volt, aki bár sok újdonsággal nem szolgált a szakmai publikumnak, annál több praktikus tanáccsal viszont igen CRM, azaz ügyféladatok, sales területről. David azt ajánlotta, érdemes elbeszélgetni a vendégekkel, kell a személyes kapcsolat. A revenue kezelésre is kitért, ezzel kapcsolatban kiemelte, hogy nem szabad a múltra épített árakkal dolgozni. Fontosnak tartotta még a szakértő a weboldal megfelelő kezelését, azt mondta, ebbe nincs mese, pénzt kell fektetni, ha valaki sikeres működtetést remél. Beszélt a kizárólag mobileszközöket használó generációról is (akik nem használnak laptopot sem) kizárólag okostelefonról intézik foglalásaikat, valamint a szálláshely stb. kiválasztását. Végül ötletet adott ahhoz, hogy nem szégyen ötletet átvenni másoktól, a légitársaságoktól említett példát, méghozzá azt, ahogy csomagokat értékesítenek profi módon, valamint azt, ahogy repülőút tervezésnél hatékonyan és gyorsan váltható egyúttal biztosítás.

Y-generáció: kattint, kiválaszt, foglal

Orosz, kínai és izraeli vendégek töltenek nálunk a legtöbb vendégéjszakát, hangzott el a Booking.com prezentációja alkalmával. Minimum négy nap esetükben a hazánkban töltött éjszakaszám. Az Y-generáció foglalási szokásairól is megtudhattunk egyet s mást, például azt, hogy az azonnali foglalást preferálják, nem számítógépeket, hanem szinte kizárólag okostelefonokon át érkezik tőlük a foglalás. Személyre szabott ajánlat számukra a siker kulcsa, és a booking.com szakértői szerint szintén nem szégyen jó ötletet átvenni másoktól: az amazon pl. vásárlóadatokat gyűjt profi módon, és ezen adatok alapján küldi ügyfele/jövendő ügyfele számára következő ajánlatát.

 

Forrás: Vendég & Hotel


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.