Új országimázs, sikeres nyári kampány, induló téli marketing akció
Elsőként Bánhegyi Zsófia (MTÜ) lépett a pulpitusra, aki a megújított hazai és nemzetközi országmarketingről beszélt. Aki korábban már hallotta a vezérigazgató-helyettes asszony ilyen témájú előadását, azzal most szomorúan közöljük, ez a prezentáció nem az volt, mint a korábbiak, azaz alaposan lemarad a legfrissebb infókról, aki kihagyta a szerdai, hajdúszoboszlói előadást. Amelyből többek közt megtudtuk, Magyarországnak nem erős a márkaképe a külföldiek körében, Budapestet viszont jobban ismerik a határon kívül élők. A belföldi utakat spontán módon döntik el honfitársaink, rövid idő alatt döntenek, hogy hová és mikor indulnak, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) munkájának célja az, hogy a döntés ne ad hoc, hanem tudatos legyen. Konkrétumokat hallhattunk a január 15-én induló belföldi téli turisztikai kampányról is, amelyben rekreáció, felfrissülés a hívó szó, és elsősorban Hévízre, Bükfürdőre és a nyíregyházi Sóstóra koncentrál az ügynökség. Végül a nyári első kampányukról tudhattunk meg érdekes adatokat, például azt, hogy 4,3 millió embert értek el spotjaikkal, a nyári kampányfilmet 3,2 millióan látták, és hatására (is) 5,8 százalékkal nőtt szeptemberben az utazási kedv. Az MTÜ vadonatúj szakmai weboldala hétfőn, november 27-én indul, rajta minden információ megtalálható, ami a szakmának fontos.
A website hatalma
A délelőtt másik kiemelkedő előadása David Orensanz (SHR Europe) volt, aki bár sok újdonsággal nem szolgált a szakmai publikumnak, annál több praktikus tanáccsal viszont igen CRM, azaz ügyféladatok, sales területről. David azt ajánlotta, érdemes elbeszélgetni a vendégekkel, kell a személyes kapcsolat. A revenue kezelésre is kitért, ezzel kapcsolatban kiemelte, hogy nem szabad a múltra épített árakkal dolgozni. Fontosnak tartotta még a szakértő a weboldal megfelelő kezelését, azt mondta, ebbe nincs mese, pénzt kell fektetni, ha valaki sikeres működtetést remél. Beszélt a kizárólag mobileszközöket használó generációról is (akik nem használnak laptopot sem) kizárólag okostelefonról intézik foglalásaikat, valamint a szálláshely stb. kiválasztását. Végül ötletet adott ahhoz, hogy nem szégyen ötletet átvenni másoktól, a légitársaságoktól említett példát, méghozzá azt, ahogy csomagokat értékesítenek profi módon, valamint azt, ahogy repülőút tervezésnél hatékonyan és gyorsan váltható egyúttal biztosítás.
Y-generáció: kattint, kiválaszt, foglal
Orosz, kínai és izraeli vendégek töltenek nálunk a legtöbb vendégéjszakát, hangzott el a Booking.com prezentációja alkalmával. Minimum négy nap esetükben a hazánkban töltött éjszakaszám. Az Y-generáció foglalási szokásairól is megtudhattunk egyet s mást, például azt, hogy az azonnali foglalást preferálják, nem számítógépeket, hanem szinte kizárólag okostelefonokon át érkezik tőlük a foglalás. Személyre szabott ajánlat számukra a siker kulcsa, és a booking.com szakértői szerint szintén nem szégyen jó ötletet átvenni másoktól: az amazon pl. vásárlóadatokat gyűjt profi módon, és ezen adatok alapján küldi ügyfele/jövendő ügyfele számára következő ajánlatát.
Forrás: Vendég & Hotel