On-line sales, marketing, Revenue Management

November 22-én, Hajdúszoboszlón, a meglehetősen retró hangulatú Hunguest Hotel Békében elkezdődött a hazai szállodások és szállodai éttermesek legjelentősebb, kétnapos szakmai programja. A hagyományokhoz híven az első nap oktató jellegű szemináriumok keretében előadásokkal indult. Segítségül azoknak, akik nem vehetnek részt a kelet-magyarországi összejövetelen, sűrítve bemutatjuk az első nap legfontosabb történéseit.

Új országimázs, sikeres nyári kampány, induló téli marketing akció

Elsőként Bánhegyi Zsófia (MTÜ) lépett a pulpitusra, aki a megújított hazai és nemzetközi országmarketingről beszélt. Aki korábban már hallotta a vezérigazgató-helyettes asszony ilyen témájú előadását, azzal most szomorúan közöljük, ez a prezentáció nem az volt, mint a korábbiak, azaz alaposan lemarad a legfrissebb infókról, aki kihagyta a szerdai, hajdúszoboszlói előadást. Amelyből többek közt megtudtuk, Magyarországnak nem erős a márkaképe a külföldiek körében, Budapestet viszont jobban ismerik a határon kívül élők. A belföldi utakat spontán módon döntik el honfitársaink, rövid idő alatt döntenek, hogy hová és mikor indulnak, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) munkájának célja az, hogy a döntés ne ad hoc, hanem tudatos legyen. Konkrétumokat hallhattunk a január 15-én induló belföldi téli turisztikai kampányról is, amelyben rekreáció, felfrissülés a hívó szó, és elsősorban Hévízre, Bükfürdőre és a nyíregyházi Sóstóra koncentrál az ügynökség. Végül a nyári első kampányukról tudhattunk meg érdekes adatokat, például azt, hogy 4,3 millió embert értek el spotjaikkal, a nyári kampányfilmet 3,2 millióan látták, és hatására (is) 5,8 százalékkal nőtt szeptemberben az utazási kedv. Az MTÜ vadonatúj szakmai weboldala hétfőn, november 27-én indul, rajta minden információ megtalálható, ami a szakmának fontos.

A website hatalma

A délelőtt másik kiemelkedő előadása David Orensanz (SHR Europe) volt, aki bár sok újdonsággal nem szolgált a szakmai publikumnak, annál több praktikus tanáccsal viszont igen CRM, azaz ügyféladatok, sales területről. David azt ajánlotta, érdemes elbeszélgetni a vendégekkel, kell a személyes kapcsolat. A revenue kezelésre is kitért, ezzel kapcsolatban kiemelte, hogy nem szabad a múltra épített árakkal dolgozni. Fontosnak tartotta még a szakértő a weboldal megfelelő kezelését, azt mondta, ebbe nincs mese, pénzt kell fektetni, ha valaki sikeres működtetést remél. Beszélt a kizárólag mobileszközöket használó generációról is (akik nem használnak laptopot sem) kizárólag okostelefonról intézik foglalásaikat, valamint a szálláshely stb. kiválasztását. Végül ötletet adott ahhoz, hogy nem szégyen ötletet átvenni másoktól, a légitársaságoktól említett példát, méghozzá azt, ahogy csomagokat értékesítenek profi módon, valamint azt, ahogy repülőút tervezésnél hatékonyan és gyorsan váltható egyúttal biztosítás.

Y-generáció: kattint, kiválaszt, foglal

Orosz, kínai és izraeli vendégek töltenek nálunk a legtöbb vendégéjszakát, hangzott el a Booking.com prezentációja alkalmával. Minimum négy nap esetükben a hazánkban töltött éjszakaszám. Az Y-generáció foglalási szokásairól is megtudhattunk egyet s mást, például azt, hogy az azonnali foglalást preferálják, nem számítógépeket, hanem szinte kizárólag okostelefonokon át érkezik tőlük a foglalás. Személyre szabott ajánlat számukra a siker kulcsa, és a booking.com szakértői szerint szintén nem szégyen jó ötletet átvenni másoktól: az amazon pl. vásárlóadatokat gyűjt profi módon, és ezen adatok alapján küldi ügyfele/jövendő ügyfele számára következő ajánlatát.

 

Forrás: Vendég & Hotel


Hotel Ózon & Luxury Villas****superior: A régiós versenytársakhoz képest 2024-ben több mint 40 százalékkal magasabb TREVPAR az Everguest segítségével

Hotel Ózon & Luxury Villas****superior: A régiós versenytársakhoz képest 2024-ben több mint 40 százalékkal magasabb TREVPAR az Everguest segítségével 

A mátraházi Hotel Ózon & Luxury Villas****superior kétéves átfogó felújítást követően 2022 novemberében nyitotta meg újra a kapuit.
Tisztújítás az MSZÉSZ 60. közgyűlésén: Somlyai Zoltán az új elnök

Tisztújítás az MSZÉSZ 60. közgyűlésén: Somlyai Zoltán az új elnök 

Fontos döntések születtek a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) éves közgyűlésén.
Elköszönt az eddigi elnök a szállodások tisztújítását megelőzően

Elköszönt az eddigi elnök a szállodások tisztújítását megelőzően 

Beszámoló az MSZÉSZ őszi, tisztújító közgyűlésének második napjáról az Aquaworld Resort Budapestből.
Kutatások eredményei, OTA-k vs. direkt foglalások és a paritás prioritása

Kutatások eredményei, OTA-k vs. direkt foglalások és a paritás prioritása 

November 6-án, az Aquaworld Resort Budapestben a hazai szállodásokat hangsúlyos, informatív előadások várták az MSZÉSZ őszi, kétnapos közgyűlésének nyitónapján.
Megújult egy hévízi szálloda – ilyenek lettek a modern termálmedencék

Megújult egy hévízi szálloda – ilyenek lettek a modern termálmedencék 

A termálmedencék is megújultak Hévízen az Ensana Thermal Aqua szállodában.
Hosszú hétvégén Lienz-ben, Pierce Brosnannal

Hosszú hétvégén Lienz-ben, Pierce Brosnannal 

Lienz nincs a szomszédban – több mint hat órányi autózás után érjük el kelet-tiroli úti célunkat. De ami érkezésünk estéjén meglepetésként vár az ötcsillagos luxushotel, a Grandhotel Lienz éttermében elköltött gourmet vacsoránk alkalmával  – az feledteti a hosszú utazás fáradalmait. 
Lebontják az ikonikus budai szállodát

Lebontják az ikonikus budai szállodát 

Az épület jelenleg II. kerületi helyi védelem alatt áll.
Bükön dolgozik az Év Fiatal Szállodás díj közönségdíjasa

Bükön dolgozik az Év Fiatal Szállodás díj közönségdíjasa 

Az Év Fiatal Szállodása 2024 pályázat közönségszavazása során összesen több, mint 4 ezer érvényes szavazat érkezett. Mutatjuk a legtöbb szavazatot kapott idei győztest.
Növekedő teljesítmények a globális hotelpiacon

Növekedő teljesítmények a globális hotelpiacon 

Az egy kiadható szobára jutó árbevétel (RevPAR) 2024 első félévében 114,0 dollár volt, szemben az egy évvel ezelőtti 110,7 dolláros szinttel.
Három díjjal is elismerték a fővárosi luxushotelt

Három díjjal is elismerték a fővárosi luxushotelt 

Az írországi Galgormban megrendezett 18. World Luxury Hotel Awards gálán három díjjal ismerték el a Mystery Hotel Budapest szállodát.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.