Szakmai szalon a defo szervezésében: újraértelmezték a "hotel" fogalmát

A magyar hotelszakmára, de mindenekelőtt a hotel fejlesztésekre a legjelentősebb hatást gyakorló nemzetközi trendeket kívánta összegezni és az adaptálhatóság szempontjából megvizsgálni a "Hotel Koncepciók-Szakmai Szalon a defo szervezésében" c. tanácskozás október 8-án.

A Dávidházy Panni és Fónagy Dóra nevével fémjelzett defo program szervezői úgy vélik, a magyar hotelipar számára elengedhetetlen, hogy már a közeljövő ilyen jellegű beruházásai a "hotel" fogalom korszerű tartalmának megfelelően valósuljanak meg, a fejlesztésre szánt összegek értékálló épületekben-intézményekben hozzanak eredményt.

A hotel fogalma ugyanis - a szervezők szerint - napjainkban gyökeres átalakuláson megy keresztül. Nem csak a kényelem, a szolgáltatások, a kínált élmények egyre gazdagodó, specializálódó tekintetében vagy az alkalmazott, modern és környezetbarát építészeti eljárások, új formák, anyagok okán, hanem azért, mert manapság a legsikeresebb hotelek nem csupán "fogadók" a megfáradt utazónak, hanem - méretüktől függetlenül - a fogyasztó számára kívánatos és vágyott brandek. Létrejöttük több tucat szakma körültekintően kiválasztott innovációinak összehangolt alkalmazását feltételezi. A folyamat során a piaci kereslet által életre hívott ugyanakkor a fogyasztói igények körét kibővítő, új entitás jön létre.

"Az utolsó pillanathoz érkeztünk! Még beszállhatunk ebbe a nemzetközi folyamatba, kitalálhatjuk, összehangolhatjuk, megtervezhetjük, hogy a szállásfejlesztésre szánt pénzek miként ölthetnek testet a Hotel újraértelmezett fogalmának megfelelő épületekben, hogyan emelhetnek egy sokat emlegetett és elemzett gazdasági szegmenst valóban húzó ágazattá." - jelentette ki Fónagy Dóra, a defo vezetője.

A defo egy design-orientált kommunikációs program, amelynek célja a kapcsolatépítés és a kortárs design irányainak közvetítése a "design focus stúdió filozófiáját követve. Most azonban a defo alapvető céljaival azonosuló csoport tagjai a szakágazatban egyre határozottabban érzékelhető változásokat nem csupán interpretálni kívánják a honi érintettek számára, hanem első, gyakorlati lépésként cselekvési terv körvonalait felvázolni.

A szakmai szalonban az adott szakterület legjelesebb szakértői - az eszmetörténésztől a designeren keresztül a tájépítészig majd harmincan - tartottak előadásokat. A Turisztikai Tanácsadó Szövetséget Puczkó László képviselte. Az élmény, mint szolgáltatás témakörben - többek között - előadott Ferenci Tibor, a BGYH vezérigazgatója és Baranyai György, wellness tanácsadó. Városépítészeti szempontú, holisztikus megközelítést nyújtott Beleznay Éva, Budapest főépítésze. Konkrét példákat, trendeket, a gyakorlatból fakadó tapasztalatokat pedig Baldauf Csaba, a Kolping Hotel Spa & Family Resort igazgatója ismertetett. Külföldi példák alapján értelmezték az élmény-nyújtást, mint a szolgáltatások összefüggő rendszerét. Ezekkel kapcsolatban rávilágítottak pl. arra, hogy a luxus fogalma - a naprakész értelmezés szerint - már a hotelek által kínált szolgáltatások esetében is megengedi, sőt feltételezi a "csak lazán" attitűd gyakorlását. Jól szemlélteti a rendezvény szellemiségét és igényességét, hogy - ennek a tematikai egységnek a részeként - pl. a hotelek "flórájának" funkcióiról és esztétikájáról a Fővárosi Füvészkert igazgatója ismertetette tanulmányát.

A fővárosunkban már jelenlévő típusok pl. a lifestile-hotel, budget-hotel, boutique-hotel stb. kritikájával a most tervezés alatt álló projectek számára kínáltak hasznos szempontrendszert. Felvázolták a programalkotástól a hotelnek, mint terméknek a létrehozásáig ívelő folyamatot. Számba vették azokat az innovációs eredményeket, építészeti-formatervezési megoldásokat, technológiai újításokat, korszerű anyagokat, amelyek alkalmazhatók egy modern hotel megvalósítása során. Ennek keretében esett szó fényépítészetről, a mobíliák kínálta flexibilitásról, az alkalmazott bútorok ergonómiájáról. Összegzését adták a hotelt branddé avató, leghatékonyabb marketing stratégiáknak. Felhívták a figyelmet a projectek társadalmi elfogadottságának olyan motívumaira, mint objektum és környezet, környezetbarát üzemeltetés, öko-építészet, optimális szabályozási rendszerek stb.

Október 8-án a Bródy-Házban a beruházók, kivitelezők, tervezők, project koordinátorok, az állami hivatalok képviselői, szakmai szervezetek reprezentánsai valamint a hotelszolgáltatásokat nyújtó cégek vezetői cserélhettek eszmét arról, milyen lépéseket érdemes tenni ezen a téren a vendégforgalom növelése érdekében. Az eseményt, amely - elképzeléseik szerint - egy folyamat első állomása, maguk a szervezők a "szakmai szalon" elnevezéssel illetik, mert a kifejezés történeti jelentésében rejlő kettős üzenet egybevág programjukkal: az október 8-án útjára indított tanácskozás-sorozatot ugyanis a hotelszakma paradigmája átalakításának és hálózatépítésének színterévé kívánják emelni. (www.defohotel.blogspot.com)


Szállásfoglalási előrejelzés az idei főszezonra

Szállásfoglalási előrejelzés az idei főszezonra 

Magyarország egyik vezető hotel menedzsment szoftverének friss adatai szerint.
Ötcsillagos Maldív-szigeteki szálláshely a világ legjobb szállodái között

Ötcsillagos Maldív-szigeteki szálláshely a világ legjobb szállodái között  

Az Ayada Maldives elnyerte a TripAdvisor „Best of the Best” címet a 2025-ös Travelers’ Choice Awards keretében.
Fehér ház a kéklő tó partján – születésnapot ünnepelt a Kenese Bay Garden

Fehér ház a kéklő tó partján – születésnapot ünnepelt a Kenese Bay Garden 

Van a Balaton északi partján egy hely, amit, ha egyszer felfedez az ember, szinte biztos, hogy szeretne oda visszatérni.
Átadták az idei Aranynap-díjakat

Átadták az idei Aranynap-díjakat 

Hat magyarországi konferencia és wellness szálloda, valamint rendezvényhelyszín kapott elismerést.
Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a  Danubius Hotel Helia megújulásáról

Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a Danubius Hotel Helia megújulásáról 

A Danubius Hotel Helia – nevéhez méltóan, hiszen a „Helia” a Naphoz kötődőt jelenti – fénylő pont a főváros szállodai kínálatában.
Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában

Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában 

Négy magyarországi szálláshellyel bővül a szállodalánc.
Megkezdődött a 44. Országos Borverseny

Megkezdődött a 44. Országos Borverseny 

Mintegy 2700 palack bor versenyez.
Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája

Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája 

Az ötcsillag superior minősítésű hotel 285 szobájában több mint 600 vendéget tud fogadni.
Turisztikai fejlesztés Nógrádban

Turisztikai fejlesztés Nógrádban 

Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.
Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.