Szallas.hu: foglaltsági adatok a második negyedév alapján

Biztatóan tekint az idei ősz elé az előzetes foglaltsági adatok alapján a hazai legnagyobb szállásfoglaló portál. Szeptemberre és októberre a tavalyinál jóval magasabb a foglalások száma, és már a 2019-es utolsó negyedéves szintet is túllépte, derül ki a Szallas.hu legfrissebb adatainak elemzéséből.

Az idei második negyedévben az áprilisi, négynapos húsvéti hosszú hétvége és a június elejére eső, háromnapos pünkösdi hosszú hétvége a belföldi turizmus meghatározó mozgatórugói voltak. A Szallas.hu adatai szerint a húsvéti hosszú hétvégére már április elején telt házat jelzett valamennyi partnerük, a pünkösdi szálláshelyek azonban már kisség lassabban fogytak.

Főbb megállapítások a Szallas.hu elemzéséből:

  • Az április 1-jétől június 30-áig tartó időszakban a Szallas.hu által közvetített bruttó szobaár-bevétel 57 százalékkal nőtt 2019 második negyedévéhez képest.
  • A foglalások 15 százalékkal, a vendégek száma 13 százalékkal gyarapodott 2019-hez viszonyítva.
  • Az orosz-ukrán háború hatására voltak akik spórolósabb nyaralást terveztek vagy le is mondtak róla, és a kieső orosz vendégeket is megérezték egyes térségek szállásadói.
  • Az országos átlagár 11 000 forint volt egy fő részére, éjszakánként, ami tavalyhoz 16 százalékkal, 2019-hez viszonyítva 40 százalékkal több. 
  • A szállástípusok közül tavalyhoz képest az apartmanoknál (+17%), 2019-hez viszonyítva pedig a vendégházaknál (+55%) a legnagyobb a drágulás. 
  • Háromból két foglalás nem hotel típusú szálláshelyre szólt.
  • Az őszi előfoglalások egyelőre biztatóak, magasabb szinten állnak 2019-hez képest.

„Nem lélegezhettek fel a hazai turisztikai szereplők ebben a negyedévben sem, mondta Kelemen Lili, a Szallas.hu sajtószóvivője, bár a koronavírus-járvány intenzitása, az esetszámokról szóló hírek mérséklődtek, beárnyékolta az előszezont az orosz-ukrán háború.”

A Szallas.hu felmérést végzett, ennek eredménye szerint tízből nyolc nyaralást tervező magyar akkor úgy nyilatkozott, nem befolyásolja őt a háború az idei vakáció megtervezésekor, akiket viszont igen, főként anyagi okokra hivatkoztak. „Mindezek ellenére ebben az időszakban nem érzékeltünk kiugró lemondási hullámot – tette hozzá a sajtószóvivő. – Igaz, az utazási kedv megőrzéséhez hozzájárulhatott a támogatások kiosztása a választást megelőzően és utána, valamint az OTP SZÉP-kártyával együttműködve mi is árkedvezményt kínáltunk a nyári időszakra, ami élénkítő hatású volt a foglalásokra.”

A sajtószóvivő arra is felhívta a figyelmet, hogy szállásadói oldalról számos esetben érezhették az orosz-ukrán háború közvetlen hatását, hiszen az orosz beutazó vendégek elmaradása például Hévízen vagy a fővárosban is visszaesést okozott. Mindezek mellett a szektorban erősödő munkaerőhiány is megnehezíti a szállásadók stabil működését. A májusi, júniusi elő- és last minute foglalásokra pedig a kedvezőtlen időjárás is rányomta a bélyegét.

A magasabb ár sem számít

Minden ötödik foglalás a Balaton térségébe szólt. Ezt az észak-magyarországi régió követte a foglalások 17 százalékával, a harmadik helyen pedig a főváros és környéke végzett a foglalások 12 százalékával.

A legkeresettebb települések Budapest, Siófok és Eger voltak április-június között, ezeket Szeged, Pécs, Gyula és Hajdúszoboszló követte. A top tízes listára még Balatonfüred, Hévíz és Nyíregyháza kerültek fel. A legnépszerűbb települések közül Hajdúszoboszlón volt a legalacsonyabb az egy főre eső éjszakánkénti átlagár drágulása. Tavalyhoz képest csupán néhány forint volt a különbség, 2019-hez viszonyítva pedig 19 százalék a növekedés. Ugyanakkor Budapest esetén a tavalyinál 38, a 2019-es szintnél pedig 40 százalékkal nőtt az átlagár. Az országos átlagár 11 000 forint volt egy fő részére éjszakánként, ami tavalyhoz képest 16 százalékkal, 2019-hez viszonyítva 40 százalékkal magasabb. A szállástípusok közül tavalyhoz képest az apartmanoknál (+17%), 2019-hez viszonyítva pedig a vendégházaknál (+55%) a legnagyobb a drágulás. Háromból két foglalás nem hotel típusú szálláshelyre szólt.

A vendégek minden tizedik szálláskereséskor használták a félpanzió-szűrőt, öt százalékuk alkalmazta az önálló ház opciót. Népszerűek voltak még a medence, a reggeli, valamint a lemondási díj és előlegfizetés nélkül opciók.

Csúcson a kereslet

Bár a foglalási szint magas a nyárra, a kereslet tetőzni és lassulni látszik, hasonlóan a pandémia előtti évek szezonalitásához. Ősszel pedig csak egyetlen hosszú hétvége lesz, igaz, az négynapos (mindenszentek, november 1-je keddre esik).

„A hosszú hétvégék iránt mindig kimagasló a kereslet, így érdemes előre tervezni és lefoglalni az áhított szállást”, mondta Kelemen Lili. Az őszi hosszú hétvégére jelenleg közel 2000 belföldi ajánlat foglalható 100 százalék pénzügyi biztonsággal. Azaz a vendégnek az ilyen típusú foglalásoknál nincsen anyagi kockázata, mert előleg fizetése nélkül foglalhatók és/vagy lemondási díj nélkül lemondhatók.

A jelenlegi adatok alapján a szeptemberi és októberi foglalási szint is jóval magasabb, mint tavaly, és már a 2019-es utolsó negyedéves szintet is túllépték.

Forrás: szallas.hu / turizmusonline.hu


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?