Támogatja az EU a Hotelstars Uniont

Az Európai Unió intézményei támogatják a Hotelstars Union - az európai szállodaipar minősítési rendszerének - további erősítését, tudtuk meg a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének közleményéből.

A Hotelstars Union az európai szállodaminősítési rendszer legutóbbi fejlesztéseit mutatta be az Európai Parlament és az Európai Bizottság tagjainak egy reggelivel egybekötött megbeszélésen. A Hotelstars Union (HSU) már 13 európai ország (Ausztria, Csehország, Dánia, Észtország, Hollandia, Lettország, Liechtenstein, Litvánia, Magyarország, Málta, Németország, Svájc, Svédország) hivatalos szállodaminősítő rendszere, mely további 3 országban (Belgium, Görögország, Luxemburg) áll bevezetés alatt és néhány további országban (pl. Franciaország, Olaszország) tervezik bevezetni.

A HSU 2009-ben a HOTREC – az Európai Unió tagországai szálloda, éttermi, és kávéházi szövetségeinek konföderációja – támogatásával jött létre azzal a céllal, hogy egy harmonizált és összehasonlítható szállodaminősítési rendszert hozzon létre Európában. A Hotelstars rendszer összesen 270 feltétel – termék és szolgáltatás – teljesítésén alapul az 1*-5* kategóriákban. A szállodai termékek és szolgáltatások szakértők által történő objektív összehasonlítása egy megbízható és mérhető rendszert kínál a vendégek számára a különböző utazási portálok véleményoldalainak tengerében.

“A Hotelstars Union kiváló példája az alulról jövő iparági kezdeményezésnek. A rendszer Európában történő egyre szélesebb körű alkalmazása lehetővé teszi az európai és harmadik országbeli vendégek számára a szállodai ajánlatok egyértelmű összehasonlítását”– összegezte elismerően az eredményeket Isabella de Monte, az Európai Parlament tagja. “Az EU többi országában is szükséges a rendszer további támogatása, bevezetése” – jelentette ki de Monte.



“A Hotelstars Union a követelményeket rendszeresen a vendégek által diktált piaci igényekhez igazítja” – magyarázta Janis Valodze, a Hotelstars Union elnöke. “A rendszer valamennyi EU tagállamban alkalmazható, mivel a kialakításakor figyelembe vették az országok kulturális és földrajzi különbözőségeit – így várjuk a további országok csatlakozását” hangsúlyozta Valodze.

“Ez a minősítési rendszer a szállodaipar professzionális együttműködésére épült és számos utazási weboldal is közvetlenül a Hotelstars Union hivatalos szállodai csillagbesorolását használja” – mondta Christian de Barrin, a HOTREC vezérigazgatója.

Niklai Ákos, a HOTREC alelnöke, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elnöke hozzászólásában hangsúlyozta, hogy “a vendégek megkérdezésére épülő objektív kritériumok segítik a vendégek megalapozott szállodaválasztását és a fogyasztók érdekeinek védelmét is. Célunk, hogy a nemzetközi és hazai foglalási portálok is mielőbb használják a HSU csillagokat”.

“Az Európai Bizottság teljes mértékben támogatja ezt a harmonizált minősítési rendszert Európában. A Hotelstars Union is hozzájárul Európa turizmusának versenyképességéhez, ezért további fejlesztésekre ösztönözzük az iparág képviselőit.” összegezte Carlo Corazza, az Európai Bizottság képviseletében.

Forrás: MSZÉSZ


Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.