Tippek a Marriottól a válság túlélésére

Arne Sorenson, a Marriott International európai vezetője a Wall Street elemzőinek elmondta, mit tesz a szállodalánc a következő néhány hónapban, hogy csökkentse a válság hatásait.

A szállodai guru tanácsait könnyebb kimondani, mint betartani: tartani a foglaltságot, a piaci részesedést megőrizni, a költségeket csökkenteni. Mint sok más hotel, a Mariott-lánc is kemény harmadik negyedéven van túl: a foglaltság és az árak csökkentek, és az üzleti utaztatás és a time-share piac is leült. A Marriott első lépése ebben a helyzetben egy marketingakció elindítása volt, amiben a lánc legfontosabb partnereinek ajánlott fel kedvezményes hétvégét. Kidolgoztak egy ösztönzési rendszert értékesítők és rendezvényszervezők számára, hogy minél több eseményt hozzanak a szállodába. A csoportos utak visszaeséséről Sorensen azt mondta: „Igaz, hogy évről évre csökken a kereslet, de létezik, és ki kell elégíteni. A következő év a piaci részesedésekről szól; hosszabb távon az a hotel lesz a nyertes, amely elég agresszív (vagy okos) ahhoz, hogy megszerezze a többiek részét.” A foglaltság szinten tartása már keményebb dió. Arra, hogyan lehet ezt elérni, a Marriott-vezér egy konkrét példát hozott fel: a new yorki Central Parkban lévő Ritz-Carlton Central Park vendégei például eddig elsősorban a befektetései bankárok és azok partnerei voltak. Mivel ez a kereslet a jövőben várhatóan kiesik, a hotel a szórakoztatóipar és a diplomácia testület képviselőire koncentrál majd – ők a válság idején is tudnak fizetni. Folyamatosan figyelni kell az árrést, és szükség esetén meg kell tenni a szükséges lépéseket: az étterem menüjének egyszerűsítése, a nyitvatartási idő lerövidítése, létszámstop. (www.hotelsmag.com)

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.