A szállodai guru tanácsait könnyebb kimondani, mint betartani: tartani a foglaltságot, a piaci részesedést megőrizni, a költségeket csökkenteni. Mint sok más hotel, a Mariott-lánc is kemény harmadik negyedéven van túl: a foglaltság és az árak csökkentek, és az üzleti utaztatás és a time-share piac is leült. A Marriott első lépése ebben a helyzetben egy marketingakció elindítása volt, amiben a lánc legfontosabb partnereinek ajánlott fel kedvezményes hétvégét. Kidolgoztak egy ösztönzési rendszert értékesítők és rendezvényszervezők számára, hogy minél több eseményt hozzanak a szállodába. A csoportos utak visszaeséséről Sorensen azt mondta: „Igaz, hogy évről évre csökken a kereslet, de létezik, és ki kell elégíteni. A következő év a piaci részesedésekről szól; hosszabb távon az a hotel lesz a nyertes, amely elég agresszív (vagy okos) ahhoz, hogy megszerezze a többiek részét.” A foglaltság szinten tartása már keményebb dió. Arra, hogyan lehet ezt elérni, a Marriott-vezér egy konkrét példát hozott fel: a new yorki Central Parkban lévő Ritz-Carlton Central Park vendégei például eddig elsősorban a befektetései bankárok és azok partnerei voltak. Mivel ez a kereslet a jövőben várhatóan kiesik, a hotel a szórakoztatóipar és a diplomácia testület képviselőire koncentrál majd – ők a válság idején is tudnak fizetni. Folyamatosan figyelni kell az árrést, és szükség esetén meg kell tenni a szükséges lépéseket: az étterem menüjének egyszerűsítése, a nyitvatartási idő lerövidítése, létszámstop. (www.hotelsmag.com)
Tippek a Marriottól a válság túlélésére
Arne Sorenson, a Marriott International európai vezetője a Wall Street elemzőinek elmondta, mit tesz a szállodalánc a következő néhány hónapban, hogy csökkentse a válság hatásait.

Megkezdődött a 44. Országos Borverseny
Mintegy 2700 palack bor versenyez.

Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája
Az ötcsillag superior minősítésű hotel 285 szobájában több mint 600 vendéget tud fogadni.

Turisztikai fejlesztés Nógrádban
Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen
A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén
Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.

MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly
Márciusi trendriport a KSH adatai alapján.

Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál
A Mövenpick bejelentette a Mövenpick Hotel Budapest Centre megnyitását.

Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra
Évekkel ezelőtt, fejlesztés céljából zárt be az egri Hunguest Hotel Flóra azért, hogy 2024. december 18-án megújult külsővel és belsővel születhessen újjá.

A szállodások keleti régióülésére készül a megújult Hunguest Béke
Május 7-én a nemrég újranyitott hajdúszoboszlói Hunguest Béke szállodában rendezik meg a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) keleti régióülését.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.