A projekt jó példa a TUI szállodai szektorban tervezett növekedési stratégiájára, mondta el a hannoveri éves nagygyűlésen dr. Michael Frenzel, a vállalat elnök-vezérigazgatója. A projekt azonos modellt követ, mint a Land Fleesenseeben hét évvel ezelőtt létrehozott, amely alapítása óta a legsikeresebbnek bizonyult. Ezt az észak-európai üdülőhelyet 2000-ben nyitotta a TUI öt partnerével közösen. A most megvásárolt Tenuta di Castelfalfi nevű terület Firenze, Siena és Pisa közelségében található. A projekt megvalósítására létrehozták a Tenuta di Castelfalfi S.p.A. vállalatot, amelynek 85 százalékos tulajdonosa a TUI, a részvények 15 százaléka pedig a korábbi olasz tulajdonos kezében van. A tervezett beruházás nagyságrendje több százmillió euró és a TUI Hotels & Resorts középtávon megvalósuló beruházási tervei között szerepel. A projekt létrejöttekor a Toscana Resort Castelfalfi nevet viseli majd. A fejlesztés keretében megújulnak a falu házai, renoválják a templomot és kastélyt, valamint számos, a turisták igényeit kielégítő létesítményt, többek között spaközpontot, különböző éttermeket és butikokat is létrehoznak. A meglévő golfpályát kiterjesztik és javítják. A fejlesztés során szem előtt tartják a fenntarthatóságot és a környezet megóvását. Az áramigényt megújuló energiaforrásokból nyerik majd, biológiai víztisztítási eljárás alkalmazásával ugyanazt a vizet többször is felhasználják, a felszolgált ételek alapanyagait pedig a saját farmjukon termelik. A projekttel 300 új munkahelyet teremtenek.
Történetének legnagyobb beruházására készül a TUI
A TUI német utazási konszern történetének legnagyobb turisztikai beruházására készül Toszkánában. A vállalat már megvásárolt egy 11 négyzetkilométeres földterületet, amelyen számos öreg épület, középkori kastély, egy 18 lyukú golfpálya és mezőgazdasági területek helyezkednek el.

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts
Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója
A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben
A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?
Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében
A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője
A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről
Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység
Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.