A leggyakoribb (a válaszadók 25,5 százaléka által alkalmazott) lépés a választék kibővítése. A második helyre a pr- és reklámaktivitás erősítése került, a harmadikra pedig a költségcsökkentő intézkedések. A negyedik legnépszerűbb módszer a vevőorientált marketing – ezt különösen az étteremtulajdonosok kedvelik. A befektetés csak a hetedik helyen szerepel.
A tanulmány fontos következtetése volt az is, hogy a válság még nem ért el minden egységet. A kérdezettek 46,1 százaléka legalábbis azt állította, hogy az ebéd fogyasztására egyáltalán nem hatott, 22,1 százalék mondta azt, hogy egy kicsit, 11,7 százalék pedig az, hogy nagyon visszaesett a kereslet. Hasonló a helyzet a MICE-bevételekkel kapcsolatban is; 314, százalék szerint stagnál a kereslet, 24,2 százalék úgy véli, hogy kicsit csökkent, 8,3 százalék pedig komoly visszaeséséről számolt be. (www.ahgz.de)
A tanulmány fontos következtetése volt az is, hogy a válság még nem ért el minden egységet. A kérdezettek 46,1 százaléka legalábbis azt állította, hogy az ebéd fogyasztására egyáltalán nem hatott, 22,1 százalék mondta azt, hogy egy kicsit, 11,7 százalék pedig az, hogy nagyon visszaesett a kereslet. Hasonló a helyzet a MICE-bevételekkel kapcsolatban is; 314, százalék szerint stagnál a kereslet, 24,2 százalék úgy véli, hogy kicsit csökkent, 8,3 százalék pedig komoly visszaeséséről számolt be. (www.ahgz.de)