Végül az Intercontinental veszi meg a Starwoodot?

A Starwood Hotels and Resorts jövője még mindig bizonytalan, miközben a lehetséges felvásárlók jönnek-mennek.

Miután eladósorba került a Starwood Hotels and Resorts, Wouter Geerts turisztikai elemző az Euromonitor blogjában boncolgatta az esélyeket a leendő vevők tekintetében. Korábban még a Wyndham Worldwide nevű, számos szállodával rendelkező óriáscéget tartotta a Starwood potenciális felvásárlójának, de végül arra a következtetésre jutott, hogy egyik vállalat sem járna jól a földrajzi lefedettségüket tekintve. Legújabb bejegyzésében már azt állítja, az Intercontinental lehet a nagy esélyes, aki megszerezheti a Starwood Hotels-t.

Az utóbbi időszak néhány új fejlesztése valóban okot adhat az Intercontinental és a Starwood Hotels and Resorts összeolvadására. Az Intercontinental nemrég eladta hongkongi zászlóshajóját egy konzorciumnak 604 millió fontért, a pletykák szerint azért, hogy meglegyen a megfelelő összeg az egyesüléshez. Wouter Geerts legfrissebb bejegyzésében azt fejtegeti, hogy miben különbözik ez a forgatókönyv a Wyndham-ügytől, és újra kiemeli, hogy a nemzetközi szállodaláncok jobban teszik, ha figyelembe veszik a helyi szereplőkkel való együttműködést is.



Az Intercontinental széleskörű, alacsonyabb árfekvésű szegmense magában foglalja többek között az előkelő Crowne Plazát, ami kifejezetten az üzleti utazókkal és a hivatásturizmussal foglalkozik, a butik kategóriájú Hotel Indigót, a Staybridge-t, a középkategóriás Holiday Inn-t, és a korlátozott szolgáltatásokkal működő Holiday Inn Express-t. Az utóbbi időben a Kimpton Hotels-t is hozzáadták ehhez a listához a „soft branded” butikhotelekkel együtt, ami egy igen jó döntésnek bizonyult, különösen most, amikor a vendégek az egyediséget és egyéniséget keresik a szállodákban. Ez a portfólió azt mutatja, hogy az Intercontinental jó helyzetben van ahhoz, hogy megfeleljen a széleskörű turisztikai igényeknek.

Összehasonlítva a cégek földrajzi lefedettségét, azt lehet látni, hogy mind a kettő erősen az észak-amerikai piacra koncentrál, amire a lehetséges egyesülés akadályaként lehetne tekinteni. Egyik sem túl elterjedt a nyugat-európai piacon, és nincsen arra kapacitásuk, hogy részesüljenek a Latin Amerikában és Ázsiában történő növekvő keresletből.

Kimaradnak a feltörekvő piacok növekedéséből

Ha a két cég egyesülne, a közös cégnek még úgy is alacsony maradna a részesedése a nyugat- és kelet-európai, az ázsiai és a latin-amerikai piacon (4% körüli részesedése lenne ezekben a térségekben). Ezzel ellentétben a cégnek erős pozíciója lenne Észak-Amerika egyes régióiban (15%), Ausztráliában (13%), A Közel-Keleten és Afrikában (11%).

A szállodák eladási értékének legerősebb növekedése az ázsiai és csendes-óceáni térségben (5%), valamint Latin-Amerikában (7%) várható, és mivel Ázsia és a csendes-óceáni térség a legnagyobb hotelpiacnak számít a világon, a nemzetközi szállodaláncoknak arra kell fókuszálni, hogy ezeken a területeken terjeszkedjenek. A Starwood és az Intercontinental összeolvadása jóval versenyképesebbé tenné őket, de még így is nagyon sok dolgot kellene tenniük annak érdekében, hogy kihasználják a feltörekvő piacokban rejlő lehetőségeket.

A szállodaipart világszinten az amerikai cégek uralják, például a Marriott, a Hilton és a Wyndham, és ezek azok a vállalatok, amelyeknek van kapacitásuk arra, hogy felvásároljanak egy olyan méretű céget, mint a Starwood. Azonban ezeknek a cégeknek hasonló a földrajzi lefedettségük, mint a Starwoodnak. Hogy kihasználják a feltörekvő piacok előnyeit Ázsiában és Latin-Amerikában, jobban teszik, ha kivárnak, és figyelembe veszik a helyi szereplőkkel való együttműködés lehetőségét is.

Forrás: Euromonitor


Megkezdődött a 44. Országos Borverseny

Megkezdődött a 44. Országos Borverseny 

Mintegy 2700 palack bor versenyez.
Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája

Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája 

Az ötcsillag superior minősítésű hotel 285 szobájában több mint 600 vendéget tud fogadni.
Turisztikai fejlesztés Nógrádban

Turisztikai fejlesztés Nógrádban 

Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.
Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.
Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken 

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.
Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén  

Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.
MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly

MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly 

Márciusi trendriport a KSH adatai alapján.
Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál

Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál 

A Mövenpick bejelentette a Mövenpick Hotel Budapest Centre megnyitását.
Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra

Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra 

Évekkel ezelőtt, fejlesztés céljából zárt be az egri Hunguest Hotel Flóra azért, hogy 2024. december 18-án megújult külsővel és belsővel születhessen újjá.
A szállodások keleti régióülésére készül a megújult Hunguest Béke

A szállodások keleti régióülésére készül a megújult Hunguest Béke  

Május 7-én a nemrég újranyitott hajdúszoboszlói Hunguest Béke szállodában rendezik meg a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) keleti régióülését.  

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.