A kormány ősszel döntött egy 2500 milliárd forintos közútfejlesztési tervről döntött, melynek mintegy 60 százalékát hazai költségvetés fedezi, 40 százaléka uniós forrás.
2022-ig mintegy 900 kilométer hosszúságú, 2x2 sávos autópálya, vagy autóút épülhet meg, mellyel az ország gyorsforgalmi úthálózata 30-40 százalékkal nő. A fejlesztések egy része a megyeszékhelyeket köti be a gyorsforgalmi úthálózatba, mint például az Eger-M3, 2x2 sávosra tervezett összekötés. Másik részük az autópályákat hosszabbítja meg az országhatárig.
Szintén Egerbe 2019-ben kezdődhet el és 5 milliárd forintból busz- és vasúti közlekedést összekötő intermodiális csomópontok kialakítása valósulhat meg.
2022-ig mintegy 1200 milliárd forint áll Magyarország rendelkezésére, hogy a nemzetközi szabványoknak megfelelően korszerűsítse a vasúti pályaszerkezetet és új mozdonyokat vásároljon.
Forrás: MTI