3 milliárd dolláros veszteség a légitársaságnál

Közel három milliárd ausztrál dolláros veszteséget jelentett a június 30-ával zárult évre a Qantas, az eredményt elsősorban a kapacitások igényszint feletti, két éve tartó emelkedésével magyarázták.

A légitársaság honlapján csütörtökön közzétett jelentés szerint ennek a hatásnak köszönhetően 566 millió dollárral csökkent az árbevételük, amelyhez rekord magas, 4,5 milliárd dolláros kerozinszámla is társult. A kieső bevételeket és pontosan nem részletezett költségeket a cég megkezdett átalakítása során elért 440 milliós megtakarítás sem tudta ellentételezni. Megjegyezték: a 2015-ös évben az átalakítás hatása további 900 millió dolláros megtakarítás lehet.

A belföldi járatokat üzemeltető leányvállalat 30 millió dolláros kamat és nyereségadó-ráfordítások levonása előtti eredményt jelentett, míg a nemzetközi járatokért felelős Qantas International 497 millió dolláros veszteséget könyvelt el, a dupláját az egy évvel korábbi 246 milliós veszteségnek. A cégcsoport részét képező, diszkont modellben működő Jetstar szintén veszteséges volt, kamat és nyereségadó-ráfordítások levonása előtti eredményük 116 millió dollár veszteség volt.



Alan Joyce vezérigazgató a közlés szerint azt mondta, a számok még a múltat tükrözik, már túl vannak a nehezén, gyors fellendülést várnak és az átalakítási program végeztével újra nyereséges lehet a légi fuvarozó.

A Qantas korábban a kormány segítségét is kérte a súlyos anyagi helyzet megoldásában: egy 2,7 milliárd dolláros fedezet nélküli hitel felvételéhez kérte volna a kormányzat kezességvállalását, de a Tony Abbott vezette kormány ezt visszautasította.

A légitársaság február végén jelentette be, hogy elküldi ötezer dolgozóját, miután a cég 252 millió ausztrál dolláros adózás előtti veszteségről számolt be az első félévben. Emellett a Qantas 2 milliárd ausztrál dolláros költségcsökkentő programot is végrehajt.

A társaság Ausztrália legnagyobb, a világ második legrégebbi légicége: 1921. óta repül, és többször választották a legbiztonságosabbnak. 1951 óta egyetlen halálos balesete sem volt a cégnek. Összesen 33 ezer munkavállalót foglalkoztat, flottája 132 repülőgépből áll, köztük 12 Airbus A380-as is megtalálható.

Forrás: MTI


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.