A légitársaság honlapján csütörtökön közzétett jelentés szerint ennek a hatásnak köszönhetően 566 millió dollárral csökkent az árbevételük, amelyhez rekord magas, 4,5 milliárd dolláros kerozinszámla is társult. A kieső bevételeket és pontosan nem részletezett költségeket a cég megkezdett átalakítása során elért 440 milliós megtakarítás sem tudta ellentételezni. Megjegyezték: a 2015-ös évben az átalakítás hatása további 900 millió dolláros megtakarítás lehet.
A belföldi járatokat üzemeltető leányvállalat 30 millió dolláros kamat és nyereségadó-ráfordítások levonása előtti eredményt jelentett, míg a nemzetközi járatokért felelős Qantas International 497 millió dolláros veszteséget könyvelt el, a dupláját az egy évvel korábbi 246 milliós veszteségnek. A cégcsoport részét képező, diszkont modellben működő Jetstar szintén veszteséges volt, kamat és nyereségadó-ráfordítások levonása előtti eredményük 116 millió dollár veszteség volt.
Alan Joyce vezérigazgató a közlés szerint azt mondta, a számok még a múltat tükrözik, már túl vannak a nehezén, gyors fellendülést várnak és az átalakítási program végeztével újra nyereséges lehet a légi fuvarozó.
A Qantas korábban a kormány segítségét is kérte a súlyos anyagi helyzet megoldásában: egy 2,7 milliárd dolláros fedezet nélküli hitel felvételéhez kérte volna a kormányzat kezességvállalását, de a Tony Abbott vezette kormány ezt visszautasította.
A légitársaság február végén jelentette be, hogy elküldi ötezer dolgozóját, miután a cég 252 millió ausztrál dolláros adózás előtti veszteségről számolt be az első félévben. Emellett a Qantas 2 milliárd ausztrál dolláros költségcsökkentő programot is végrehajt.
A társaság Ausztrália legnagyobb, a világ második legrégebbi légicége: 1921. óta repül, és többször választották a legbiztonságosabbnak. 1951 óta egyetlen halálos balesete sem volt a cégnek. Összesen 33 ezer munkavállalót foglalkoztat, flottája 132 repülőgépből áll, köztük 12 Airbus A380-as is megtalálható.
Forrás: MTI