3 milliárd dolláros veszteség a légitársaságnál

Közel három milliárd ausztrál dolláros veszteséget jelentett a június 30-ával zárult évre a Qantas, az eredményt elsősorban a kapacitások igényszint feletti, két éve tartó emelkedésével magyarázták.

A légitársaság honlapján csütörtökön közzétett jelentés szerint ennek a hatásnak köszönhetően 566 millió dollárral csökkent az árbevételük, amelyhez rekord magas, 4,5 milliárd dolláros kerozinszámla is társult. A kieső bevételeket és pontosan nem részletezett költségeket a cég megkezdett átalakítása során elért 440 milliós megtakarítás sem tudta ellentételezni. Megjegyezték: a 2015-ös évben az átalakítás hatása további 900 millió dolláros megtakarítás lehet.

A belföldi járatokat üzemeltető leányvállalat 30 millió dolláros kamat és nyereségadó-ráfordítások levonása előtti eredményt jelentett, míg a nemzetközi járatokért felelős Qantas International 497 millió dolláros veszteséget könyvelt el, a dupláját az egy évvel korábbi 246 milliós veszteségnek. A cégcsoport részét képező, diszkont modellben működő Jetstar szintén veszteséges volt, kamat és nyereségadó-ráfordítások levonása előtti eredményük 116 millió dollár veszteség volt.



Alan Joyce vezérigazgató a közlés szerint azt mondta, a számok még a múltat tükrözik, már túl vannak a nehezén, gyors fellendülést várnak és az átalakítási program végeztével újra nyereséges lehet a légi fuvarozó.

A Qantas korábban a kormány segítségét is kérte a súlyos anyagi helyzet megoldásában: egy 2,7 milliárd dolláros fedezet nélküli hitel felvételéhez kérte volna a kormányzat kezességvállalását, de a Tony Abbott vezette kormány ezt visszautasította.

A légitársaság február végén jelentette be, hogy elküldi ötezer dolgozóját, miután a cég 252 millió ausztrál dolláros adózás előtti veszteségről számolt be az első félévben. Emellett a Qantas 2 milliárd ausztrál dolláros költségcsökkentő programot is végrehajt.

A társaság Ausztrália legnagyobb, a világ második legrégebbi légicége: 1921. óta repül, és többször választották a legbiztonságosabbnak. 1951 óta egyetlen halálos balesete sem volt a cégnek. Összesen 33 ezer munkavállalót foglalkoztat, flottája 132 repülőgépből áll, köztük 12 Airbus A380-as is megtalálható.

Forrás: MTI


Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.
Ausztriában elmarasztalták a Wizz Airt

Ausztriában elmarasztalták a Wizz Airt 

Tisztességtelen szerződési kikötések és kereskedelmi gyakorlat miatt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.