A közlemény szerint HungaroControl és a norvég Indra Navia AS menedzsmentjének képviselői pénteken írták alá Budapesten a 4,9 millió euró (1,49 milliárd forint) értékű szerződést. E szerint az Indra Navia és alvállalkozója, a kanadai Searidge Technologies 2016 márciusig telepíti a budapesti távoli torony megvalósításához szükséges integrált kamera- és radar érzékelőkből álló teljes fejlett földfelszíni mozgásokat ellenőrző és irányító rendszert (Advanced Surface MovementGuidance and Control System, A-SMGCS).
Az integrált kamerarendszert a kanadai Searidge Technologies gyártja. A videofalon az irányítók igényeire szabott módon jelenítik meg a Liszt Ferenc repülőtér mindkét futópályáját, a teljes forgalmi előtér kameraképét és az A-SMGCS rendszerből származó repülési információkat is.
A HungaroControl virtuális torony koncepciója a közepes és nagyobb forgalmú repülőterek irányítási feladatainak ellátását teszi lehetővé és azt jelenti, hogy 2017-ben már a virtuális toronyból navigálhatják a magyar légforgalmi irányítók a Budapest Airport le- és felszálló repülőgépforgalmát, azaz a repülőtereken ma ismert irányító tornyokra már nem lesz szükség.
A HungaroControl közleményéből kiderül, hogy az új felszerelés a jelenlegi irányítástechnikai rendszerek és eljárások megkettőzése lesz, amivel hosszabb távon is biztosítható a biztonságos és megfelelő forgalmi kapacitású légiforgalmi irányító szolgáltatás.
Forrás: MTI