A Concordia balesete az eddigi legdrágább tengeri katasztrófa?

A legalább hat halálos áldozatot követelő Costa Concordia-baleset minden idők legdrágább tengeri katasztrófájaként vonulhat be a történelembe.

A travelmole elemzése szerint a biztosítási iparág számára körülbelül 750 millió dolláros költséget jelent a baleset, ezen felül a hajótulajdonos Carnival társaságnak is legalább 40 millió dolláros kiadást jelent a baleset. A társaság részvényeinek értéke 370 pennyvel esett 18.78 fontra, ezzel a vállalat piaci értéke 3,5 milliárd fonttal csökkent.

A hajó piaci értéke a baleset előtt 372 millió font volt. Szakértők szerint elképzelhető, hogy a hajó még javítható, bár valószínűleg először teljes mértékben le kell írni a Carnival könyveiben. A társaság bejelentette, hogy a hajó novemberig biztosan nem indul újra útnak.

Részvét és biztonság

A Costa Cruises január 15-én kiadott, a turizmusonline-hoz eljuttatott közleményében egyébként mély megrendülésének adott hangot, és részvétét fejezte ki az áldozatok hozzátartozói felé.

Arról is beszámol a közlemény, hogy a hajó fekete dobozát a balesetet kivizsgáló hatóság lefoglalta. A vizsgálat eddigi állása szerint elképzelhető, hogy emberi mulasztás is hozzájárult a tragédiához, vagyis a kapitány túl közel kormányozta a hajót a parthoz. Ugyanakkor azt is megjegyzi a társaság, hogy Francesco Schettino kapitány a vészhelyzetben valószínűleg nem követte a Costa által kötelezően előírt eljárási protokollt.

A közlemény szerint a hajó legénysége ellenben bátran és gyorsan reagált, és segített evakuálni a 4000 utast egy nagyon nehéz helyzetben. A Costa elkötelezett amellett, hogy egy ilyen baleset ne következzen be még egyszer. A mi első számú prioritásunk a vendégek biztonsága – írja a közlemény.

Két magyart még mindig keresnek

Továbbra is két eltűnt magyart keresnek az olasz óceánjáró pénteki balesete után, egyikük azonban eredetileg nem szerepelt az utaslistán - mondta Tóth József külügyi szóvivő kedden az MTI-nek. A magyar Külügyminisztérium vasárnapi információi szerint tizenkét magyar volt a Costa Concordián.

A toszkán parti őrség által korábban nyilvánosságra hozott listán egy magyar szerepelt az eltűntek között, Tóth József azonban azt mondta, a római nagykövetség konzulja ellátogatott Grosseto városába, ahol válságközpontot állítottak fel az olasz hatóságok a baleset után, és itt a listák átnézésekor derült ki, hogy egy magyar nő nem szerepel az eltűntek között, holott utasként utazott a hajón. Felvették az eltűntek listájára, így őt is keresik az azóta is folyó kutatásban - tette hozzá.

A szóvivő azt is megjegyezte, hogy a baleset miatt már korábban hazatért magyarok közül ketten szintén nem szerepeltek az utaslistán. A Costa Concordia nevű olasz óceánjáró luxushajón 4229-en tartózkodtak, közülük 3209 turista a világ 62 országából, többségükben olaszok, franciák és németek. A hajó a toszkán partok közelében fekvő Giglio szigetnél péntek este tíz óra körül beleütközött egy a tengerfenékből kiálló sziklába, és léket kapott, majd az oldalára dőlt.

Keddre virradóra egy újabb holttestet találtak az óceánjáróban, ezzel hétre emelkedett a pénteki tragédia halálos áldozatainak száma, de 29 embert még mindig eltűntként tartanak nyilván a hatóságok. (travelmole/turizmusonline.hu/mti) 


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.