A következő 20 évben nem jön el a “zöld megváltás” a repülésben

A Lufthansa vezérigazgatója szerint a következő 20 évben nem fog eljönni a “zöld megváltás” a légiközlekedésben, emellett sajnálatát fejezte ki, hogy a tőlük beszedett környezetvédelmi adóból a kormányok semmit nem fordítanak fenntarthatósági programokra - írja az AIRportal.hu.

Carsten Spohr a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) berlini konferenciáján azt mondta, több mint tíz éve elkötelezettek a környezetbarát üzemelés mellett, ezért hozták meg azt a döntést, hogy 2050-re a 2005-ös szint felére kell csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátás szintjét, valamint ezért vezették be a károsanyag-kompenzációs rendszerüket is.

Csodát azonban nem szabad várni, a 2050-es cél elérése is nagyon nehéz lesz, mert a most meghozott döntéseknek 25 év múlva is hatása lesz – hangsúlyozta. Ezt azzal szemléltette, hogy egy ma megrendelt repülőgépet öt év múlva vesznek át, és legalább 20 évig üzemeltetik. Kiemelte azt is, hogy bár a légiközlekedés mindössze 2 százalékát adja a globális károsanyag-kibocsátásnak, ezen iparág hatalmas lépéseket tett eddig és tesz a jövőben is ennek csökkentéséért. Példaként említette a kompenzáció bevezetését és a legújabb repülőgépeket is.

“Mi van a többi kibocsátóval, a 98 százalékkal? Súlyos aggályaim vannak azzal kapcsolatban, hogy ők mit tettek eddig” – fogalmazott. Carsten Spohr kiemelten fontosnak nevezte az Egységes Európai Égbolt bevezetését, amit tagországi aggályok miatt régóta halasztanak. Szerinte ez lendületet kaphat, mert a projekt eddig csak arról szólt, hogy rövidebb lesz a repülési idő és csökkennek a költségek, de most már az a lényeg, hogy 10 százalékkal mérséklődhet a szén-dioxid-kibocsátás.

Később egy panelbeszélgetésen a német kormány új környezetvédelmi adójával kapcsolatban azt mondta, nem azt sajnálja, hogy az eddigi többszörösére nő az adó, hanem azt, hogy ebből egyetlen centet sem fordítanak fenntarthatósági projektekre. Ezek a bevételek Spohr szerint a központi költségvetésbe kerülnek, és onnan osztják le újra, így nem támogatják belőlük az alternatív üzemanyagok gyártását és az elosztóhálózat kiépítését sem.

Forrás: AIRportal.hu


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.