Az APG, a légitársaságok értékesítési szolgáltatásainak támogatására létrejött nemzetközi hálózat az Egyesült Államok fővárosában, Washingtonban 2013. október 23-25. között megrendezésre kerülő APG World Connect konferencián adja majd át a díjat a győztes légitársaságnak. Az utazási irodák véleményére nem mindig kíváncsi a szakma, így e felmérés és díj lehetőséget kínált nekik arra, hogy kifejezzék véleményüket és maguk - szakmai tapasztalatuk alapján - válasszanak a világ összes légitársasága közül.
A Turkish Airlines lett az első helyezett az értékesítés minden szempontját illetően – azaz az utazási irodák őt tekintik annak a légitársaságnak, amelyikkel a legegyszerűbb együttműködni, őt ajánlják a legszívesebben és a leggyakrabban az ügyfeleiknek, és véleményük szerint ő kommunikál a legjobban mind velük, mind az utasokkal –, s így ő veheti át „Az Év Légitársasága APG AWARD” díjat.
E jelölés mellett, magas szavazatszámaik eredményeképp három további légitársaság, nevezetesen az Air France/KLM, a Cyprus Airways és az Emirates is APG AWARD-nyertes lett mint “nagyra értékelt” légitársaság, amely cím azt hivatott jelezni, hogy az utazási irodák ezen légitársaságok értékesítést segítő szolgáltatásait is sokra tartják és elismerik.
Az utazási irodák körében több nyelven – köztük angolul, franciául, magyarul, olaszul, spanyolul, törökül, valamint indonéz, illetve koreai nyelven – szétküldött APG-kérdőívek három alapvető kérdést tartalmaztak:
a) Utazási irodaként melyik légitársasággal a legegyszerűbb együttműködni?
b) Utazási irodaként – mint az értékesítési hálózat szerves része – ügyfeleid számára melyik légitársaságot ajánlod a leggyakrabban?
c) Melyik légitársaság kommunikál a legjobban az utazási irodákkal és az utasokkal?
A szavazatok a világ minden tájáról érkeztek, Albániától Jemenig, beleértve a következőket: Andorra, Ausztrália, Belgium, Benin, Bolívia, Brunei, Bulgária, Burkina Faso, Kamerun, Kanada, Elefántcsontpart, Ciprus, Dánia, Dominikai Köztársaság, Finnország, Franciaország, Grúzia, Németország, Görögország, Guyana, Hongkong, Magyarország, India, Indonézia, Írország, Izrael, Olaszország, Koszovó, Kuvait, Luxemburg, Malajzia, Mali, Monaco, Montenegró, Marokkó, Nepál, Hollandia, Nigéria, Pakisztán, Románia, Szenegál, Szlovénia, Dél-Korea, Spanyolország, Svédország, Svájc, Tajvan, Thaiföld, Togo, Tunézia, Törökország, Ukrajna, Egyesült Királyság, USA és Üzbegisztán.
Forrás: Turizmus Online