Az általánosan előforduló szabálytalanságok közé tartozik a fedélzeti személyzet kéréseinek figyelmen kívül hagyása, de ittas állapot, valamint a szóbeli és fizikai inzultus is gyakorta előfordul.
A fedélzeten tartózkodó utasok és a személyzet biztonsága rendkívül fontos a Wizz Air számára, emiatt örömmel csatlakozott az EASA kezdeményezéséhez és aktívan részt vesz a most induló kampányban.
A „Fly Right” általános iránymutatásként szolgál, hogy valamennyi európai utas számára biztosítsa a kellemes és nyugodt utazást.
A kampány kiemelt célja, hogy az alábbi három dologra hívja fel az utasok figyelmét:
Felkészültség: Tippek a zökkenő- és stresszmentes utazáshoz. Ide tartozik a légitársaság előírásainak megfelelő csomagolás, az általános tájékozódás, a repülőtérre történő pontos érkezés, valamint az odafigyelés a megfelelő mennyiségű folyadék fogyasztására.
Udvariasság: Kedves, együttműködő viselkedés a személyzettel és az utastársakkal, a türelem és a nyugalom megőrzése, a személyzet utasításainak követése és mások segítése.
Szabálykövetés: Az utas figyelmének felhívása a felelősségteljes és ésszerű viselkedés fontosságára, valamint a szabályok megszegésének következményére a fedélzeten.
„Az elmúlt három évben az európai légi közlekedési ágazatban megnövekedett a szabálytalanul viselkedő utasok száma és az esetek súlyossága. Ezért indította el az EASA idén nyáron a »Fly Right« kampányt: arra ösztönözzük a nemzeti hatóságokat, a légitársaságokat és a repülőtereket, hogy együttműködően, világos kommunikációval forduljanak az utasokhoz, hiszen ez elengedhetetlen a kockázatok minimalizálásához", mondta John Franklin, az EASA biztonsági promócióért felelős vezetője és a „Fly Right” kampányvezetője.
A kampány részletesen megtekinthető az EASA weboldalán.
Forrás: Wizz Air / Red Lemon