Ne blicceljenek Berlinben, különben...

Április elsejétől, másfél évtizedes kihagyás után, újból lesznek kalauzok a berlini tömegközlekedési járműveken.

 

A lépésre a bliccelők emelkedő száma késztette a német főváros közlekedési vállalatát, a BVG-t. Tavaly az ellenőrök éves átlagban az utasok 4,7 százalékát voltak kénytelenek megbírságolni érvényes utazási igazolvány vagy menetjegy hiányában. A német vasúttársaság (DB) tulajdonában lévő városi gyorsvasút (S-Bahn) járatain valamivel jobb a helyzet: itt csak 3,45 százalék volt a potyázók aránya. A két cégnek együttesen így is kétszámjegyű milliós veszteséget okoz évente a bliccelés.

A jelenlegi gyakorlat az, hogy civil ruhás ellenőrök (külső cég alkalmazottai) fésülik át a szerelvényeket: az ajtók csukódása után előkapják kitűzőjüket és jegyeik, bérleteik felmutatására szólítják fel az utasokat. Előszeretettel "vadásznak" áldozatokra az U1, U6 és U8 földalattin. Ezeken a vonalakon az átlagot jóval meghaladó arányban utaznak potyázók. 

A terv szerint áprilistól a BVG saját, egyenruhás alkalmazottai teljesítenek majd szolgálatot a földalattin (Berlinben 9 vonal van), buszokon és a keleti városrészben közlekedő villamosokon. A 600 BVG-dolgozót egy külső cég 120 embere egészíti ki. Feladatuk lesz a jegyek, bérletek ellenőrzése mellett az is, hogy információkkal szolgáljanak az utasoknak, egyúttal fokozva az utazóközönség biztonság- és komfortérzetét. Sajnálatos módon az utóbbi időben a berlini járműveken megszaporodtak az erőszakos kéregetők, zenélő koldusok, alvó vagy elkábított csecsemővel a karjukon kolduló (külföldi) nők. Gyakoriak a verekedések is, amelyeknek résztvevői többnyire bevándorló családok bandákba verődött gyerekei közül kerülnek ki.

A BVG január elsejétől megemelte a díjszabását: a havi bérlet 72-ről 74 euróra drágult. Igaz, ez nem arcképes, tehát átruházható, sőt este 8 óra után, valamint szombat-vasárnap és ünnepnapokon két személy utazhat vele. Az egyszerű vonaljegy, amely átszállásra is jogosít (de visszaútra nem), és 2 órán keresztül érvényes, a tavalyi 2,10 euró helyett 2,30 euróba kerül. A négydarabos jegyfüzet ára 8,20 euró. Érvénytelen jeggyel történő utazás esetén 40 euró a bírság, visszaesők nem kerülhetik el a följelentést - ebben az esetben már jóval keményebb pénzbüntetés vár rájuk. Aki nem fizet, azt akár elzárásra is ítélheti a bíróság. (MTI)


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.