Ne blicceljenek Berlinben, különben...

Április elsejétől, másfél évtizedes kihagyás után, újból lesznek kalauzok a berlini tömegközlekedési járműveken.

 

A lépésre a bliccelők emelkedő száma késztette a német főváros közlekedési vállalatát, a BVG-t. Tavaly az ellenőrök éves átlagban az utasok 4,7 százalékát voltak kénytelenek megbírságolni érvényes utazási igazolvány vagy menetjegy hiányában. A német vasúttársaság (DB) tulajdonában lévő városi gyorsvasút (S-Bahn) járatain valamivel jobb a helyzet: itt csak 3,45 százalék volt a potyázók aránya. A két cégnek együttesen így is kétszámjegyű milliós veszteséget okoz évente a bliccelés.

A jelenlegi gyakorlat az, hogy civil ruhás ellenőrök (külső cég alkalmazottai) fésülik át a szerelvényeket: az ajtók csukódása után előkapják kitűzőjüket és jegyeik, bérleteik felmutatására szólítják fel az utasokat. Előszeretettel "vadásznak" áldozatokra az U1, U6 és U8 földalattin. Ezeken a vonalakon az átlagot jóval meghaladó arányban utaznak potyázók. 

A terv szerint áprilistól a BVG saját, egyenruhás alkalmazottai teljesítenek majd szolgálatot a földalattin (Berlinben 9 vonal van), buszokon és a keleti városrészben közlekedő villamosokon. A 600 BVG-dolgozót egy külső cég 120 embere egészíti ki. Feladatuk lesz a jegyek, bérletek ellenőrzése mellett az is, hogy információkkal szolgáljanak az utasoknak, egyúttal fokozva az utazóközönség biztonság- és komfortérzetét. Sajnálatos módon az utóbbi időben a berlini járműveken megszaporodtak az erőszakos kéregetők, zenélő koldusok, alvó vagy elkábított csecsemővel a karjukon kolduló (külföldi) nők. Gyakoriak a verekedések is, amelyeknek résztvevői többnyire bevándorló családok bandákba verődött gyerekei közül kerülnek ki.

A BVG január elsejétől megemelte a díjszabását: a havi bérlet 72-ről 74 euróra drágult. Igaz, ez nem arcképes, tehát átruházható, sőt este 8 óra után, valamint szombat-vasárnap és ünnepnapokon két személy utazhat vele. Az egyszerű vonaljegy, amely átszállásra is jogosít (de visszaútra nem), és 2 órán keresztül érvényes, a tavalyi 2,10 euró helyett 2,30 euróba kerül. A négydarabos jegyfüzet ára 8,20 euró. Érvénytelen jeggyel történő utazás esetén 40 euró a bírság, visszaesők nem kerülhetik el a följelentést - ebben az esetben már jóval keményebb pénzbüntetés vár rájuk. Aki nem fizet, azt akár elzárásra is ítélheti a bíróság. (MTI)


Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.