Annak ellenére, hogy a társaság csökkentette hosszú távú szegmensének szolgáltatásait, így annak kapacitása és kereslete a tavalyi évhez képest alacsonyabb értéket mutat, 2008 első két hónapjában sikerült több utast szállítania az összes szegmensre vonatkozóan, mint a tavalyi azonos időszakban. 2008 februárjában a rövid- és középtávú menetrend szerinti járatokon szállított utasok száma 2007 februárjához képest erőteljesen, 11,6 százalékkal nőtt. Ezekre a menetrend szerinti járatokra vetített fizetőutas-kilométer (RPK) 2007-hez képest 15,3 százalékkal emelkedett, míg a felkínált üléskapacitás (ASK) 12,1 százalékkal nőtt. A férőhely-kihasználás a tavalyi évihez képest 1,8 százalékponttal 64,3 százalékra javult. Az Austrian Airlines Csoport a rövid- és középtávú szektorokban az év első két hónapjában összességében körülbelül 1,176 millió menetrend szerinti járatokon közlekedő utast szállított, ami 9,9 százalékkal több mint 2007-ben. A 8,7 százalékos kapacitásnövekedés mellett a fizetőutas-kilométer 13,1 százalékkal nőtt. A férőhely kihasználás 62,9 százalékra emelkedett, ami a tavalyi január-februárhoz képest 2,4 százalékpontos növekedést jelent.
Hosszú távú járatok
A hosszú távú járatokra vonatkozó eredmények csökkenést mutatnak. A menetrend szerinti járatok üléskapacitása 31,7 százalékkal, a menetrend szerinti járatokra vetített fizetőutas-kilométer 35,2 százalékkal csökkent februárban. A kapacitás-kihasználtság 78,6 százalékot ért el, ami 4,2 százalékpontos csökkenést jelent tavalyhoz képest. A hosszú távú menetrend szerinti járatokon Austrian Airlines Csoport összességében 176 ezer utast szállított 2008 januárjában és februárjában, ami 25,3 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi azonos időszakban.
Charter szegmens
2008 január-februárjában a charter szegmens által szállított utasok száma 5,7 százalékkal csökkent, ami mintegy 93 ezer szállított utast jelent. Ez a csökkenés annak köszönhető, hogy a vállalat jelenleg kisebb charterflottát használ, mint egy évvel ezelőtt. 2007 januárjában néggyel több repülőgép állt rendelkezésre, 2007 februárjában pedig kettővel több repülőgépet üzemelt a charter szegmensben, mint 2008-ban. Az említett extra repülőgépeket jelenleg az Austrian Airlines Csoport a rövid- és középtávú szegmensében alkalmazza.