A tízperces médiashow keretében vetített fény-tűzijáték vezette be az eseményt. Ezt követően 2000 dolgozó és vendég jelenlétében ünnepélyesen a „Nürnberg” névre keresztelték a világ legfejlettebb nagy távolságú utasszállítóját. A keresztapa szerepét Nürnberg főpolgármestere, Dr. Ulrich Maly vállalta. A rendezvényen beszédet mondott Carsten Spohr, a Lufthansa Csoport vezérigazgatója, Dr. Markus Söder, Bajorország pénzügyminisztere, Dr. Michael Kerkloh, a Müncheni Repülőtér vezérigazgatója, és Thomas Enders, az Airbus vezérigazgatója.
„Az Airbus A350-900-assal a Lufthansa a kétliteres fogyasztású flottáját mutatja be: a repülőgép 100 utaskilométerre vetítve 3 liternél is kevesebb üzemanyagot fogyaszt. Ez egy jelentős mérföldkő a flottastratégiánkban, egy generációváltás a nagy távolságú járatainkon üzemelő géptípusokban” – mondta Carsten Spohr.
A Lufthansa az első légitársaság a világon, amely Airbus A350-900-as utasszállítóin többféle világítási beállítással igazodik utasai nappali és éjszakai bioritmusához. Aki már utazott több időzónán át, ismeri a problémát – az ember biológiai órája kizökken a megszokott kerékvágásból. A Lufthansa új A350-900-as utasszállítóinak üzembe állásával most először nyílik lehetőség arra, hogy az utasok megfelelően időzített, és a bioritmusukhoz igazodó fényviszonyok között utazhassanak. A fényeffektusok emellett arra is alkalmasak, hogy kellemes éttermi hangulatot teremtsenek a fedélzeten étkezések idején. Az A350-900-as flottát követően a Lufthansa Boeing 747-800-as gépeit is felszereli majd az új világítástechnikai rendszerrel.
A különféle világítási beállítások használata a kronobiológiai kutatások eredményeire, valamint nappali és éjszakai bioritmusunk ismert hatásmechanizmusaira épül. A technológia alkalmazását számos tudományos eredmény alapozza meg, köztük Christian Gunga, a berlini Charité kórház professzora és Dr. Achim Leder kutatásai. Az ellazulást segítő meleg fényt pihenőidőszakokban állítják be, míg a hidegebb fényt a szervezet stimulálására használják az út aktívabb szakaszaiban. A Lufthansa a berlini Kardorff Ingenieure tervezőiroda szakembereivel dolgozta ki a különböző fénybeállításokat.
A Lufthansa február 10-étől veszi használatba első Airbus A350-es utasszállítóját, az első tíz Airbus A350-900-as Münchenben fog állomásozni. A légitársaság eleinte a Delhibe és Bostonba repülő járatokon fogja használni az új gépeket, amelyek fedélzetén 293 fő utazhat – 48 az üzleti, 21 a prémium turista és 224 a turista osztályon. Az A350-900 a világ legfejlettebb és legkörnyezetbarátabb nagy távolságú repülőgépe. 25 százalékkal kevesebb kerozint használ, 25 százalékkal kevesebb káros anyagot bocsát ki és jóval csendesebben száll fel más hasonló repülőgépeknél.
Forrás: Turizmus Online