Az utasok bioritmusához alkalmazkodik a kabinvilágítás a Lufthansa új gépén

Az új A350-900 látványos fényjáték kíséretében mutatkozott be február 2-án a nyilvánosságnak Münchenben, amit hivatalos névadó ünnepség követett a Lufthansa Technik hangárjában - tudtuk meg a légitársaságtól.

A tízperces médiashow keretében vetített fény-tűzijáték vezette be az eseményt. Ezt követően 2000 dolgozó és vendég jelenlétében ünnepélyesen a „Nürnberg” névre keresztelték a világ legfejlettebb nagy távolságú utasszállítóját.  A keresztapa szerepét Nürnberg főpolgármestere, Dr. Ulrich Maly vállalta. A rendezvényen beszédet mondott Carsten Spohr, a Lufthansa Csoport vezérigazgatója, Dr. Markus Söder, Bajorország pénzügyminisztere, Dr. Michael Kerkloh, a Müncheni Repülőtér vezérigazgatója, és Thomas Enders, az Airbus vezérigazgatója.

„Az Airbus A350-900-assal a Lufthansa a kétliteres fogyasztású flottáját mutatja be: a repülőgép 100 utaskilométerre vetítve 3 liternél is kevesebb üzemanyagot fogyaszt. Ez egy jelentős mérföldkő a flottastratégiánkban, egy generációváltás a nagy távolságú járatainkon üzemelő géptípusokban” – mondta Carsten Spohr.

A Lufthansa az első légitársaság a világon, amely Airbus A350-900-as utasszállítóin többféle világítási beállítással igazodik utasai nappali és éjszakai bioritmusához. Aki már utazott több időzónán át, ismeri a problémát – az ember biológiai órája kizökken a megszokott kerékvágásból. A Lufthansa új A350-900-as utasszállítóinak üzembe állásával most először nyílik lehetőség arra, hogy az utasok megfelelően időzített, és a bioritmusukhoz igazodó fényviszonyok között utazhassanak. A fényeffektusok emellett arra is alkalmasak, hogy kellemes éttermi hangulatot teremtsenek a fedélzeten étkezések idején. Az A350-900-as flottát követően a Lufthansa Boeing 747-800-as gépeit is felszereli majd az új világítástechnikai rendszerrel.

A különféle világítási beállítások használata a kronobiológiai kutatások eredményeire, valamint nappali és éjszakai bioritmusunk ismert hatásmechanizmusaira épül. A technológia alkalmazását számos tudományos eredmény alapozza meg, köztük Christian Gunga, a berlini Charité kórház professzora és Dr. Achim Leder kutatásai. Az ellazulást segítő meleg fényt pihenőidőszakokban állítják be, míg a hidegebb fényt a szervezet stimulálására használják az út aktívabb szakaszaiban. A Lufthansa a berlini Kardorff Ingenieure tervezőiroda szakembereivel dolgozta ki a különböző fénybeállításokat.

A Lufthansa február 10-étől veszi használatba első Airbus A350-es utasszállítóját, az első tíz Airbus A350-900-as Münchenben fog állomásozni. A légitársaság eleinte a Delhibe és Bostonba repülő járatokon fogja használni az új gépeket, amelyek fedélzetén 293 fő utazhat – 48 az üzleti, 21 a prémium turista és 224 a turista osztályon. Az A350-900 a világ legfejlettebb és legkörnyezetbarátabb nagy távolságú repülőgépe. 25 százalékkal kevesebb kerozint használ, 25 százalékkal kevesebb káros anyagot bocsát ki és jóval csendesebben száll fel más hasonló repülőgépeknél. 


SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség

SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség  

A Singapore Airlines (SIA) Csoport megállapodásokat írt alá a Fenntartható Repülési Üzemanyag (SAF) beszerzéséről.
Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.
Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja 

A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.
Ismét robog a Jégmadár expressz

Ismét robog a Jégmadár expressz 

Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.
WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés 

A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.
Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.
Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.
IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom  

Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.
Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja

Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja 

A növekvő kereslet és a megváltozott utazási szokások miatt Ausztriában egyre nagyobb szerepet kapnak a fejlesztések.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.