Az egy ülésre és egy kilométerre vetített bevétel (RASK) 3,9 százalékkal nőtt, ezen belül a viteldíjakból származó bevétel 4,1, a plusz szolgáltatásokból származó pedig 3,7 százalékkal növekedett. A vállalat teljes bevétele 5,26 milliárd eurót tett ki, amely 3,8 százalékos bővülés, derült ki az AirPortal cikkéből.
Mint írják,
az üzemi eredmény 61,7 százalékkal esett vissza 167,5 millió euróra, a nettó nyereség pedig 41,5 százalékkal csökkent.
A cikk szerint Váradi József vezérigazgató „ellenállóság és átalakulás” évének nevezte a 2024-es pénzügyi évet, kiemelve, hogy a Wizz Air a kihívások ellenére is képes volt nyereséget termelni, növelni utasonkénti bevételeit, valamint javítani a pontosságát és a járatok teljesítési arányát.
A légitársaság az idei pénzügyi évre ezidáig nem adott előrejelzést, de a cserehajtóművek és új gépek érkezésétől kapacitásbővülést vár, míg a földön álló gépek számát év végére 34-re csökkentené.
A cég a nyereségesség fenntartása érdekében optimalizálja hálózatát: veszteséges járatokat szüntet meg, sűríti a sikeres útvonalakat, és a költséghatékonyabb repülőterekre helyezi a hangsúlyt.
Fotó: Wizz Air
A közeljövőben döntenek a következő 177 darab A321neo repülőgép hajtóműtípusáról is, amely a jövőbeli működési hatékonyság szempontjából kulcsfontosságú lesz.
„Ebben június végén várható eredmény, és szerepet játszik a cserehajtóművekhez és a karbantartási slotokhoz való megnövelt hozzáférés lehetősége is, ugyanakkor a választást előrevetítheti, hogy a prezentációban a jövőbeli technológiai előnyöknél említik az új GTF Advantage hajtóművet.” – írja az AirPortal.
A vállalat jelentős piaci lehetőséget lát Ukrajnában a háború utáni időszakra. Terveik szerint az ukrán piacra való visszatérés kezdetén 30 nemzetközi útvonallal indulnának, amit három éven belül 150 járatra és évi 15 millió ülőhelyre bővítenének.