Csökkenő nyereség és kihívások a Wizz Airnél

Növekedtek az utasszámok, javult a járatok átlagos üléskihasználtság, és a flotta 231 gépre bővült, ugyanakkor a Pratt & Whitney hajtómű problémái miatt 42 repülőgép földre kényszerült, és a helyzet még 2-3 évig eltarthat.

Az egy ülésre és egy kilométerre vetített bevétel (RASK) 3,9 százalékkal nőtt, ezen belül a viteldíjakból származó bevétel 4,1, a plusz szolgáltatásokból származó pedig 3,7 százalékkal növekedett. A vállalat teljes bevétele 5,26 milliárd eurót tett ki, amely 3,8 százalékos bővülés, derült ki az AirPortal cikkéből.

Mint írják,

az üzemi eredmény 61,7 százalékkal esett vissza 167,5 millió euróra, a nettó nyereség pedig 41,5 százalékkal csökkent.

A cikk szerint Váradi József vezérigazgató „ellenállóság és átalakulás” évének nevezte a 2024-es pénzügyi évet, kiemelve, hogy a Wizz Air a kihívások ellenére is képes volt nyereséget termelni, növelni utasonkénti bevételeit, valamint javítani a pontosságát és a járatok teljesítési arányát.

A légitársaság az idei pénzügyi évre ezidáig nem adott előrejelzést, de a cserehajtóművek és új gépek érkezésétől  kapacitásbővülést vár, míg a földön álló gépek számát év végére 34-re csökkentené.

A cég a nyereségesség fenntartása érdekében optimalizálja hálózatát: veszteséges járatokat szüntet meg, sűríti a sikeres útvonalakat, és a költséghatékonyabb repülőterekre helyezi a hangsúlyt.


Fotó: Wizz Air

A közeljövőben döntenek a következő 177 darab A321neo repülőgép hajtóműtípusáról is, amely a jövőbeli működési hatékonyság szempontjából kulcsfontosságú lesz.

„Ebben június végén várható eredmény, és szerepet játszik a cserehajtóművekhez és a karbantartási slotokhoz való megnövelt hozzáférés lehetősége is, ugyanakkor a választást előrevetítheti, hogy a prezentációban a jövőbeli technológiai előnyöknél említik az új GTF Advantage hajtóművet.” – írja az AirPortal.

A vállalat jelentős piaci lehetőséget lát Ukrajnában a háború utáni időszakra. Terveik szerint az ukrán piacra való visszatérés kezdetén 30 nemzetközi útvonallal indulnának, amit három éven belül 150 járatra és évi 15 millió ülőhelyre bővítenének.


Bővíti hálózatát az airBaltic

Bővíti hálózatát az airBaltic 

A bővítés több utazási lehetőséget kínál az utasoknak a téli szezonban.
Miképp lehet kerekesszékeseknek Amerikába utazni?

Miképp lehet kerekesszékeseknek Amerikába utazni? 

Nem csak az idősekről van szó: az Egyesült Államokban több százezren szenvednek fiatalon is olyan kórokban, amelyek – sokszor egész életükre – akadályozzák a mozgásukat vagy tájékozódásukat.
Mesél a török légitársaság

Mesél a török légitársaság  

Érkezik a Turkish Airlines Podcast második évada.
Közvetlen légijárat Budapest és Kuvaitváros között

Közvetlen légijárat Budapest és Kuvaitváros között 

A Jazeera Airways járata heti kétszer közlekedik.
Kényszerleszállást hajtott végre egy Ryanair-gép röviddel az indulását követően

Kényszerleszállást hajtott végre egy Ryanair-gép röviddel az indulását követően 

A Berlinből Milánóba tartó járaton 179 utas és hat fős személyzet tartózkodott.
Rangos díj a Turkish Airlines teherszállító üzletágának

Rangos díj a Turkish Airlines teherszállító üzletágának 

A Turkish Cargo elnyerte a „Cargo Airline of the Year – Global” díjat a 2025-ös World Air Cargo Awards gálán.
Scoot: Bécs-Szingapúr járatindítás

Scoot: Bécs-Szingapúr járatindítás 

Ünnepélyes keretek között fogadták Bécsben az első közvetlen szingapúri járatot.
Több ország is csatlakozott a spanyolok poggyászcsatájához

Több ország is csatlakozott a spanyolok poggyászcsatájához 

Tizenkét ország fogyasztóvédelmi szervezete csatlakozott a spanyol kezdeményezéshez.
IATA: nyereség a szélsőséges időjárás ellenére

IATA: nyereség a szélsőséges időjárás ellenére  

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint a légitársaságok a gazdasági és geopolitikai bizonytalanságok ellenére is erős nyereséggel számolhatnak 2025-ben.
Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.