Csökkenő nyereség és kihívások a Wizz Airnél

Növekedtek az utasszámok, javult a járatok átlagos üléskihasználtság, és a flotta 231 gépre bővült, ugyanakkor a Pratt & Whitney hajtómű problémái miatt 42 repülőgép földre kényszerült, és a helyzet még 2-3 évig eltarthat.

Az egy ülésre és egy kilométerre vetített bevétel (RASK) 3,9 százalékkal nőtt, ezen belül a viteldíjakból származó bevétel 4,1, a plusz szolgáltatásokból származó pedig 3,7 százalékkal növekedett. A vállalat teljes bevétele 5,26 milliárd eurót tett ki, amely 3,8 százalékos bővülés, derült ki az AirPortal cikkéből.

Mint írják,

az üzemi eredmény 61,7 százalékkal esett vissza 167,5 millió euróra, a nettó nyereség pedig 41,5 százalékkal csökkent.

A cikk szerint Váradi József vezérigazgató „ellenállóság és átalakulás” évének nevezte a 2024-es pénzügyi évet, kiemelve, hogy a Wizz Air a kihívások ellenére is képes volt nyereséget termelni, növelni utasonkénti bevételeit, valamint javítani a pontosságát és a járatok teljesítési arányát.

A légitársaság az idei pénzügyi évre ezidáig nem adott előrejelzést, de a cserehajtóművek és új gépek érkezésétől  kapacitásbővülést vár, míg a földön álló gépek számát év végére 34-re csökkentené.

A cég a nyereségesség fenntartása érdekében optimalizálja hálózatát: veszteséges járatokat szüntet meg, sűríti a sikeres útvonalakat, és a költséghatékonyabb repülőterekre helyezi a hangsúlyt.


Fotó: Wizz Air

A közeljövőben döntenek a következő 177 darab A321neo repülőgép hajtóműtípusáról is, amely a jövőbeli működési hatékonyság szempontjából kulcsfontosságú lesz.

„Ebben június végén várható eredmény, és szerepet játszik a cserehajtóművekhez és a karbantartási slotokhoz való megnövelt hozzáférés lehetősége is, ugyanakkor a választást előrevetítheti, hogy a prezentációban a jövőbeli technológiai előnyöknél említik az új GTF Advantage hajtóművet.” – írja az AirPortal.

A vállalat jelentős piaci lehetőséget lát Ukrajnában a háború utáni időszakra. Terveik szerint az ukrán piacra való visszatérés kezdetén 30 nemzetközi útvonallal indulnának, amit három éven belül 150 járatra és évi 15 millió ülőhelyre bővítenének.


Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban

Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban 

Sűrűbben járnak a repülőtéri BKK-járatok júliusban és augusztusban.
Emirates: nyári-téli újdonságok

Emirates: nyári-téli újdonságok 

A légitársaság újabb útvonalakon vezeti be a Prémium Turistaosztályt, és tovább bővíti menetrendjét a téli időszakra.
airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség

airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség 

A lett nemzeti légitársaság előzetes adatokat tett közzé a 2025 első féléves időszaki eredményeiről.
Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest

Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest 

A diszkont légitársaság vezére ezt a minap jelentette be.
Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása

Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása 

Mostantól elegendő a gyermek diákigazolványának másolatát bemutatni – akár nyomtatott, akár digitális formában – a díjmentes jegyváltáshoz és az életkor igazolásához.
Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.