Egy frissen megjelent amerikai szakmai tanulmány a kerekesszékkel való megközelíthetőség szempontjából értékelte a légitársaságokat, derült ki a Privátbankár oldalán.
A felmérés alapján a JetBlue teljesít a legjobban, amely nemcsak a repülőtéri segítségnyújtás terén kiemelkedő, hanem a fedélzetre jutás és az utazás kényelme szempontjából is. A légitársaság több ezer mozgássegítő eszközt tart készenlétben, ezzel biztosítva, hogy a rászorulók számára gördülékeny legyen az utazás.
Mint írják, jól teljesített a Delta Airlines is „mivel náluk a legalacsonyabb a rosszul kezelhető – döcögő, alig működő, kényelmetlen – kerekesszékek aránya. A légitársaság olyan ülés tervezésén is dolgozik, amely lehetővé teszi, hogy az utasok a saját kerekesszéküket használják menet közben is. A harmadik legjobb az Alaska Airlines.”
Fotó: Depositphotos
A legalacsonyabb helyezést a Frontier Airlines érte el. Az egyébként óriási forgalmat lebonyolító American Airlines, illetve a Spirit Airlines szintén rossz besorolást kapott. (2024-ben az amerikai közlekedési minisztérium 50 millió dolláros bírságot szabott ki az American Airlinesra a kerekesszékes utasok nem éppen humánus fogadása miatt.)
Az Egyesült Államokban több mint ötmillió ember használ kerekesszéket utazás közben, és ezek a mozgást segítő eszközök több ezer dollárba is kerülhetnek.
Decembertől az amerikai közlekedési minisztérium új szabályai előírják a légitársaságok számára, hogy még inkább figyeljenek az ilyen utasok elhelyezésére, valamint, hogy kártalanítsák őket a kerekesszékben keletkezett esetleges károkért. Több amerikai légitársaság és bíróság ugyanakkor megtámadta e szabályokat, azt állítva, hogy azok túlzások.
A cikk folytatása laptársunk, a Privátbankár oldalán olvasható.