Bioüzemanyagot füstöl a Lufthansa

2011 áprilisától a Lufthansa elsőként alkalmaz bioüzemanyagot kereskedelmi repülőgépen.

2011. áprilisában a Lufthansa egy hat hónapos kísérleti programot indít egy Hamburg-Frankfurt-Hamburg útvonalon menetrend szerint közlekedő Airbus A321-es géppel. Az engedélyezési folyamat lezárulásától függően a gép egyik hajtóműve a kerozin és a bioüzemanyag 50-50%-os keverékével üzemel majd. A projekt elsődleges célja megvizsgálni a bioüzemanyag hatását a hajtómű karbantartására és élettartamára.

Mínusz 1500 tonna CO2

„A hat hónapos kísérlet alatt a Lufthansa mintegy 1500 tonnányi CO2 kibocsátást takarít meg” - mondta Wolfgang Mayrhuber, a Lufthansa vezetője a hétfői sajtókonferencián Berlinben. A “burnFAIR“ névre keresztelt projekt sikeres példája annak, hogy lehet integrált kísérleti eszközökkel elérni a klímavédelmi célokat. A projekt egy nagyobb kutatás, a “FAIR” kezde-ményezés része, amely a repülőgépek jövőjét vizsgálja, így a bioüzemanyag alkalmassága mellett új hajtóműveket és repülőgép-koncepciókat, továbbá más alternatív hajtóanyagokat, például a folyékony gázt is számba vesz. A német kormány összesen 5 millió euróval támogatja a “FAIR” kezdeményezést, amelyből 2,5 millió euró jut a Lufthansa “burnFAIR” projekt-jére.A német kormány összesen 5 millió euróval támogatja a “FAIR” kezdeményezést, amelyből 2,5 millió euró jut a Lufthansa “burnFAIR” projektjére. A projekt Lufthansának 6,6 millió eurójába kerül.

A Lufthansa jelenleg előkészíti a teszt gyakorlati keretfeltételeit. Önmagában a bioüzemanyag megfelelő mennyiségben történő beszerzése és logisztikája sem kis feladat. A kísérletben résztvevő repülőgépet például csak Hamburgban lehet majd feltölteni, továbbá számos belső folyamatot is módosítani kell, hiszen a Lufthansa egy gépet sosem alkalmaz kizárólag egy útvonalon.

A kitűzött környezeti célok

A Lufthansa által használt bio-szintetikus üzemanyag kizárólag biomasszából nyert folyadé-kon alapul (BTL). Az üzemanyag gyártója egy finn üzemanyaggyártó és marketing cég, a Neste Oil. A vállalatnak évekre visszamenő tapasztalata van a bioüzemanyag gyártásban és már hosszú ideje együttműködik a Lufthansával. Az általa gyártott bioüzemanyag hivatalos jóváhagyásának kibocsátása 2011. márciusában várható. A bioüzemanyag használata csak egy része a légiközlekedés károsanyag-kibocsátását csökkentő stratégia négy elemének.

A kitűzött környezeti célok csak további intézkedésekkel érhetők el, így a folyamatos flotta-megújítással, a működés területén szükséges intézkedé-sekkel, mint például a hatékonyabb hajtómű-mosás, illetve infrastrukturális fejlesztésekkel. Az ezeket a területeket célzó egyéb kísérletek már folyamatban vannak. A Lufthansa például 1991 óta 30%-kal növelte üzemanyag-felhasználási hatékonyságát, így 100 utaskilométerre már csak 4,3 liter kerozint használ a légitársaság - olvasható a Lufthansa által szerkesztőségünknek eljuttatott közleményében.


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.