A program teljes költségvetése 22,17 millió euró, amelynek 85 százalékát (18,84 millió euró) az Európai Bizottság fedezi az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközön (CEF) keresztül. A MOL továbbra is napirenden tartja e-töltő-hálózatának fejlesztését, így az az év végéig 200-ra, 2025-ig pedig 500-ra emelkedhet a régióban elérhető töltőinek száma.
A NEXT-E projekt magyarországi lezárása nemcsak a vállalat, de az egész régió szempontjából is különösen fontos mérföldkő, hiszen a töltőinfrastruktúra fejlesztése elengedhetetlen feltétele az elektromos autózás elterjedésének. A kiemelkedő fejlesztési projekt jelentősen növeli az e-töltő-lefedettséget Kelet-Közép-Európában, érdemben javítva az elektromos autósok kiszolgálását, egyben elősegítve a Magyarország által is célként kijelölt 2050-es karbonsemlegesség elérését.
Az új telepítésekkel a magyarországi MOL Plugee hálózat már 81 egységű lett, közülük 7 gyors-, 68 nagyteljesítményű villám-, 6 pedig ultragyors töltő.
A cégcsoport 2017-ben csatlakozott a NEXT-E projekthez, amelynek célja egy, a cseh határtól az Adriai- és a Fekete-tengerig kényelmes elektromos autózást lehetővé tevő nemzetközi töltőinfrastruktúra kiépítése volt egy egyedülálló együttműködésben. Konzorciumi partnereivel – E.ON, HEP, Petrol, BMW, Nissan – a régió hat országában, Csehországban, Szlovákiában, Szlovéniában, Horvátországban, Magyarországon és Romániában összesen 222 gyors, valamint 30 ultragyors elektromos töltőt telepített fő közlekedési útvonalak mentén.
A hálózat a hat országot a szomszédos és a nyugat-európai e-jármű hálózatokkal is összeköti, biztosítva az EU egészét lefedő, elektromos járművek töltésére alkalmas infrastruktúrát. Az átjárhatóságot a MOL 6 országban elérhető népszerű e-mobilitási applikációja is fokozza; az alkalmazás által nyújtott fizetési megoldás figyelembe veszi az autók villamosenergia-felvételi képességét, és különféle gasztro kedvezményeket is kínál, még inkább alkalmazkodva az elektromos autóval rendelkezők igényeihez.
Forrás: lounge.hu / Turizmus Online