Egyre dinamikusabban fejlődik a légi közlekedés Európán belül, mindezt úgy, hogy szinte mindenki tisztában van annak környezetkárosító hatásaival és azzal hogy ez nem egy jó irány ha a kontinens tényleg el szeretné érni a saját maga által kitűzött zéró karbonkibocsátási célt. A politikai köztudatba egyre inkább átszivárog a probléma, azonban nem nagyon látszik olyan fejlemény, amely veszélyeztetné a légiközlekedés virágzását, tudósít az Economix.
Ennek ellenére elég sok iparági vezető úgy érzi, valami igazán hatásosat is tenniük kellene a légi közlekedés szén-dioxid kibocsátásának csökkentése érdekében, ellenkező esetben ugyanis a politika megtalálja őket és komoly szabályozói beavatkozásra számíthatnak
- írja összefoglaló elemzésében a Financial Times.
Hiába látja azonban mindenki a légi közlekedéssel együtt járó problémákat, egyelőre ez nem nagyon zavarja az iparágat. Az Európán belüli olcsó légi járatok tekintetében egyik piacvezető cég a Ryanair úgy látja, idén már kétszázmillió utast fog szállítani s vezérigazgatója arról beszélt hogy egy évtizeden belül el szeretnék érni a 300 millió fős utasszámot is.
Ez az egyik leggyorsabban növekvő szennyezési forrás és nagyon komoly technológiai kihívást jelent ennek a szén-dioxid mentesítése. Az iparág már 2021-ben kidolgozott egy tervet, ami nettó kibocsátás 2050-ig történő elérésére. Ennek legfontosabb eleme olyan üzemanyagokra történő átállás lenne, amelyek előállítása és elégetése jóval kevesebb szén-dioxid kibocsátást vonna maga után.
A cikk a továbbiakban azokról a tervekről beszél, melyek a vasúti közlekedést tennék versenyképesebbé az unión belül.