A május 31-én megrendezésre kerülő UEFA Európa Liga döntő a csapatok és a szurkolók érkezése és távozása miatt a repülőtér és a fővárosi infrastruktúra történetének egyik legkomolyabb kihívást jelentő feladata. Másfél nap alatt több mint 70, szurkolókat szállító dedikált repülőgép érkezik majd szinte egyidőben, és távozik úgyszintén egymás után. Ez azt jelenti, hogy a normál napi utasforgalom felett további húszezer charter és menetrend szerinti járattal közlekedő szurkoló érkezését és haza indulását kell kezelnie a Budapest Airportnak, amely mind a vállalat, mind pedig a közreműködő cégek és hatóságok részéről rendkívüli koordinációt igénylő feladat. A felkészülés már hónapok óta zajlik; a Budapest Airport a hatóságokkal közösen teljes készültségben, maximális létszámmal várja az eseményt, hogy az utasoknak zökkenőmentes utazási élményt biztosítson.
A csapatok és a dedikált charter járatokon utazó szurkolók kizárólag a számukra kijelölt útvonalon fognak közlekedni a repülőtéren belül, ahová ezalatt az idő alatt más utas nem léphet be. A biztonság, valamint az esetleges nehézségek elkerülése érdekében a két döntős csapat dedikált charter járatokon utazó szurkolói két különböző helyszínre érkeznek és innen is indulnak haza. A Róma csapatának szurkolói a 2. Terminál egy dedikált területén jutnak majd ki a repülőtérről, míg a Sevilla szurkolói számára a BUD erre a két napra újranyitja az 1. Terminált. A minél gördülékenyebb utaskiszolgálás érdekében a szurkolók kezelését önkéntesek is segítik ez alatt a két nap alatt a repülőtéren.
Az érintett időszakban várható megnövekedett utasforgalom miatt a Budapest Airport arra kéri az ezeken a napokon érkező vagy induló utasokat, hogy utazásuk tervezése során az alábbi szempontokat vegyék figyelembe:
• Annak érdekében, hogy a járatukat biztonsággal elérjék, próbáljanak a járatuk indulása előtt legalább két és fél órával, vagy amennyiben légitársaságuk ezt javasolja, még korábban megérkezni a repülőtérre.
• Kísérjék figyelemmel az esemény ideje alatt életbe lépő menetrend- és útvonalmódosításokat a BKK honlapján.
• A turistabuszok a szokásostól eltérően a bejárattól 2 perc sétára található új, ideiglenesen megnyitott Terminál Parkoló busztermináljában állnak meg.
• Az autóval vagy taxival érkezők számoljanak az esetleges útlezárásokkal és torlódásokkal, és a szokásosnál több időt szánjanak az utazásra. A taxikat a lehető legkorábban foglalják le.
• A terminálokon kihelyezett információs monitorokon vagy a Budapest Airport honlapján ellenőrizzék, hogy a 2A vagy a 2B Terminálon juthatnak át gyorsabban a biztonsági ellenőrzőponton a beszállókapukhoz, mivel a sorban állási időt feltüntetjük.
• A feladott poggyásszal induló utasok a gyorsabb poggyászfeladás érdekében ellenőrizzék az indulócsarnokokban elhelyezett monitorokon, hogy az önkiszolgáló poggyászfeladó automatákat tudják-e használni.
• A megnövekedett utasforgalom miatt előfordulhat a menetrend szerinti járatok késése. Az aktuális információkról tájékozódjanak a Budapest Airport weboldalán, vagy a légitársaságok csatornáin.
Kérdés esetén a Budapest Airport telefonos ügyfélszolgálata (+36 1 296 7000) készséggel áll rendelkezésre.